Hoi

Ik heb een speaker 15" 200W RMS
ik zou deze graag als bas gebruiken, weet iemand toevallig waar ik een schematje vind over zo een filter?

greetz
Wim

Je kan niet zo maar een willekeurig schema gebruiken voor een bass filter.
Dit is van allerlei speaker-eigenschappen en -factoren afhankelijk.

Welke speaker eigenschappen heb je hier dan voor nodig?

die kan ik wel opzoeken denk ik!

Op 26 januari 2003 23:37:13 schreef Wims:
Welke speaker eigenschappen heb je hier dan voor nodig?

die kan ik wel opzoeken denk ik!
Ik wil een passieve filter maken (tussen mijn versterker en speaker komt ie dan)

Je eigen berichten quoten en nix eronder zetten ???

nou ja zal wel maar heb je nix aan het Subwoofer filter op deze site ?

Ja ik heb het schemaatje van de subwoofer al bekeken
op deze site, maar dat is een actieve filter, hoe maak ik daar dan een passieve filter van ?

bye

een passief filter maat je met spoelen en condensatoren, maar op 200W rms wordt dit een prijzig geheel. Ik zou het actief maken als ik jou was. Die spoelen zijn echt heel erg duur. Monacor heeft er tabellen voor bij hun spoelen zitten bij welke frequentie en welke orde en ook formules.

Maar belangrijke zaken zijn: Impedantie en waar jij je kantelfrequentie wil hebben en hoe sterk hij af moet vallen. Dat is het enige wat van belang is bij een passief filter.

Graag horen wij van je

Het probleem zit zo, ik heb een versterker en op iedere uitgang zijn 2 speakers en 1 tweeter aangesloten (parallell 4 ohm nu), maar ik wil van één van die twee speakers alleen bastonen(lage tonen) hebben.
Als ik nu twee versterkers had was dit anders he, snap je?

groetekes

heb die subwooferfilter van de site ook gemaakt maar bij mij werkt hij alleen als weerstand.
kloptdat?

Je moet gewoon de filter van deze site maken, en die tussen de geluidsbron (cdspeler/mengpaneel oid) en de versterker in zetten.

dus: mengpaneel - filter - versterker - speakers