Je mist waarschijnlijk de vbrun nogwat dll en misschien ook wel de mscomm.ocx
De eersten mag je zo kopieren, de tweede moet je even op internet zoeken, het schijnt dat MS daar een oplossing voor heeft. Zoals ik het me herinner mag je officieel het ding alleen gebruiken als je op de betreffende pc ook VB hebt geinstalleerd. Maar MS geeft ergens een registry patch waarmee je hem ook gewoon op een andere pc kunt installeren.

waarschijnlijk heb je ook MSvbm60.dll ofzoiets nodig..
die kun je ook gewoon van je XP pc lenen..
gr. thijs

waarschijnlijk heb je ook MSvbm60.dll ofzoiets nodig..
die kun je ook gewoon van je XP pc lenen..
gr. thijs

Hij zij inderdaad dat hij de MSvbm60.dll niet vond.
Ik mag die dan gerust meekopieren?

+ maak een installer voor je programmatje!
start > VB6 > Tools > Package @ deployment wizerd.

vanuit VB zelf issie ook te starten als een Addin.
Je moet dan eerst de Addin-Manager starten, waar je dus een simpel vinkje zet.

setupwizard is simpel, selecteer je projectje, en LEES VOORAL GOED WAT ER STAAT. (ook die voutmeldingen van je)
daarna is het ja, ja dorgaan, doorgaan, doorgan ja,ja,ja, ok.

+ sneaky ;
ik heb wel eens vbms6blabla.dll en mssbla.ocx gewoon op een stick gezet, en op de doelPC, gewoon weer in c:\widows\windows32\ gezet. (knip plak, zonder instaleren) werkte ook...

igg suc6!!!

Als je die twee dll's in de zelfde map als je executable zet werkt het ook.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;290887

Bestanden:
Asycfilt.dll
Comcat.dll
Msvbvm60.dll
Oleaut32.dll
Olepro32.dll
Stdole2.tlb

@ ectolian. klopt maar voor een deel. dat zijnd e runtimes. de TS zijn programma gebruikt ook mscomm.ocx en .dll dus ide heeft ie k nodig en de daarbij horende registry keys .

je kan dit met de hand doen via regsvr32.exe en de modules zelf te gaan reggen.

@TS.

ga naar je start menu , en ga naar de groep waar VB6 staat. daar staat ook een link naar iets wat 'package en deployment wizard heet' klik die aan en volg de instructies

hij zal vragen waar je project staat , dat analyseert ie verzamelt alles wat nodig is en maakt je ene mooie install.exe aan.