Show your projects!

Dit topic is gesloten

Op 6 mei 2006 09:33:56 schreef Lexy:
Dit is mijn laatste LCD'tje:
[afbeelding]
128x128 pixels 4096 kleuren (nokia 6100 display).
Als test heb ik hem ff op een uC aangesloten, maar het is de bedoeling dat een spartan 3 FPGA deze gaat aansturen. Maar ik moet mijn kennis van verilog nog 'iets' vergroten :).

Mooi,
echt een pluim.

Lucky Luke

Golden Member

ok, nu ga ik ff mijn plintmod en RGB muurmod showen :P

http://www.circuitsonline.net/forum/view/21938

dat is mijn plintod. daarin staat ook een foto van de rgb muurmod.

moet die muurmod nog op de muur zetten. en de foto is erg brak. Maar ik heb ook een filmpje, dat is een .mov file, en WMP kan het niet aan, dus daar zullen jullie vrees ik ff op moeten wachten...

wat vinden jullie ervan? (voor zover jullie het nu kunnen zien dan :+)

Eluke.nl | handgetypt | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Op 6 mei 2006 09:33:56 schreef Lexy:
Dit is mijn laatste LCD'tje:
[afbeelding]
128x128 pixels 4096 kleuren (nokia 6100 display).
Als test heb ik hem ff op een uC aangesloten, maar het is de bedoeling dat een spartan 3 FPGA deze gaat aansturen. Maar ik moet mijn kennis van verilog nog 'iets' vergroten :).

Zeer strak dingetje!
Toen ik deze net zag bij Spark Fun kon ik het dan ook niet laten om deze aan m'n winkelwagentje toe te voegen:D.

Ik ben ook verder gegaan met m'n CV Controller, maar in de vakantie had ik het 'te druk' met andere dingetjes:).

[edit]Bah, 10,50$ verzending, iemand meebestellen om dat te verdelen(A)?

Woei! *heeft etsbak*

Ik heb de mijne ook bij sparkfun weg. $10.50 verzendkosten vond ik nog niet zo erg, maar moest meer dan een maand op m'n bestelling wachten :(. Dit soort LCD's kan je trouwens overal kopen. Ook in nederland. Maar de goedkoopste was dan toch nog iets van 35Euries. Bij sparkfun was i 'maar' $20. En ze verkopen ook een breakout boardje er bij, da's ook wel handig.

Op 7 mei 2006 21:55:10 schreef Lexy:
Ik heb de mijne ook bij sparkfun weg. $10.50 verzendkosten vond ik nog niet zo erg, maar moest meer dan een maand op m'n bestelling wachten :(. Dit soort LCD's kan je trouwens overal kopen. Ook in nederland. Maar de goedkoopste was dan toch nog iets van 35Euries. Bij sparkfun was i 'maar' $20. En ze verkopen ook een breakout boardje er bij, da's ook wel handig.

Heb jij dat breakout boardje erbij gekocht? Ik zit nog te twijfelen.

Ik zit ook nog te twijfelen of ik 'm wel ga kopen, want ik kan er eigenlijk geen toepassing voor verzinnen. :P

Woei! *heeft etsbak*

Ja dat boordje heb ik er ook bij gekocht, hoewel ik het in verhouding duur vond ($15 geloof ik). Maar daarintegen kon ik meteen aan de slag zonder zelf met de aansluitingen te kloten.

Op 7 mei 2006 22:09:45 schreef Lexy:
Ja dat boordje heb ik er ook bij gekocht, hoewel ik het in verhouding duur vond ($15 geloof ik). Maar daarintegen kon ik meteen aan de slag zonder zelf met de aansluitingen te kloten.

Ik vind 'm ook aan de dure kant.

Ik heb echter net een nieuwe etsbak gekocht, dus ik zou ook alleen de connector kunnen kopen (en dan 2 oid).

Maar dan nog de vraag: Waarin is zoiets leuk te gebruiken?

Woei! *heeft etsbak*
Sine

Moderator

Kun je die vraag nog iets algemener stellen ?

Je zult toch zelf wel een toepassing kunnen bedenken voor een display ? Als je er toch geen toepassin voor hebt is het ook vrij nutteloos zo'n ding aan te schaffen natuurlijk :P

Op 7 mei 2006 22:30:11 schreef Sine:
Kun je die vraag nog iets algemener stellen ?

Je zult toch zelf wel een toepassing kunnen bedenken voor een display ? Als je er toch geen toepassin voor hebt is het ook vrij nutteloos zo'n ding aan te schaffen natuurlijk :P

Het lijkt me wel leuk om er mee te experimenteren enzo maar ik heb geen idee waarin het leuk in te gebruiken is.
Ik zag ergens een MP3 speler, maar da's net iets te moeilijk om zelf te doen:P.

Of een telefoon natuurlijk:+.

Woei! *heeft etsbak*

Op ebay worden die schermpjes ook door diverse mensen binnen europa aangeboden.

Op 7 mei 2006 22:31:31 schreef jossie:
[...]
Het lijkt me wel leuk om er mee te experimenteren enzo maar ik heb geen idee waarin het leuk in te gebruiken is.
Ik zag ergens een MP3 speler, maar da's net iets te moeilijk om zelf te doen:P.

Of een telefoon natuurlijk:+.

Je wil het niet te geavanceerd lees ik, dus mikken op tekst en eventueel een stilstaande afbeelding. Dus net als gewone tekstdisplay's.
Daarnaast heb je ook kleur, dus daar zou ik gebruik van maken. Weeral niet te moeilijk, gewoon de achtergrond in een egale kleur die een bepaalde waarde voorstelt ofzo.

