Hallo iedereen
Voor ons profielwerkstuk zijn wij bezig met het bouwen van een modelboot die voorzien is van een
PhidgetInterfaceKit 8/8/8 (www.phidgets.com)
dit is een module waarop je allemaal analoge sensoren op kan aansluiten zoals temperatuur en spanningssensoren via het dit "bord" wordt het omgezet in een digitaal signaal dat via Usb naar een computer kan worden verzonden.
Nu de feitelijke vraag
Hoe kunnen wij zelf een sonar bouwen dat hiervoor geschikt is, heeft iemand suggesties of mischien een tekening van een schakeling
mvg
misschien kan je aan het schema geraken?
en ik ben best wel een leek voor hetgeen wat ik nou ga zeggen, maar ik denk dat een A/D converter staat voor en Analoge/digitale converter, misschien ben je daar iets mee?
kan zijn dat A/D ook voor iets heel anders staat, ik heb dat ooit eens gelezen meen ik me te herinneren 
even voor de duidelijkheid in het bord zelf is al een a/d converter dus de omzetting van analoog naar digitaal is niet het probleem meer de bouw van de analoge sonar
groet
Ik heb ooit voor vissers een sonar hersteld.Dat was een zeer gecompliceerd toestel. Je hebt een onderwaterluidspreker nodig bv. Ik weet niet waar dat te koop is.