chipje
Why do people spend money they don't have, to buy things they don't need, to impress people they don't like...? .-.-.-.-. Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Op 26 juli 2006 19:00:50 schreef CARENTAN:
[...]Een turbocharger doet wel hetzelfde, maar werkt niet hetzelfde als een supercharger.
En inderdaad, dit is zware offtopic
En merci voor avator...
Waar ben je mee bezig?
Een oude topic kicken om ons iets te vertellen wat wij al weten.
Voor iemand met een beetje interresse in autos is dat algemene kennis.
En natuurlijk zit er een verschil tussen een turbo en supercharger. Maar het uiteindelijke effect blijft hetzelfde. En dat ze niet hetzelfde werken, was ons ook al bekend.
Inderdaad erg off-topic voor een elektronica forum, en nog meer off-topic voor een topic-kick.
Technisch verhaal, maar wel compleet. Een zeer volledig onderzoek van Fontys op het gebied van zogenaamde energysavers op basis van condensatortechniek.
Beknopt onderzoek naar efficiency en werking van cosφ-compensatie in deels inductief belaste netten, met behulp van condensatoren.
[mod edit] knip...zie post hieronder
[Bericht gewijzigd door GJ_ op ]
Ik heb even een klein knipje in je enorme post gezet omdat ik zogauw nergens aan kon zien of er toestemming van de auteurs was voor dit copy-paste werkje.
Mocht je dat ook nog ergens kunnen vinden zet ik het zo weer terug.
Onderzoek is in mijn opdracht gemaakt. Heb zowel mijn naam als de naam van de onderzoeker verwijdert omdat internet wel een erg groot begrip is. Toch wil ik de kennis welke hiermee is verkregen graag openbaar beschikbaar maken. Jammer dat wat tekens en symbolen worden vervangen door typcodes. Wel veel werk om over te typen. Copy en paste vanuit een eigen word document.
Als u het copyright bezit mag u het uiteraard openbaar maken,
Gezien de omvang van de text lijkt een `echte' opmaak in b.v. een elders gehoste en hier gelinkte PDF mij de beste optie.
OK, het vervolg van je eerste post is dus -->> hier <<-- te lezen. (het was nogal een lap tekst voor op een forum)
---edit---------
het is nog steeds redelijk onleesbaar. Met het originele bestand kan ik er een PDF van maken, zoals aart al voorstelde.
[Bericht gewijzigd door GJ_ op ]