Maxim MAX038

Turbokeu

Golden Member

Juist een bericht gekregen van Maxim dat de MAX038 obsolete is... :(

"This product was manufactured for Maxim by an outside wafer foundry using a process that is no longer available. It is not recommended for new designs. For further information, contact us. The data sheet remains available for existing users."

Juist nu dat ik een frekwentiegenerator met MAX038, en PIC16F877 + 2x20 VFD display voor de wave form/frequency/range/gate timing-uitlezing wou maken...

Printontwerp is al bijna klaar.

Je kan de Max038 nog wel kopen maar dan wel aan 30-40 Euro/stuk.

Ik wou het eigenlijk goedkoop houden en ééntje sampelen (de rest van de componenten heb ik al).

CD :(

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Move -> ontwikkeling.

Bij mijn weten is de MAX038 nooit goedkoop geweest, maar ik kan er naast zitten.

Ik heb er nog wel 1 over, die mag je wel hebben

Hoe kunnen ze dat nu doen zonder een vervanger te geven.
Ik was ook met het zelfde project als Turbokeu alleen dan met een 18F4550 omdat die een usb poort heeft. Ze hebben hem nog wel bij voti voor 35.70

Hobby, maar sample met mate. | BumbleBee plus pack | Weerstand calculator voor je PSP
Turbokeu

Golden Member

Op 15 juni 2006 13:32:03 schreef kuhlivisj:
Ik heb er nog wel 1 over, die mag je wel hebben

You've got mail :)

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Turbokeu

Golden Member

Op 15 juni 2006 11:44:15 schreef Aart:
Bij mijn weten is de MAX038 nooit goedkoop geweest, maar ik kan er naast zitten.

Inderdaad, altijd ergens tussen 30-40 Euro.

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Turbokeu

Golden Member

Op 15 juni 2006 14:39:15 schreef Switching Power:
Hoe kunnen ze dat nu doen zonder een vervanger te geven.
Ik was ook met het zelfde project als Turbokeu alleen dan met een 18F4550 omdat die een usb poort heeft. Ze hebben hem nog wel bij voti voor 35.70

Idd, no replacement...

CD :(

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

No replacement... G*dverd*mme !!

Hadden ze dat niet wat eerder kunnen laten weten. (Had het eigenlijk kunnen weten aan de hand van de ouderdom van dat beestje) |:(

Kent er misschien iemand een IC waarbij je de uitgangsfrequentie kan regelen tussen 8-20Mhz ? (Eventueel met digitale interface)

Ik dacht eerst altijd dat die MAX038 een nieuw IC was maar hij is inderdaad al vrij oud.

Ik wil ook nog een keer een functiegenerator maken die digitaal aangestuurd kan worden, misschien is een DDS dan een idee, Analog heeft wel een leuke serie:
http://www.analog.com/en/subCat/0,2879,770%255F843%255F0%255F%255F0%25…

Henry S.

Moderator

Had ik hem tien jaar geleden toch moeten kopen...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Sine

Moderator

Shit, ik heb een funcgen naar een elektuur schema waar zo'n kreng in zit, Hopen dat die nooit de geest geeft.

En inderdaad, die krengen zijn altijd al duur geweest, ik heb er dacht ik iets van 40 gulden voor betaald, bij die bedragen kijk je alles wel 2x na voor dat je er spanning op zet :P

Net eventjes bij farnell gekeken, volgens de website hebben ze een RoHs max038 op voorraad, 20 euro.

[Bericht gewijzigd door Sine op vrijdag 16 juni 2006 00:04:25

Henry S.

Moderator

Futurlec 19,90$
plus 4$ verzendkosten is nog geen €19.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

sorry om het topic een rotschop te geven, maar iemand nog enig idee waar ik deze chip kan krijgen, of wat de alternatieven zijn ?

Ik heb nmlk erg hard een functie generator nodig die tot 20MHz kan.

max 038 CCP kost ong 40 euro

als ge het weet is het niet moeilijk

Zoals Henry S. hierboven al zei kan je hem bij futurlec nog krijgen
http://www.futurlec.com/ICMaxim.shtml

Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be ||| http://e-stynus.com ||| --> Automatische trapverlichting <--
Hugo Welther

Moderator

Op 16 maart 2008 02:04:09 schreef b_force:
sorry om het topic een rotschop te geven, maar iemand nog enig idee waar ik deze chip kan krijgen, of wat de alternatieven zijn ?

Ik heb nmlk erg hard een functie generator nodig die tot 20MHz kan.

Conrad heeft ze nog voor een €30,-
Conradnr: 174742 - 89

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Op 17 maart 2008 17:59:52 schreef Stynus:
Zoals Henry S. hierboven al zei kan je hem bij futurlec nog krijgen
http://www.futurlec.com/ICMaxim.shtml

Nadeel is dat je bij Futerlec enkel kan betalen met creditcard. Die heb ik helaas niet.

edit.
Mm ik had bij conrad gezocht, maar niks gevonden, thanx voor de link :)

[Bericht gewijzigd door b_force op maandag 17 maart 2008 18:03:31 (12%)

Is b_force student en is het voor een prive project?

Misschien heb ik er dan nl. nog wel eentje voor weinig te koop (zeg €15,-) en op voorwaarde dat ik hem nog heb.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 17 maart 2008 20:50:01 (45%)

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand

Jah ik studeer momenteel TN op de TH Rijswijk :)
En het is ook voor een prive project :P

15,- zou wel echt heel mooi zijn, ik hik nmlk een beetje tegen die 30 euro aan...

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 17 maart 2008 20:50:12 (45%)

Henry S.

Moderator

Minder onnodig quoten dames!

Jammer dat je geen CC hebt, de dollar is heel laag, en Futurlec dus nu nog goedkoper. :)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 17 maart 2008 20:51:01 (62%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Zal eens kijken of ik er nog heb liggen, in theorie moet er hier nog wel iets liggen, maar waar!

Wat betreft de dollar, ik zou nog even wachten, de dollar daalt nog wel verder.

Zoekt en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek
klein is fijn

Moderator

Op 17 maart 2008 18:01:32 schreef b_force:
Nadeel is dat je bij Futerlec enkel kan betalen met creditcard. Die heb ik helaas niet.

Even een mailtje sturen, je kan ook via PayPal betalen als je het aardig vraagt.

Als je futurlec netjes om betalingggevens vraagt willen ze die wel geven, kun je zonder cc betalen. Heb ik ook weleens gedaan.

edit: 8 seconden te laat.

[Bericht gewijzigd door WilToyo op maandag 17 maart 2008 20:54:54 (10%)

Maak me niet gek, ik ben al gek.

daarom quote ik dus, zodat je ziet waarop je reageerd, maargoed blijkbaar wordt het hier midner gebruikt.

Ik ga futerlec even mailen. Op meerdere paarden werken is wel zo fijn.
Ik dacht trouwens dat paypal ook via creditcard werkte, nooit mee gewerkt eigenlijk