Op een welbekende 2de hands site kwam ik een advertentie tegen met deze link. Het zou je energie rekening halveren.
Toch wat nieuwsgierig hoe deze verkooptruc werkte eens gaan kijken. Werkelijk geweldig wat een onzin daar staat...
Voor slechts € 199,00 ipv. € 695,00
Haha, volgens mij zit er niet veel meer in dan een bruggelijkrichter en een elco.
Quote: "De Money Saver reageert ook op een digitale elektriciteitsmeter."
Hmmm, zal dat ding een signaal uitzenden naar de meter zodat ie altijd in nachttarief staat? In dat geval is het illegaal.
In het andere geval dat het een leeg kastje is is het oplichting ......
Maar wachten totdat iemand zo'n ding eens aan een grondig onderzoek onderwerpt. Benieuwd wat voor elektronica erin zit.
elmowww
PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
Even opbellen:
"Ja, goedenmiddag, u spreekt met ***, ik ben reviewer van het alom gerespecteerde electronicaforum Circuitsonline. Graag zou ik met u één en ander over uw revolutionere product - de energysaver - doornemen.
[heel veel slijmerig geblaat]
Zouden wij voor deze review één van deze apparaten op proef mogen gebruiken? Wij zullen op Circuitsonline en in onze nieuwsbrief een uitgebreid en boeiend artikel publiceren, waarbij u met naam en toenaam genoemd zult worden! ..."
Ondertussen denkt betreffende persoon dat alles geheel positief over zijn productzal gaan, en stuurt ons - niet wetende dat het eerste wat wij doen het openschroeven is - een testexemplaar van deze energysaver 
Daarna publieren wij - met naam en toenaam zoals beloofd - dat het één grote boterham apenfilet is.
Xenobinol
Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
elmowww
PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
chuckie
Honourable Member
Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Op 6 mei 2006 10:35:57 schreef elmowww:
"Dit apparaat is ontwikkeld voor zwaar industrieel gebruik."
Zie je wel dat ie energiebesparend werkt, gisteren hing ik er een 30KW motor aan, die draait nog steeds niet, resultaat lager verbruik.
Gebruikt u een barbecue van 2000 Watt, dan lukt dat ook, maar heeft de barbecue iets meer tijd nodig om op temperatuur te komen.
Oh, het warmt dan ook trager op, het is dus gewoon een soort vermogensbeperking?
elmowww
Op 6 mei 2006 10:37:56 schreef Pieterjan Vyncke:
Een mini condensatorbank voor betere cos(phi)
maar: electriciteitsmeter laat zich daar niet door voor de gek houden toch?
Of bedoelen energiebesparing op het PMPO verbruik ofzo 
Op 6 mei 2006 10:49:29 schreef elmowww:
[...]
maar: electriciteitsmeter laat zich daar niet door voor de gek houden toch?Of bedoelen energiebesparing op het PMPO verbruik ofzo
Er wordt helemaal niks voor de gek gehouden, er is gewoon minder reactief vermogen, dat zowiezo niet door de kWh-teller gemeten wordt. Enkel krijgt de energieleverancier een (miniem klein) beetje kleinere belasting van zijn net, die kan er misschien blij om zijn dan 
Op 6 mei 2006 10:49:29 schreef elmowww:
[...]
maar: electriciteitsmeter laat zich daar niet door voor de gek houden toch?
Dan leg je er beter een magneet op, dat heeft het zelfde effect en is veel goedkoper...
Heb ze maar eens geemaild...
Hallo,
Ik ben hobbymatig zeer geïnteresseerd in uw product, de zogenaamde 'energy saver'. Graag zou ik weten waarop dit fantastische toestel gebaseerd is.
Hoogachtend,
Bertold Van den Bergh
Ik zal als er antwoord komt dat hier posten.
Als je dit apparaat in NL. gebruikt vervalt de garantie..
Het apparaat is geschikt voor 220vAC en we hebben 230vAC.
Op 6 mei 2006 11:17:57 schreef The Headhunter:
Als je dit apparaat in NL. gebruikt vervalt de garantie..
Het apparaat is geschikt voor 220vAC en we hebben 230vAC.
Hè, ver*****me. Ik wou er net eentje bestellen.
elmowww
De Money Saver brengt bijvoorbeeld uw elektriciteitsverbruik bijvoorbeeld van 1.000 W terug naar 510 W per uur.
Dat gaat niet goed! dus na 2 uur is het al 1020 W (terwijl het maar 1000 was), na 3 uur 1530 W,...
Ik zie nog niet echt hoe een paralel aangesloten apparaat een ohmse last kan 'begrenzen'
Daarbij word het vermogen verminderd maar tegelijk duurt het langer,dan heb je toch per saldo hetzelfde verbruik?