moi,
heb je Mbo gedaan zoja, wat voor beroep doe je nu?
omdat ik niet weet wat je allemaal voor een beroepen kunt doen met een Mbo diplma.
boj.
moi,
heb je Mbo gedaan zoja, wat voor beroep doe je nu?
omdat ik niet weet wat je allemaal voor een beroepen kunt doen met een Mbo diplma.
boj.
Ja ik heb MBO gedaan, maar welke richting wil je uit, want dat scheelt nogal wat.
Ik heb elektronika gedaan op de Christiaan Huygens in Rotterdam, maar er is keuze genoeg in het mbo.
Maar toen ik van school kwam, was er geen spetter werk voor iemand met elektronika en ik ben toen de ICT ingerold en ben daar blijven hangen.
Ik heb ook MBO (electro) gedaan.
Doe nu Paneelbouw (electrotechnisch monteur)
- Bouwen van embeddedsystemen (turnkey)
- bijbehorende relaiskasten 3 fase motoren
- stuurkasten voor pompsystemen (hydroliek)
enz.
Moderator
Ik, lang geleden, Elektronica, later aangevuld met MSI (Elektro).
12 ambachten, 13...
Elektronica:
-assemblage
-testen
-ontwikkeling
-magazijn
-radio & TV reparatie
Elektro:
-zwakstroom, utiliteit, van deurbel t/m camera's, intercom etc
-sterkstroom, utiliteit
-datacommunicatie
-brandmelding
Maar nu even niet.
Nooit de MTS.
Ik heb in het leger als Radiomonteur een civiele vakopleiding gedaan bij het VEV. Eerste Monteur Communicaite Installaties. MBO-3
Ik heb MBO technische informatica gedaan, ik kon direct aan de slag als software ontwikkelaar.
Toch maar doorgegaan naar het HBO, als ik bleef hangen bij me afstudeer bedrijf kon ik aan de gang als embedded software ontwikkelaar.
Toch maar doorgegaan naar de universiteit van eindhoven, ik ben nu bezig met het schakeltraject voor een master diploma "embedded systems engineer".
Embedded systems is een informatica opleiding met een flinke dosis electrotechniek (Programmeerbare hardware, Chip ontwerp, Processor ontwerp).
Heb vorige zomer het MBO afgerond in de richtingen automatiseringselektronica en telematica. Ik moest de keuze maken of aan het werk gaan of naar de HTS, en ik ga het laatste doen, ik ben simpelweg nog niet uitgeleerd. Er hingen bij het uitzendbureau wel 10 vacatures waarbij mijn 1 van mijn diploma's een vereiste is... Zou dus zo aan de slag kunnen als ik wil! Maar dan ga je wel in een specifieke richting aan de slag, bijvoorbeeld bij KPN als VOIP installateur of werkvoorbereider. Er is veel mogelijk, je zult op sommige plekken ook echt door kunnen groeien als je als MTS-er aan de slag gaat. Ik ben blij dat ik veel kan met mijn diploma maar ik leer graag nog even door.
Op 17 juni 2006 12:58:04 schreef Kerstens:
Heb vorige zomer het MBO afgerond in de richtingen automatiseringselektronica en telematica. Ik moest de keuze maken of aan het werk gaan of naar de HTS, en ik ga het laatste doen, ik ben simpelweg nog niet uitgeleerd. Er hingen bij het uitzendbureau wel 10 vacatures waarbij mijn 1 van mijn diploma's een vereiste is... Zou dus zo aan de slag kunnen als ik wil! Maar dan ga je wel in een specifieke richting aan de slag, bijvoorbeeld bij KPN als VOIP installateur of werkvoorbereider. Er is veel mogelijk, je zult op sommige plekken ook echt door kunnen groeien als je als MTS-er aan de slag gaat. Ik ben blij dat ik veel kan met mijn diploma maar ik leer graag nog even door.
Niet doen hoor!!
