hallo,
ik vandaag een heel heel raar probleem met het programeren van een pic (16f76) met de el cheapo programmer (zie www.myke.com) namelijk dat het programmeren goed gaat tot aan het adres 0x2007. Het ligt niet aan de pic want ik heb het ook nog met twee andere 16f76's gebrobeert. Weet iemand misschien een oplossing voor mijn probleem??
alvast bedeankt 
edit: ik ben er nu achter gekomen dat wanneer ik op verify druk dat dan pas een foutmelding geeft bij adres 0x2008. Het wordt steeds raarder en raarder
[Bericht gewijzigd door Wouter Sijm op ]
Wouter, ik weet nog niet veel van deze materie af en ben nog volop aan het studeren. Toevallig kwam ik in de datasheet van de 12F629 bij het Configuration Word een stukje tekst tegen waarin staat: 'Address 2007h is beyond the user memory space'. Misschien is dat identiek bij de 16F76 en helpt dit je bij het foutzoeken. Is je programma wellicht te groot?
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Heb je een optie in je compiler/assembler om hem duidelijk te maken voor welke controller de code wordt? Want dan geeft de compiler namelijk aan of het programma te groot word.
hij is denk ik niet te groot want het progamma is maar 6k en in de 16f76 zit 8 k. Weet iemand misschien wat er dan mis is?
edit: Ik heb even de datasheet er bij gepakt en vond ik dit stukje text:
12.1 Configuration Bits
The configuration bits can be programmed (read as '0'),
or left unprogrammed (read as '1'), to select various
device configurations. These bits are mapped in program
memory location 2007h.
The user will note that address 2007h is beyond the
user program memory space, which can be accessed
only during programming.
maar hier maak ik op uit dat het adres 2007 wel geprogrammeerd kan worden of heb ik het nou mis?
oke ik ben er nu achter gekomen dat die foutmelding kwam omdat het config word op 3ff2 stond i.p.v 3f72. Ik heb nu bij ic-prog gekeken en ben er achter dat je dit kan veranderen. Alleen is er nu een probleem: Bij ons doet ic-prog het niet. Ik heb de patch al geinstalleerd maar ik an hem het dingetje niet aan vinken om hem te activeren. Hoe komt dit?
edit: Ik ben er achter gekomen dat ik de compactibiliteitsmodus op windows 95 had staan en daat hij daarom niet dat dingetje wou aanvinken. Ik dacht dus hé tof nu ddie patch aanstaat moet hij hem kunnen programeren. Helaas deed hij het dus niet. Het moet eigelijk wel aan de computer of ic-prog liggen want hij doet het wel met de software die bij de el cheapo hoort. Zijn er misschien mensen die ook de el cheapo hebben en bij wie hij hem wel in ic-prog programmeert?
ik heb nu de hardware check gedaan bij ic-prog maar als ik b.v. invert mclr deed en ik meete de mclr pin na dan stond er geen spanning op. Ik vindt dit nogal raar omdat de ic-prog de el cheapo ondersteund.