pcnerd
Take a parachute, and jump!
waha, jij altijd met je bevestigings gaten
.
meestal boor ik in m'n gaatjesprint gewoon met hss boor gaatjes, hoef je ook niks voor af te tekenen (zeker niet omdat je vaak van te voren niet weet waar die dingen komen te zitten)
//edit: grmbl, zie vorige pagina, is reactie op henry, te lui om moeite te gaan doen om die quote hierheen te halen (onhandig systeem)
[Bericht gewijzigd door pcnerd op ]
Elke print heef ondersteuning nodig, als je de print ophangt aan zijn solderingen dan vraag je om problemen!
En zomaar gaten boren is ook niet goed, vooral bij dubbelzijdige printen heb je kans op aardlussen.
Dus waarom niet die kleine moeite, nadehand zo maar ergens boren staat ook verschrikkelijk knullig.
En hoezo, je weet niet waar de boringen komen... wat is dat voor onzin.
Meestal zet ik een koelelement erop en dat hang ik vast (de print aan het koelelement)...
Lekker stevig 
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
awel , je kan er mee lachen maar ik begin haast altijd met de kast in te tekenen
bij de fabrikant van de kast een eDraw of Iges of desnoods een dxf halen , die platkloppen in solidworks en er een crosscut van maken en dat exporteren als gerber.
dat pak ik binnen in pcb tool. zo heb ik alle exacte afmetingen met montage gaten en vanalles op schaal 1:1 in pcb pakket.
dan kan je printen gaan tekenen die daar priecies mee samenvallen. niets wat makkelijker is.
eerst de outline , dan montagegaten dan connectoren en alles wat achter frontaneel moet komen en machanisch moet juist staan, dan zwaar mechanisch spul ( koelplaten en dergelijke ) dan alle 'high-rise' ( dikke elco's en ander vertikaal spul zoals gelijkrichters polyfuses , spoelen en dergelijke) en dan gan we de rest 'rondstrooien'.
LaStei
carpe cerevisi
Eigenlijk vind ik dat de beste methode:
1) Reken uit wat je koelingseisen zijn
2) Kies je koelprofiel dat daarbij hoort
3) Kies de kast waar dat profiel nestje op staat
4) Ontwerp je print zo dat het netjes aansluit op je kast en koelprofiel.
Op 25 juli 2006 14:46:37 schreef Henry S.:
Waarom worden altijd de bevestigingsgaten vergeten...
Thnx! wil je ook ff een fotootje neerzetten van de uiteindelijke printplaat?
Op 25 juli 2006 17:02:23 schreef LaStei:
Eigenlijk vind ik dat de beste methode:
1) Reken uit wat je koelingseisen zijn
2) Kies je koelprofiel dat daarbij hoort
3) Kies de kast waar dat profiel nestje op staat
4) Ontwerp je print zo dat het netjes aansluit op je kast en koelprofiel.
En je kan eventueel op het laatste moment de gaten aftekenen voor de montage van de print als je het niet vertrouwd. Print op zijn plaats en kraspen door de gaten, klaar.
Op 25 juli 2006 14:46:37 schreef Henry S.:
Waarom worden altijd de bevestigingsgaten vergeten...
Wil je wel geloven dat zelfs de meest gehaaide ontwerpers (die ik ken, dan) dat vergeten? 
BTW Henry, "onze" print + versterker werkt fantastisch!
Ibanez
Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook
Henry heeft mij (en daarmee mijn bedrijf) geholpen met uitleg van Ulticap en Ultiboard, waardoor ik in staat was mijn geesteskindje en dat van een andere ontwerper in een levenvatbare vorm op de wereld te zetten 
Foto's komen tzt. wel op de website van de firma, zal dat tegen die tijd wel eens melden.