Als dat niet klinkt als een of andere thermische controller, dan weet ik het niet meer. Gebruik em samen met wat temperatuursensoren (je kan ook op de SMBus van je moederbord inprikken, om de ingebouwde tempsensoren uit te lezen, als het wat ingewikkelder mag), om bijvoorbeeld een fancontroller te maken voor je PC. De kleur gaat van blauw naar rood (over groen) om een snel id te geven van de temperatuur, blauw=te koud, groen=ideaal, rood=warm.

AKA Naftebakje @Tweakers.net --- Zonder dwarsliggers geen spoor

oke... ook even showen...:
Mijn Propellor klok met draai trafo...
en RC5 afstandbediening... datum,en tijd goed zetten en het schakelen tussen de verschillenden modes..

http://www.arjan-swets.com/klok/ARJAN_klok/Pict0766.jpghttp://www.arjan-swets.com/klok/ARJAN_klok/Pict0765.jpg
http://www.arjan-swets.com/klok/ARJAN_klok/Pict0774.jpghttp://www.arjan-swets.com/klok/ARJAN_klok/Pict0775.jpg
http://www.arjan-swets.com/klok/foto_prop/Img_0024.jpghttp://www.arjan-swets.com/klok/foto_prop/Img_0027.jpg

meer foto's op mijn homepage....

nu bezig met een CNC-machine , en met een paar galvo's...
en nog wel een paar dingen... te veel eigelijk...

cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com

Op 7 mei 2006 23:06:55 schreef Videomodulator:
[...]
Je wil het niet te geavanceerd lees ik, dus mikken op tekst en eventueel een stilstaande afbeelding. Dus net als gewone tekstdisplay's.

Inderdaad:).

Daarnaast heb je ook kleur, dus daar zou ik gebruik van maken. Weeral niet te moeilijk, gewoon de achtergrond in een egale kleur die een bepaalde waarde voorstelt ofzo.

Dat scheelt al een hoop geheugen e.d.

Als dat niet klinkt als een of andere thermische controller, dan weet ik het niet meer. Gebruik em samen met wat temperatuursensoren (je kan ook op de SMBus van je moederbord inprikken, om de ingebouwde tempsensoren uit te lezen, als het wat ingewikkelder mag), om bijvoorbeeld een fancontroller te maken voor je PC.

Probleempje, ik kan geen SMBus aansluiting vinden op m'n moederbord:(. (ASUS P4S533-MX)

Ik ga 'm anders gewoon gebruiken in mijn thermische CV controller.:)

Woei! *heeft etsbak*

Op 8 mei 2006 00:05:59 schreef jossie:
Probleempje, ik kan geen SMBus aansluiting vinden op m'n moederbord:(. (ASUS P4S533-MX)

De SMBus gaat ook naar je geheugen banken om de modules te identificeren.

Hobby, maar sample met mate. | BumbleBee plus pack | Weerstand calculator voor je PSP

Op 8 mei 2006 00:27:19 schreef Switching Power:
[...]
De SMBus gaat ook naar je geheugen banken om de modules te identificeren.

Is dat één en dezelfde bus over 't hele mobo? Dan zou ik het ergens kunnen 'aftappen' oid.

Woei! *heeft etsbak*

Volgens mij wel, moet je de pinout van je geheugen bank even vinden voor de signalen van de SMBus.

Hobby, maar sample met mate. | BumbleBee plus pack | Weerstand calculator voor je PSP

Dan ik mijn propellor clock ook maar even showen. Voor meer informatie zie het propellor clock topic van lucky luke.

http://82.192.88.140/~jbot/jan/propellor%20clock.JPG

de tijd laten weergeven volgt nog;)

Op 7 mei 2006 22:11:30 schreef jossie:
[...]

Maar dan nog de vraag: Waarin is zoiets leuk te gebruiken?

Misschien een Volksbeamer?.
Even googlen.

Op 8 mei 2006 15:14:44 schreef legacy:
[...]
Misschien een Volksbeamer?.
Even googlen.

Daar is 128*128 pixels wel erg weinig voor:P.

Woei! *heeft etsbak*

Op 8 mei 2006 16:55:05 schreef jossie:
[...]
Daar is 128*128 pixels wel erg weinig voor:P.

Persoonlijk kan ik me er ook niet veel bij voorstellen,
Ik weet iemand die een Lilliput display gebruikte met een resolutie van 116x160.
Op http://ist.d-labs.de/~jacob/fotoalbum/thumbnails.php?album=18
vind je wat foto's hierover

Op 20 april 2006 20:13:12 schreef elektro_freak:
de mijne dan maar,

mijn mp3-versterker:

[afbeelding]

heb je daar een schakelschema van?

voor schakeling zie de velleman site... google als je de link niet weet

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

inderdaad

de versterkers zijn wel pas terug leverbaar vanaf eind-juli volgens mijn electroboer(en) (vael en rato)

Master Industriële Wetenschappen: Elektronica-ICT

Op 7 mei 2006 23:18:19 schreef Arjan Swets:

ZOW! Gaaf zeg! _o_

Op 7 mei 2006 23:18:19 schreef Arjan Swets:
en RC5 afstandbediening... datum,en tijd goed zetten en het schakelen tussen de verschillenden modes..

[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

meer foto's op mijn homepage....

nu bezig met een CNC-machine , en met een paar galvo's...
en nog wel een paar dingen... te veel eigelijk...

hoelang heb je erover gedaan om alles te laten werken en af te werken zoals hij nu is????

onze site -- -- -- |Siemens - LOGO! rocks| "HELP! het werkt!!!"

Dit topic is gesloten