Monteur VOIP...
Ik ben teamleider geweest van een club van die jongens waarbij we internet en telefoondiensten via de kabel aansloten. Simpel werk. We hadden Bakkers, automonteurs en "ex systeembeheerders" (naar hun eigen zeggen.) aan het werk.
Toen de markt instortte en er veel ervaren jongens zoals zij aan de kant stonden, hadden ze te kiezen uit diegenen die de beste papieren hadden.
En nu nog worden mensen van jouw kaliber op zulke funties gezet. Neem van mij aan dat het zwaar beneden je nivo is. Daarnaast wordt het slecht betaald omdat het een "voor u tien anderen" in het kwadraat is. (inhet kwadraat omdat opdrachtgevers zo de prijzen drukken bij de contractors die hetzelfde spelletje weer bij jouw spelen.)
Cable1 was er ook zo een.
Dat ze een harde dood mogen sterven daar...
Das duidelijke taal
Tja had ook al zo'n idee dat dit onder het kunnen van een niveau 4 MBO'er is.. Zeker als je zegt dat ze vanalles en nog wat aan nemen. Tja, veel kennis komt er niet bij kijken, dan ga ik liever ontwerpen.
Je kunt echt in vanalles terecht komen! Ik heb 2 stages gedaan, bij de eerste was ik gewoon klusjesman met af-en toe een elektronica opdrachtje, bij de tweede stage heb ik me heerlijk vermaakt met 'deelprobleempjes' rechtstreeks van een ingenieur.
Niveau 4 mbo op het STC tot proces operator
Ik Ben nu in bedrijfsteller op schepen en booreilanden, en in de (petro)chemische industrie
Ik werk hoofdzakelijk met Meet en regel systemen, en utiliteits installaties
Ben er net mee begonnen
Groet
Bas
ik heb volgende week mbo3 afgerond en weet nog niet of ik doorga met 4 denk het wel. maar ik wou hier net ook al een topic over openen, over wat je allemaal kan doen met
mbo-elektro. ik vind dat ik veel te slecht ben voorgelicht over wat ik met me opleiding kan gaan doen het lijkt zo standaard eerst je mbo afronden en dan bij een installateur werken dat vind ik dus echt geen reet aan!!!
je kan met mbo-elektro bij de
--landmacht werken
--bij een installateur(woningbouw bah)
--bij prorail
--bij energieleveranciers(nuon etc).
dit zijn een paar dingen veel meer weet ik er niet ik hoop dat jullie nog wat weten dat zou voor mij ook fijn zijn want ik weet echt niet wat ik wil maar wel dat ik wat leukers wil dan woningbouw.
MBO conputer interface tehcnieken gedaan...
daarna HBO culturele maatschappelijke vorming (tja.....) studeer ik binnen kort aan af.
nu ge soliciteerd op een functie opbouwwerk
Ik heb eerst de MAVO gedaan, vervolgens had ik MTS-elektronica gekozen omdat ik geïnspireerd was door Kit (Knight Rider met z'n looplicht) en de wondere wereld van radio en televisie. Kwam erachter dat ik niet veel wijzer ben geworden, dus maar doorgegaan naar de HTS. Voel me niet echt uitgeleerd, wilde ook nog de TU Eindhoven doen.
Zeg Squant, hoe is de schakelklas, ligt de focus meer op wiskunde? En doe je de voltijd of deeltijd aan de TU Eindhoven? Ik wil eigenlijk ook embedded systems gaan doen, maar met een gezin en een baan wordt het moeilijk.
groetjes!
doorstuderen lijkt mij ook te gek maar ik haat nederlands, verslagen maken en presentaties houden. krijg je dat ook weer op het hbo?zou het graag willlen weten.
jep.. is ook lgisch; hoe hoger je positie hoe meer je zult moet schrijven en hoer meer je anderen zult moetne uitleggen....volgens de theorie althans
MTS elektronica gedaan met interface techniek.
