Hello
ik ben dus newbie als het op digitale elektronica aankomt.
Kan iemand is snel overlopen waar ik moet op letten of wat ik moet doen om aan volgend projectjen te beginnen:
RS485 interface naar computer
ik dacht aan de MAX1480 (heb hier gratis staal van liggen)
met een PIC (welke weet ik niet)
eerst nog een programmer solderen (welke?)
programmeersoftware welke?
(plc's kan ik programmeren en ik denk dat het er wel ergens op zal lijken, of niet?)
de bedoeling is uiteindelijk om via MODBUS protocol te werken. Het probleem is dus: hoe implementeer je MODBUS in zo een pic? (modbus ivm samenwerking bestaande aangekochte rs485-modbus aparaten)
Verder moet de module Relais sturen en ingangen 'voelen'
genoeg informatie?
dank je
Wouter van Ooijen
Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
Op 4 februari 2003 23:49:36 schreef Proxie:
Helloik ben dus newbie als het op digitale elektronica aankomt.
de bedoeling is uiteindelijk om via MODBUS protocol te werken. Het probleem is dus: hoe implementeer je MODBUS in zo een pic?
Ik hoop dat je een die-hard bent op programmeer gebied, want MODBUS (weet je trouwens precies welke, er zijn er zo veel!) is geen peuleschilletje. En als je dat dan gaat doen zou ik eerst maar eens op een PC beginnen (met een RS-232 <-> RS-485 omzetter) en als dat lukt nog eens aan PICjes of andere microcontrollers gaan denken (en dan zou ik een C compiler nemen, bv de HiTech 2k demo compiler).