ben ook best wel benieuwd wat voor verhaal ze bertrix aan z'n neus zullen hangen :)

iets in de trant van sportdrankjes voor electronen, omzetting van negative energie in positieve energie (ha ha ha, een bruggelijkrichter dus, of domweg ompolen, maar dan vermelden ze er weer niet bij dat daarbij positieve energie ook negatief word. op wisselspanning dan. of wacht, elk electron is negatief natuurlijk. maar dan bespaard zo'n ding toch helemaal niet? ik weet niet hoe een apparaat reageert op
"positieve electronen" maar veel zal 't niet doen denk ik
, zilveren kabels, omzettting van lichtnetstoring in nuttige energie, het gepulsd aansturen van een apparaat, kosmische energie afgetapt van een klein buitenaards wezen (zit in de energy saver, dient maandelijks vervangen te worden, na te bestellen op bestelnr 006-5003-68307-503, E 345,00 p. 2).

Op 6 mei 2006 10:10:20 schreef Pieterjan Vyncke:
Haha, volgens mij zit er niet veel meer in dan een bruggelijkrichter en een elco.

Dit apparaat kan elektriciteit opslaan, nadat u het apparaat uit het stopcontact heeft verwijderd, dient u 10 seconden te wachten tot het led lampje uit is.

:)

Het duurt 25 minuten voor-ie 'geactiveerd' is, maar na tien seconden is-ie alles alweer kwijt. Wat een verspil-ding!....

Het is gewoon een soort dimmer. Het apparaat vermindert de RMS netspanning van 230 volt naar 163 volt. Logisch dat je dan minder stroom verbruikt. Je lampen gaan minder licht geven, de koffie loopt minder snel door, en je computer werkt waarschijnlijk gewoon niet (tenzij die een 100-240 volt netvoeding gebruikt)

Kortom: geen leugen gezien op die site. Alles is waar, maar ze belichten natuurlijk alleen de voordelen. Dus toch een marketing truukje.

En hoe vinden jullie deze:

Na het inpluggen van de Money Saver duurt het 25 minuten voordat het is geactiveerd

Met andere woorden: als je zou willen meten kan je eerst een tijdje wachten.

Voor mensen die energie willen sparen met hun koffiezetter. electrische kachel en barbeque: Koop gewoon voor minder dan 1 Euro een stevige diode en soldeer die er in. Gegarandeerd een vermogingsbeperking van 50%.

Tijd voor een mailtje naar kassa of radar ?

Op 6 mei 2006 11:43:35 schreef Fuzzbass:
Het is gewoon een soort dimmer. Het apparaat vermindert de RMS netspanning van 230 volt naar 163 volt. Logisch dat je dan minder stroom verbruikt. Je lampen gaan minder licht geven, de koffie loopt minder snel door, en je computer werkt waarschijnlijk gewoon niet (tenzij die een 100-240 volt netvoeding gebruikt)

Kortom: geen leugen gezien op die site. Alles is waar, maar ze belichten natuurlijk alleen de voordelen. Dus toch een marketing truukje.

volgens mij staat dit apparaat paralel aan de verbruiker dus hoe verlaagt dit dan de RMS.

[edit]
Idd je kan het apparaat van alle kanten zien op die site.
Gewoon een stekker behuizing met een led en geen wcd.
[/edit]

Dat zou je verwachten, alleen moet je het apparaat niet IN de energy saver drukken,

De "saver" komt op de zelfde groep als het slurpende apparaat.

Ik kwam laats bij een klant nog zo'n 'oogy boogy' apparaat tegen.

Een doosje met een knipperende led er op dat je in een willekeurig stopcontact kon drukken. Dat ding zou electromagnetische straling van het lichtnet onderdrukken.

Ik kon mijn drang om in dat doosje een schroevendraaier te zetten uiteraard ook niet onderdrukken :P
Maar het hele ding was helaas volgegoten, niets te zien dus.

Zoals je zo vaak ziet. Een beetje door de wol geverfde windhandelaar is veel te slim om zich op een leugen te laten betrappen. Hij heeft genoeg aan nietszeggendheden, halve waarheden, gesuggereer en regelrechte demagogie.
Beticht deze lieden dus niet van oplichterij, want voor je weet heb je zelf een schadeclaim aan je broek.

Op 6 mei 2006 11:36:45 schreef madwizard:
[...][...]:)

Ok een brug, elco, weerstand en led dan :p

Op 6 mei 2006 12:09:49 schreef oorpijn:
[...]
Zoals je zo vaak ziet. Een beetje door de wol geverfde windhandelaar is veel te slim om zich op een leugen te laten betrappen. Hij heeft genoeg aan nietszeggendheden, halve waarheden, gesuggereer en regelrechte demagogie.
Beticht deze lieden dus niet van oplichterij, want voor je weet heb je zelf een schadeclaim aan je broek.

Betichten niet, maar wel de wereld laten weten dat ze eigenlijk niet echt een wezenlijk voordeel doen. (zeker niet gezien de kostprijs van het apparaat)

[Bericht gewijzigd door Pieterjan V. op ]

Op 6 mei 2006 12:10:43 schreef Pieterjan Vyncke: (zeker niet gezien de kostprijs van het apparaat)

Je bedoelt natuurlijk de verkoopprijs ;)

Op 6 mei 2006 12:22:36 schreef oorpijn:
[...]
Je bedoelt natuurlijk de verkoopprijs ;)

Of de verhouding tussen beide ...