Ik doe nu hardware, software ontwikkeling op gebied van automatisering en interfaces. Verdient overigens ook geen stuiver
Ik ga volgend jaar ook computerinterfacetechniek doen. Bevalt dat een beetje?
Op 19 juni 2006 20:40:31 schreef Animus:
ik heb volgende week mbo3 afgerond en weet nog niet of ik doorga met 4 denk het wel. maar ik wou hier net ook al een topic over openen, over wat je allemaal kan doen met
mbo-elektro. ik vind dat ik veel te slecht ben voorgelicht over wat ik met me opleiding kan gaan doen het lijkt zo standaard eerst je mbo afronden en dan bij een installateur werken dat vind ik dus echt geen reet aan!!!je kan met mbo-elektro bij de
--landmacht werken
Ik heb mijn MBO3 bij de landmacht gehaald!
Ik heb ook nog overwogen om voor nivo 4 te gaan. Niet gedaan door gebrek aan motivatie.
Als je een beetje een sportief karakter hebt, zou je kunnen proberen in het leger voor Technisch middenkader te gaan.
Die gasten hebben allemaal een technische achtergrond en leren enorm veel bij bij defensie.
Omdat je relatief veel kennis hebt, krijg je ook een rang die bij je salaris past. Je "groeit" ook veel gemakkelijker daar en hoewel je "gewoon" monteur bent, heb je wel het nodige voor het zeggen.
Ik had geen zin meer om weer bij af te beginnen en het hele fysieke plaatje opnieuw door te moeten maken, dus ben ik ermee gestopt.
@William, ik vind vond het een leuke richting, maar ik wordt helemaal ziek van al die software. Dat is leuk voor een keer, maar al die software ik word er simpel van.
Op 19 juni 2006 21:37:33 schreef Antoine:
@William, ikvindvond het een leuke richting, maar ik wordt helemaal ziek van al die software. Dat is leuk voor een keer, maar al die software ik word er simpel van.
Ik wil ook niet echt veel met software gaan doen maar het is de beste richting die voor mij het beste is. ik kom van VWO af dus ik kan dan beter geen niveau 2 ofzo doen, volgens de decaan word ik dan lui
Ik ben net klaar met het mbo computer interface techniek en heb 2 goede stage's gehad. bij beide stages veel kunnen ontwerpen en programmeren.
Erg uitlopende opdrachten gedaan. prijzenborden, Led verlichting, spuitrobot, afstandbesturingen, RFID. Ik denk dat ik het geluk heb dat ik bij een erg veelzijdig bedrijf ben terecht gekomen.
Ik had geen zin om nog hele dagen naar school te gaan, maar had ook het gevoel dat ik nog niet uitgeleerd was.
Mijn laaste stage bedrijf bood me aan om de deeltijd studie te betalen, en ik ben dus vanaf maandag in dienst van dat bedrijf voor 4 dagen, en 1 dag per week ga ik naar het hbo.
als je van het vwo af komt moet je je denk ik af gaan vragen of je wel mbo wilt gaan doen.
Zeker op dit moment met dat mtsplus. . . . . .
Op 20 juni 2006 08:42:06 schreef mts plus:
als je van het vwo af komt moet je je denk ik af gaan vragen of je wel mbo wilt gaan doen.Zeker op dit moment met dat mtsplus. . . . . .
Uberhaupt is onder je niveau werken erg irritant.
Doe dan op z'n minst hbo.
Als je de VWO doet dan kun je beter HTS doen dan de MTS. Persoonlijk zou ik eerder voor de Universiteit gaan. In het begin is het wel zwaar, omdat je voornamelijk wiskunde krijgt en netwerktheorien van elektronische schakelingen. Maar als je die doorheen bent dan wordt het echt leuk. Daarnaast sta je als MSc elektronica toch beter in de arbeidsmarkt dan als BEng. elektronica.