heb ik te veel gevraagd?

Dit topic is gesloten

Ik heb dit topic geopend:
http://circuitsonline.net/forum/view/32911

Alleen heeft er niemand gereageerd. Nu vraag ik me af of wat ik gevraagd heb, niet veel ingewikkelder is, dan ik zelf dacht. Dan moet ik namelijk verder op zoek naar een oplossing.

Ik snap dit ik er best snel al mee kom, maar ik ben al laat met het project, ik wil niet nog minder tijd hebben.

Henry S.

Moderator

Waarom vraag je dat aan de moderators? ;)

Je kan je eigen topic opkicken met wat je nu net zegt.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Je vraag is ook niet enorm helder beschreven, maar het gaat.

Bedenk echter wel dat het jouw knutsel is, andere mensen zullen geen zin hebben relatief veel tijd in een project van iemand anders te steken zonder daar zelf nog wat eer uit te kunnen halen.

Het is heel erg specifiek wat je vraagt, laat weinig ruimte over voor eigen creativiteit of andere oplossingen van mogelijke beantwoorders.

Als je zelf geen min of meer complete oplossing kunt vinden en er verder geen tijd in wilt steken te leren hoe zelf zoiets te doen houd het denk ik een beetje op.

Ik kan je inhoudelijk overigens niet helpen met dergelijke microcontroller zaken.

[edit]
Dat is onze taak als moderator ook niet.. ;) Internetfora werken goed om `kleine' vragen en problemen op te lossen, meningen en creatieve ideeen te verzamelen etc.

[Bericht gewijzigd door Aart op 28 maart 2006 19:41:44 ]

Evarist

Golden Member

Dat klopt Aart , ik wil wel helpen maar wat Noob vraagt is bijna onmogelijk. Tegen vrijdag een Pic leren programmeren, componenten uizoeken, vragen stellen op een forum over dingen die niet duidelijk zijn, wachten op antwoord, volgens mij te korte tijdslimiet.

Ik heb bv een oud radiotje dat ik zondag gekregen heb in orde gezet. Het heeft 6 werkuren gekost en het ging tenslotte maar over herstellen en schoonmaken en dan had ik alle componenten op voorraad.

[Bericht gewijzigd door Evarist op 28 maart 2006 19:49:55 ]

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Op 28 maart 2006 19:37:36 schreef Henry S.:
Waarom vraag je dat aan de moderators? ;)

Je kan je eigen topic opkicken met wat je nu net zegt.

Dat zal ik dan ook maar proberen, wie weet wie er nu reageert :D

Op 28 maart 2006 19:39:43 schreef Aart:
Je vraag is ook niet enorm helder beschreven, maar het gaat.

Bedenk echter wel dat het jouw knutsel is, andere mensen zullen geen zin hebben relatief veel tijd in een project van iemand anders te steken zonder daar zelf nog wat eer uit te kunnen halen.

Het is heel erg specifiek wat je vraagt, laat weinig ruimte over voor eigen creativiteit of andere oplossingen van mogelijke beantwoorders.

Als je zelf geen min of meer complete oplossing kunt vinden en er verder geen tijd in wilt steken te leren hoe zelf zoiets te doen houd het denk ik een beetje op.

Ik kan je inhoudelijk overigens niet helpen met dergelijke microcontroller zaken.

[edit]
Dat is onze taak als moderator ook niet.. ;) Internetfora werken goed om `kleine' vragen en problemen op te lossen, meningen en creatieve ideeen te verzamelen etc.

Ik zal proberen de vraag wat duidelijker te maken. Er staat nu erg veel info eromheen. De eigen creativiteit is idd niet heel erg aanwezig hierbij, het heeft geen onontdekte kanten, met nieuwe mogelijkheden voor wetenschap en techniek. Maar het is wel redelijk simpel dacht ik zo, vooral als je er iets vanaf weet.

Het is ook niet dat ik niet wil leren hoe het werkt, ik ben alleen te laat begonnen met dit aspect, en nu moet ik proberen de achterstand in te halen.

Wat ik mij nog steeds afvraag: hoeveel werk is dit ongeveer voor iemand die er iets vanaf weet?

Evarist

Golden Member

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Heel goed, we gaan daar inhoudelijk verder, niet in dit topic :)

[Bericht gewijzigd door Aart op 28 maart 2006 19:54:28 ]

Op 28 maart 2006 19:46:21 schreef evarist:
Dat klopt Aart , ik wil wel helpen maar wat Noob vraagt is bijna onmogelijk. Tegen vrijdag een Pic leren programmeren, componenten uizoeken, vragen stellen op een forum over dingen die niet duidelijk zijn, wachten op antwoord, volgens mij te korte tijdslimiet.

ben nog bezig met de ene reply, als de volgende al weer komt :p

Ik heb gelukkig wel een vriend die kan helpen, die heeft wel ervaring op dit gebied. Het maken van de print, en het programmeren zou samen met hem goed moeten gaan. Dan blijft over het maken van een ontwerp voor de print.

Ik moet de tekst nog steeds duidelijker maken, maar wat er uiteindelijk overblijft is een redelijk eenvoudig schema (voor zover ik dat kan beoordelen). Ik hoop ook, vanwege de simpelheid, dat er weinig onduidelijkheden komen.

Op 28 maart 2006 19:53:51 schreef Aart:
Heel goed, we gaan daar inhoudelijk verder :)

Oke, ik was nog bezig met replyen, maar we gaan daar verder.

KT88

Moderator

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Dit topic is gesloten