Rookmachine Kaduuk

Sorry het uploaden mislukte even, maar bij deze de foto.

http://www.expandctss.com/upload/download.php?file=Voeler.jpg

Zie jij zelf met de 'Preview' niet dat het niet werkt?

edit:
OK, nu zie ik wat. Misschien kun je verder inzoomen op het element, hoe bedrading eruit ziet is wel duidelijk.

[Bericht gewijzigd door Carel M. op dinsdag 4 maart 2003 22:11:34

En hier heb ik nog een foto van de rookmachine zelf:
http://www.expandctss.com/upload/download.php?file=rookmachine.jpg

Volgensmij kan je beter gewoon een nieuwe kopen bij conrad. Kost maar 150 euro ofzo ;)

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Ja dat snap ik maar ik ben nu eenmaal zo dat ik het dan toch wil repareren.

P.s. er komt een close-up aan van de voeler !

En hier dan de voeler zeer duidelijk !

http://www.expandctss.com/upload/download.php?file=voeler2.jpg

Op 22 februari 2003 13:27:30 schreef Antoine:
Volgens mij kan het nooit veel meer zij ndan een PTC of NTC, kun je niet een deel van de schakeling proberen neer te zetten hier. Misschien dat we dan iets kunnen bedenken (dan maar op een andere manier)

Antoine heb je iets aan deze foto's ?

misschien een beetje geduld hebben, het is nogal logisch dat iemand niet zomaar binnen 12uur reageert, niet iedereen kijkt elk uur even op CO.

Hoe weet je zeker dat ie stuk is? Die zwarte puntjes horen er namelijk op te zitten!

Wat doet ie als je er een multimeter opzet?

Kan je het bolletje (wat is het eigenlijk) bij de aansluitingen eraf krijgen zonder de sensor te breken?

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

Het zal inderdaad wel een NTC of PTC zijn. Meet hem eens met je multimeter. De kamertemperatuurweerstand is waar je hem op koopt.

Ik snap jullie reactie maar hij is al gebroken, dat is niet te zien omdat ik de delen bij het fograferen netjes tegen elkaar gelegd heb dus doormeten heeft geen zin.

En wat betreft het bolletje, dat is steen en erafhalen wordt erg moeilijk want het is echt keihard en zal daardoor nog verder breken.

Je zou een potmeter kunnen bevestigen en dan net zolang draaien totdat die aan of afslaat.

Hierna kun je dan meten met welke waarde die dat doet en afhankelijk daarvan een PTC of NTC kopen.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Op 6 maart 2003 14:35:11 schreef Bastiaan:
Je zou een potmeter kunnen bevestigen en dan net zolang draaien totdat die aan of afslaat.

Hierna kun je dan meten met welke waarde die dat doet en afhankelijk daarvan een PTC of NTC kopen.

Dat is een goed idee maar een ptc en een ntc kun je toch niet rechtstreeks op een verwarmingselement plaatsen ?
Tenzij ie van keramisch materiaal is gmaakt ?!?!

Op 6 maart 2003 18:46:30 schreef hoekwater:
[...]
Dat is een goed idee maar een ptc en een ntc kun je toch niet rechtstreeks op een verwarmingselement plaatsen ?
Tenzij ie van keramisch materiaal is gmaakt ?!?!

Dat ding van dat plaatje is toch ook gewoon aangesloten. Die erafknippen en ff een potmeter erop zetten.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Ja dat snap ik ook wel maar ik bedoel dat het er heet wordt het is zegmaar zo'n ouderwets badkachelelement dat in de rook machine zit.

Ik heb het geprobeerd met 3 verschillende potmeters en ik kreeg er bij alle 3 andere waarden uit welke moet ik dan aanhouden ?

potmeter van 10K gemeten 34K
1K gemeten 190K
2K2 gemeten 187K

Hoe kan je 34k meten bij een 10k potmeter?
Je moet meten op hoeveel ohm je potmeter staat op het punt dat het apparaat aanslaat of afslaat.

En het is even bedoelt al referentiepunt, normaal kan je idd niet zomaar een potmeter in die hitte hangen.

[Bericht gewijzigd door Bastiaan op donderdag 6 maart 2003 21:06:48

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Ik heb een potmeter tussen de schakeling gehangen en net zo lang gedraaid tot dat ik het punt van aan/uit schakelen gevonden had.Toen de potmeter eraf gehaald en doorgemeten.
Heb ik het zo goed gedaan of niet ?

Op 6 maart 2003 21:07:14 schreef hoekwater:
Ik heb een potmeter tussen de schakeling gehangen en net zo lang gedraaid tot dat ik het punt van aan/uit schakelen gevonden had.Toen de potmeter eraf gehaald en doorgemeten.
Heb ik het zo goed gedaan of niet ?

Ja, dat heb je goed gedaan, alleen ik snap dan je uitkomsten niet. Want hoe kun je 36k meten bij een potmeter van max 1k?

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Op 6 maart 2003 20:56:10 schreef Bastiaan:
Hoe kan je 34k meten bij een 10k potmeter?
Je moet meten op hoeveel ohm je potmeter staat op het punt dat het apparaat aanslaat of afslaat.

En het is even bedoelt al referentiepunt, normaal kan je idd niet zomaar een potmeter in die hitte hangen.

Ik bedoel niet de potmeter in de hitte hangen maar een ntc of een ptc kunnen die tegen die hitte ?

Jawel kunnen ze wel tegen, iig sommige :).

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Ik heb je sensor gevonden bij Conrad. Het is een platina temperatuursensor. De prijs is ongeveer 6 euro, maar let op bij Conrad geldt een minimum bestelbedrag. Je kan er ook langsgaan als je in de buurt woont. Kijk voor info op blz 779 van het boek.

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

Op 7 maart 2003 18:47:08 schreef Ralph Benadski:
Ik heb je sensor gevonden bij Conrad. Het is een platina temperatuursensor. De prijs is ongeveer 6 euro, maar let op bij Conrad geldt een minimum bestelbedrag. Je kan er ook langsgaan als je in de buurt woont. Kijk voor info op blz 779 van het boek.

Bedankt Ralph ik had daar ook al gekeken maar ik dacht deze lijken niet helemaal op die van mij maar je denkt dat ik die wel kan gebruiken ?

En dan nog welk type die van mij is 25 mm lang (ex aansluitpootjes) 3 mm breed en net geen 1mm hoog en hij staat er niet bij en hoeveel ohm ?