Elektronicanet

Elektronica gereedschap/multimeter/soldeerstation/voeding nodig? www.eleshop.nl !

Guys, ik heb jullie hulp nodig. Ik ben namelijk met spoed (binnen een week) op zoek naar 8 drukknoppen voor een quizsysteem. Ik had al mooie noodstop knoppen gevonden van 23 euro per stuk (maximum budget ook), maar deze blijken niet leverbaar te zijn bij Farnell.

Nu zoek ik dus iets anders.
Eisen:
- Moet groot zijn (teams van 6 man ofzo, moet op gemept kunnen worden)
- Moet in een behuizing gemonteerd zijn of kunnen worden zodat het los op tafel kan worden gezet
- Moet een momentschakelaar zijn

Wie heeft een idee :)
Als noodoplossing heb ik een eenvoudige deurbel achter de hand, maar deze zijn eigenlijk veel te klein nog. Graag jullie hulp! Denk er ook aan, dat het binnen een paar dagen hier moet zijn, dus OP VOORRAAD moet liggen ergens :D

Fantomaz

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Maak een houten behuizing met daarin, ca 5cm diep, je deurbeldrukknop. Maak in het deksel een gat en plaats daar een tennisbal in. Monteer de boel zo dat de tennisbal er niet uit kan vallen en alle min of meer naar beneden gaande druk, je drukcontact "activeert".
Goedkope oplossing lijkt me.

Als je de tennisbal in een regenwater afvoerpijp brengt, heb je een redelijk sluitend geheel lijkt me.
En door je met een spuitbusje fluoriserende verf uit te leven op die bal, kun je er een kleurige constructie van maken!

Fanto.

Elektronicanet

Elektronica gereedschap/multimeter/soldeerstation/voeding nodig? www.eleshop.nl !

Wel een leuk idee :) Maar ik vrees dat die tennisbal niet genoeg meegeeft om de knop eenvoudig te activeren...

klein is fijn

Moderator

Op 11 maart 2006 23:55:41 schreef Elektronicanet:
Guys, ik heb jullie hulp nodig. Ik ben namelijk met spoed (binnen een week) op zoek naar 8 drukknoppen voor een quizsysteem. Ik had al mooie noodstop knoppen gevonden van 23 euro per stuk (maximum budget ook), maar deze blijken niet leverbaar te zijn bij Farnell.

Technische Unie even bellen?

Vragen naar paddestoelknoppen, daar kan je hard op meppen. >:)

Fantomaz

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Op 12 maart 2006 00:27:14 schreef klein is fijn:
[...]Technische Unie even bellen?

Vragen naar paddestoelknoppen, daar kan je hard op meppen. >:)

Die bedoelde TS ook, maar waren boven zijn budget

@TS
Als je die ballen niet lek hebt, kun je ze gwoon gebruiken.
In het midden/onder de bal heb je de drukknop.
Als je een maakcontactje bij de electroboer haalt, zit je zeker goed. Want die knoppies hebben een diameter van ca 5 mm zodat je druk/oppervlakte verhouding klein is en je gemakkelijk contact maakt.

klein is fijn

Moderator

Op 12 maart 2006 00:30:44 schreef Fantomaz:
Die bedoelde TS ook, maar waren boven zijn budget

Nee, die waren uitverkocht bij Farnell.

Fantomaz

Op 12 maart 2006 00:32:59 schreef klein is fijn:
[...]
Nee, die waren uitverkocht bij Farnell.

OK... Ik las het verkeerd. :-)
"Maximum budget ook" dacht ik aan het totale budget voor het project oid.

Elektronicanet

De paddestoelknoppen kosten zo'n 50 euro bij de Technische Unie :(

zweetvoetje

Free the whales!

een lange hefboom maken, met dichtbij het kantelpunt een een klein schakelaartje of lichtsluisje, en aan het andere lange eind iets dat de balk tegenhoudt.

\/

()==============o=============
             /\ 

() knop
o schakelaar/lichtsluis
/\ draaipunt
\/ stop
GJ_

Moderator

www.xj3.nl

Vraag 1: Wat voor merk/type had je uitgezocht? Farnell is nogal duur, dus aan die prijs is nog wel eens een mouw te passen.

Vraag 2: En had je knoppen uitgezocht of knoppen met elementen of knoppen met elementen kompleet in kastjes?

Vraag 3: Waar woon je? Binnen Nederland is het maandag bestellen, dinsdag in huis.

Deze kan (grmblmmnm) hetzelfde kosten:http://img-asia.electrocomponents.com/largeimages/CF330855-95.jpg
Is alleen wel draaien om te ontgrendelen.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op zondag 12 maart 2006 16:51:15 ]

zweetvoetje

Free the whales!

Op 12 maart 2006 16:33:21 schreef ICtje:
Is dat niet omslachtig? ;)

ZEER omslachtig, maar ook oersterk. Als je het goed bouwt kan je het meteen als rekstok gebruiken...

Bij de TU heb je zover ik weet geen online catalogus, bij Rexel wel.
http://www.hatskeflats.nl/ET-Gids 2005-2006.rar (40MB!) downloaden van mijn site of van rexel zelf: http://www.rexel.nl/rexelnl7.htm

bijv.
pag 75.28
Moeler noodstop Artiekelnr: 800FP-MT34 Rexel artiekel nr:938.315
14 euro,-
Deze is met draai ondgrendeling, maar er staan ook andere uitvoeringen

[Bericht gewijzigd door Canule op zondag 12 maart 2006 17:01:12 ]

GJ_

Moderator

www.xj3.nl

Op 12 maart 2006 16:54:59 schreef Canule:
Bij de TU heb je zover ik weet geen online catalogus...

www.technischeunie.com

De knop die jij aangeefd is alleen de kop, zonder elementen, zonder kast.
Het is overigens geen Moeller maar een AB

----edit---------------
hatskeflats ligt op het moment geloof ik hatskeplat;-)

----edit 2-------------
ik zie het al: die spatie is een probleem.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op zondag 12 maart 2006 17:19:05 ]

Was maar een voorbeeld, wat ik zelf ooit opgezocht had.
geen moeler?
ff kijken :D

[Bericht gewijzigd door Canule op zondag 12 maart 2006 17:26:56 ]

Joeri de Man

LED there be light

Kan je niet zelf iets ontwikkelen?
Is kijken zo'n mooie groter knop is een halve bol.

Als je nou voor die halve bol naar de blokker o.i.d. gaat, daar kunstof kommetjes koopt.

Oke nu de knop nog. Je kan gewoon die deurbel gebruiken natuurlijk :P, en dan een de kommetje aan de knop monteren.

muddy

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

bij de winkel met een grote C hebben ze die ook, echt van die stereotype quiz knoppen.

V&A vraag en crosspost

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zondag 2 december 2007 16:32:04 (85%)]

MAH

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

1: geen oude topics kicken
2: geen email in je post zetten maar in je profiel op zichtbaar
3: omschrijf een beter wat je wilt
4: kijk eens op www.picbasic.nl en kijk eens hoever je zelf komt.
5: we hebben een rubriek vraag en aanbod
6: niet crossposten http://www.circuitsonline.net/forum/view/10155/1#717022