Maxim MAX038

sorry om het topic een rotschop te geven, maar iemand nog enig idee waar ik deze chip kan krijgen, of wat de alternatieven zijn ?

Ik heb nmlk erg hard een functie generator nodig die tot 20MHz kan.

max 038 CCP kost ong 40 euro

als ge het weet is het niet moeilijk

Zoals Henry S. hierboven al zei kan je hem bij futurlec nog krijgen
http://www.futurlec.com/ICMaxim.shtml

Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be ||| http://e-stynus.com ||| --> Automatische trapverlichting <--
Hugo Welther

Moderator

Op 16 maart 2008 02:04:09 schreef b_force:
sorry om het topic een rotschop te geven, maar iemand nog enig idee waar ik deze chip kan krijgen, of wat de alternatieven zijn ?

Ik heb nmlk erg hard een functie generator nodig die tot 20MHz kan.

Conrad heeft ze nog voor een €30,-
Conradnr: 174742 - 89

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Op 17 maart 2008 17:59:52 schreef Stynus:
Zoals Henry S. hierboven al zei kan je hem bij futurlec nog krijgen
http://www.futurlec.com/ICMaxim.shtml

Nadeel is dat je bij Futerlec enkel kan betalen met creditcard. Die heb ik helaas niet.

edit.
Mm ik had bij conrad gezocht, maar niks gevonden, thanx voor de link :)

[Bericht gewijzigd door b_force op maandag 17 maart 2008 18:03:31 (12%)

Is b_force student en is het voor een prive project?

Misschien heb ik er dan nl. nog wel eentje voor weinig te koop (zeg €15,-) en op voorwaarde dat ik hem nog heb.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 17 maart 2008 20:50:01 (45%)

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand

Jah ik studeer momenteel TN op de TH Rijswijk :)
En het is ook voor een prive project :P

15,- zou wel echt heel mooi zijn, ik hik nmlk een beetje tegen die 30 euro aan...

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 17 maart 2008 20:50:12 (45%)

Henry S.

Moderator

Minder onnodig quoten dames!

Jammer dat je geen CC hebt, de dollar is heel laag, en Futurlec dus nu nog goedkoper. :)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 17 maart 2008 20:51:01 (62%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Zal eens kijken of ik er nog heb liggen, in theorie moet er hier nog wel iets liggen, maar waar!

Wat betreft de dollar, ik zou nog even wachten, de dollar daalt nog wel verder.

Zoekt en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek
klein is fijn

Moderator

Op 17 maart 2008 18:01:32 schreef b_force:
Nadeel is dat je bij Futerlec enkel kan betalen met creditcard. Die heb ik helaas niet.

Even een mailtje sturen, je kan ook via PayPal betalen als je het aardig vraagt.

Als je futurlec netjes om betalingggevens vraagt willen ze die wel geven, kun je zonder cc betalen. Heb ik ook weleens gedaan.

edit: 8 seconden te laat.

[Bericht gewijzigd door WilToyo op maandag 17 maart 2008 20:54:54 (10%)

Maak me niet gek, ik ben al gek.

daarom quote ik dus, zodat je ziet waarop je reageerd, maargoed blijkbaar wordt het hier midner gebruikt.

Ik ga futerlec even mailen. Op meerdere paarden werken is wel zo fijn.
Ik dacht trouwens dat paypal ook via creditcard werkte, nooit mee gewerkt eigenlijk

Op 17 maart 2008 20:54:16 schreef klein is fijn:
[...]Even een mailtje sturen, je kan ook via PayPal betalen als je het aardig vraagt.

Dat staat ook gewoon op de site vermeld, zie kopje 'payments' http://www.futurlec.com/OrderingInformation.shtml

Henry S.

Moderator

Op 17 maart 2008 21:02:42 schreef b_force:
daarom quote ik dus, zodat je ziet waarop je reageerd, maargoed blijkbaar wordt het hier midner gebruikt.

Omdat het meestal niet nodig is, een topic draait niet altijd op topsnelheid, en er is altijd nog de edit.

Ik zei ook onnodige quotes.

Idd was ik de Paypal optie vergeten, ik heb dan ook CC. :P

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 17 maart 2008 20:47:21 schreef b_force:
Jah ik studeer momenteel TN op de TH Rijswijk :)
En het is ook voor een prive project :P

15,- zou wel echt heel mooi zijn, ik hik nmlk een beetje tegen die 30 euro aan...

Ik heb hem gevonden (heb er zelfs 2), helemaal nieuw en ongebruikt. €15,- is inclusief verzendkosten, dus zelfs Futurlec kan daar niet aan tippen!
Stuur me maar even een mailtje als je interesse hebt.

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
klein is fijn

Moderator

Op 17 maart 2008 21:04:58 schreef Marcel:
Dat staat ook gewoon op de site vermeld, zie kopje 'payments' http://www.futurlec.com/OrderingInformation.shtml

Ik zie het alweer, ik heb al veel te lang niet bij Futurlec besteld. Vroeguh moest je eerst een mailtje sturen waarin je aardig moest vragen of je ook via PayPal kon betalen.

Xenobinol, heb je mijn mail ontvangen ?

Op 18 maart 2008 18:37:16 schreef b_force:
Xenobinol, heb je mijn mail ontvangen ?

Yep, je hebt mail.

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand

[nostalgiemode]
De MAX038 van Maxim, de universele waveform generator is het uiteindelijk hetzelfde vergaan als de alom gekende XR2206 van EXAR.

Wat ik onlangs op een sloopprint tegenkwam: de ICL8038CCPD van Harris/Intersil, even opgezocht en mijn verbazing was groot: Beschrijving.
Een precision waveform generator, sinus, blok, driehoek, zaagtand, puls, regelbare dutycycle, VCO, van 0.001Hz tot over 300kHz...
Ziet er heerlijk uit, maar zoek niet te hard jongens, ook alweer obsolete.
Wat ik ook nog tegenkwam: een AD2S80AJD, is een R2D (resolver to digital convertor) voor resolveruitlezing op servo's, en hebben een instelbare resolutie tussen 10 en 16bit. Die chip kost nu bij Farnell reeds een slordige 160€, en ik denk dat ik er zo nog wel een paar heb liggen.

Ze krijgen meteen een speciaal voor hen ingericht laadje in het ladenmagazijn, want ik doe ze voorlopig nog niet weg.

[nostalgiemode off]

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

b_force: Wat is je naam? Als je TN studeert moet ik of mijn vriendin je wel kennen. :P

Bart, zit regelmatig in het Ang hok :)

[Bericht gewijzigd door b_force op woensdag 19 maart 2008 21:50:27 (18%)

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Ze zijn idd hier en daar nog wel te krijgen, maar ze worden niet meer gemaakt, dus het zal vroeg of laat wel eens uitdrogen.
En om ze nu nog in een nieuw ontwerp toe te passen is ook niet echt aangewezen.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten