ik wil een microfoontje bouwen voor in mijn gitaar, dus klein genoeg om in de klankkast te plaatsen, ik dacht om dat microversterkertje te maken van deze site, maar welke micro kan ik daar best op plaatsen, zo'n kleintje, zijn die duur?

Mathijs, een microfoontje in de klankkast van je gitaar versterkt ook alle bijgeluiden. Met name de contactgeluiden door je lichaam, het plectrum op de snaren, het bewegen van je vingers op de hals enzovoort zijn dan irritant. Je zou uit moeten kijken naar een speciaal opnemer-element voor akoestische gitaren. Vaak worden die elementjes tegen de klankkast gemonteerd. In 1977 heeft de firma Barcus Berry een heel aardig element op de markt gebracht. Ik doe al jaren niets meer in die wereld dus ik ken de markt ook niet meer. Er zullen ongetwijfeld nieuwere exemplaren zijn. Ik heb wel een schema van de voorversterker voor zo'n Barcus Berry element.

Het is eigenlijk ook maar gewoon een experiment, trouwens die professionele dingen zijn verschrikkelijk duur, en ik ben niet van plan om er veel geld aan uit te geven