Rookmachine Kaduuk

Ik heb een rookmachine van het merk Smokey Joe Fog Machine.
Made in U.K. Het probleem is dat de voeler die er voor zorgt dat als ie warm is om rook te blazen,stuk is.Er staat niks op de voeler velmeld type nr. of iets.
Wat ik wel weet is dat de voeler 2,5 cm lang is 3mm breed en 1mm dik het materiaal is keramisch.
Mijn vraag is natuurlijk waar ik zo'n voeler kan krijgen ?
(conrad heeft hem niet)

Ik denk dat dat erg moeilijk gaat worden. Kun je niet naar de winkel toegaan waar je hem vandaan hebt?

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Op 20 februari 2003 17:38:24 schreef hoekwater:
Ik heb een rookmachine van het merk Smokey Joe Fog Machine.
Made in U.K. Het probleem is dat de voeler die er voor zorgt dat als ie warm is om rook te blazen,stuk is.Er staat niks op de voeler velmeld type nr. of iets.
Wat ik wel weet is dat de voeler 2,5 cm lang is 3mm breed en 1mm dik het materiaal is keramisch.
Mijn vraag is natuurlijk waar ik zo'n voeler kan krijgen ?
(conrad heeft hem niet)

Staat er niks op het desbetreffende component?

Op 21 februari 2003 15:06:48 schreef Tristan:

[...]

Staat er niks op het desbetreffende component?

Ik vind het tof dat je reageert maar ik heb je al verteld dat er niets op staat !!

Nee dat zal niet gaan ik heb hem gekregen van iemand en die weet het ook niet.

Weet er iemand een goede zaak waar ze rook machines verkopen en wellicht ook losse onderdelen/componenten ?

Op 21 februari 2003 17:21:16 schreef hoekwater:
Ik vind het tof dat je reageert maar ik heb je al verteld dat er niets op staat !!

Oops, sorry :D

Ik heb even voor je gegoogled, maar ik kan nergens iets over zo'n machine vinden. Ik krijg alleen allemaal informatie over een of andere zanger die Smokey Joe heet.
Weetje zeker dat dat het merk van dat apparaat is en niet de naam?

Tedde

AKA ripkip

Een beetje drive in show kan je waarschijnlijk wel verder helpen aangezien zij in die apparatuur zitten... kijk eens op party.coolbegin.com hier staan er een aantal per provincie
suc6
Tedde

HF blijft kriebelen !!

Volgens mij kan het nooit veel meer zij ndan een PTC of NTC, kun je niet een deel van de schakeling proberen neer te zetten hier. Misschien dat we dan iets kunnen bedenken (dan maar op een andere manier)

Op 22 februari 2003 09:39:43 schreef Syb:
Ik heb even voor je gegoogled, maar ik kan nergens iets over zo'n machine vinden. Ik krijg alleen allemaal informatie over een of andere zanger die Smokey Joe heet.
Weetje zeker dat dat het merk van dat apparaat is en niet de naam?

misschien moet je zo zoeken : smokey joe fog machine

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Zover was ik dan ook nog wel.

[Bericht gewijzigd door Sybrand op zondag 23 februari 2003 16:44:33

Op 22 februari 2003 13:27:30 schreef Antoine:
Volgens mij kan het nooit veel meer zij ndan een PTC of NTC, kun je niet een deel van de schakeling proberen neer te zetten hier. Misschien dat we dan iets kunnen bedenken (dan maar op een andere manier)

Dat is wel een heel groot werk want er zit nog een print tussen met de nodige componenten erop.

Hier heb ik een foto van de voeler:

http://www.expandctss.com/upload/download.php?file=icon.gif

Hier heb ik een foto van de voeler:

http://www.expandctss.com/upload/download.php?file=.jpg

Sorry het uploaden mislukte even, maar bij deze de foto.

http://www.expandctss.com/upload/download.php?file=Voeler.jpg

Zie jij zelf met de 'Preview' niet dat het niet werkt?

edit:
OK, nu zie ik wat. Misschien kun je verder inzoomen op het element, hoe bedrading eruit ziet is wel duidelijk.

[Bericht gewijzigd door Carel M. op dinsdag 4 maart 2003 22:11:34

En hier heb ik nog een foto van de rookmachine zelf:
http://www.expandctss.com/upload/download.php?file=rookmachine.jpg

Volgensmij kan je beter gewoon een nieuwe kopen bij conrad. Kost maar 150 euro ofzo ;)

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Ja dat snap ik maar ik ben nu eenmaal zo dat ik het dan toch wil repareren.

P.s. er komt een close-up aan van de voeler !

En hier dan de voeler zeer duidelijk !

http://www.expandctss.com/upload/download.php?file=voeler2.jpg

Op 22 februari 2003 13:27:30 schreef Antoine:
Volgens mij kan het nooit veel meer zij ndan een PTC of NTC, kun je niet een deel van de schakeling proberen neer te zetten hier. Misschien dat we dan iets kunnen bedenken (dan maar op een andere manier)

Antoine heb je iets aan deze foto's ?

misschien een beetje geduld hebben, het is nogal logisch dat iemand niet zomaar binnen 12uur reageert, niet iedereen kijkt elk uur even op CO.

Hoe weet je zeker dat ie stuk is? Die zwarte puntjes horen er namelijk op te zitten!

Wat doet ie als je er een multimeter opzet?

Kan je het bolletje (wat is het eigenlijk) bij de aansluitingen eraf krijgen zonder de sensor te breken?

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

Het zal inderdaad wel een NTC of PTC zijn. Meet hem eens met je multimeter. De kamertemperatuurweerstand is waar je hem op koopt.