Op 6 mei 2006 11:51:02 schreef Sine:
Maar het hele ding was helaas volgegoten, niets te zien dus.

Was dat apparaat van 'Orgone science Inc'? Zo ja, is het een vrij duur ding.

Op 6 mei 2006 11:44:04 schreef JoWi:
En hoe vinden jullie deze:
[...]
Met andere woorden: als je zou willen meten kan je eerst een tijdje wachten.

Voor mensen die energie willen sparen met hun koffiezetter. electrische kachel en barbeque: Koop gewoon voor minder dan 1 Euro een stevige diode en soldeer die er in. Gegarandeerd een vermogingsbeperking van 50%.

Tijd voor een mailtje naar kassa of radar ?

Feit is dat je voor die kop koffie nog steeds even veel energie nodig hebt. Duurt alleen langer voordat je water kookt...

Het is inderdaad een leuk verhaal maar wat ze ermee doen is me nog niet helemaal duidelijk. als ze de spanniing ermee verlage moet er toch een uitgang opzitten? zet zo als wanneer ze er iets inmaken dat de cos(rho?) hoek wat vergroot(wat overge eens mag in NL). dus is dit gewoon een gewicht in een kastje met een ledje erin?

Dus.... als ik er nou 2 of 3 koop, en ze allemaal aansluit.... dan zou ik mijn meter terug zien tellen/stilstaan?!!?! w00000t

:D
stel je voor als je er dan een paar 100 hebt, dan kan je zelf energiebedrijf worden, je hangt er dan 1 in de kerncentrale zelf en iedereen bespaart opeen 50% energie.
brilliante uitvinding! waneer verkopen ze em op tellsell?

Er zit ook nog een timer in, die het LEDje pas naar een 20min. ofzo aanzet, en een elco die hem na uitschakeling 10s laat werken.

Als het echt zou werken, dan neem ik twee electriciteitsaansluitingen, en bij de ene steek ik dat ding in de muur, en zet ik er een dikke electromotor op. Aan de andere aansluiting sluit ik dan een generator op de electromotor aan. En Zweetvoetje loopt lekker binnen...

Een doosje met nutteloze electronica....?!?

Das nog het mooiste wat je ook doet met je cos phi dat maakt voor het verbruik niets uit.
een E-meter meet alleen watt stroom.
Dus al zou je de blindstroom met dit apparaat wegnemen heeft dat geen invloed op de meting.

En mocht het ervoor zorgen dat er een grotere blindstroom loopt dat maakt ook niets uit want de arbeidstroom van het apparaat blijft gelijk

Iets onmogelijks word waar.... een rendement van 200% :P

Als je de grafiek bekijkt lijkt het er op dat er een VDR in dat doosje zit :)

Op 6 mei 2006 12:45:34 schreef Zoefje:
Iets onmogelijks word waar.... een rendement van 200% :P

Dat claimen ze helemaal niet. De enige claim die je kan verifieren is dat er beweerd wordt dat je op een met 4 of 6A gezekerde groep een 2KW apparaat kan aansluiten.
Volgens mij staat dat garant voor een geplofte zekering, maar 199 Euro vind ik iets te veel om dat uit te testen.
En om de ingewanden te bekijken heb je natuurlijk weer een rontgen apparaat nodig, want ga er maar vanuit dat het een dichtgegoten blok is.

Op 6 mei 2006 12:27:38 schreef Bertrix:
[...]

Was dat apparaat van 'Orgone science Inc'? Zo ja, is het een vrij duur ding.

Geen idee ...

Er hing een vreemd doosje met een knipperende led aan de muur, als gezonde elektronicus moet je dan weten wat het is uiteraard :P

Op 6 mei 2006 12:57:56 schreef Sine:
[...]

Geen idee ...

Er hing een vreemd doosje met een knipperende led aan de muur, als gezonde elektronicus moet je dan weten wat het is uiteraard :P

Dat is een simpele knipper led op netspanning, oja het schema staat hier op de site.

Op 6 mei 2006 13:00:27 schreef Switching Power:
[...]
Dat is een simpele knipper led op netspanning, oja het schema staat hier op de site.

Vast, aan die e-smog eliminator van orgone science inc is in een process van het bedrijf tegen een aantal critici gemeten geweest.

Bleek niks te doen.

Op 6 mei 2006 12:57:41 schreef JoWi:
[...]Dat claimen ze helemaal niet. De enige claim die je kan verifieren is dat er beweerd wordt dat je op een met 4 of 6A gezekerde groep een 2KW apparaat kan aansluiten.
Volgens mij staat dat garant voor een geplofte zekering, maar 199 Euro vind ik iets te veel om dat uit te testen.
En om de ingewanden te bekijken heb je natuurlijk weer een rontgen apparaat nodig, want ga er maar vanuit dat het een dichtgegoten blok is.

Als het niet werkt vraag je je geld terug... Doet het dat wel is het super. Als je wil weten wat erin zit kun je eens proberen of die kit te smelten is...