pcnerd
Take a parachute, and jump!
Op 7 september 2006 19:27:05 schreef timmie:
als je geduld hebt en zoveel moelijk info aan me kan geven wil ik gerust proberen iets te maken voor je maar reken er niet op dat je over een week een antwoord hebthet is wel te doen maar er is dan wat timing voor nodig:s
pcnerd heb jij msn? mssn wel zo gemakkelijk evener zijn meerdere wegen die naar de top van de berg leid maar het uitzicht blijft het zelfde ff brainstormen.
ja, ik heb msn, maar gebruik liever IRC, net zo makkelijk, en kunnen andere leden ook meehelpen (of er doorheen kleppen, in welk geval wij een privé conversatie zullen openen).
verder, ik zal het systeem eventjes omschrijven (zo duidelijk mogelijk).
de RFID tag is een wit blanco pasje met een zwart nummertje rechtsonder (vrij kort), als ik het voor een hele felle lamp houdt zie ik een soort van spoel die langs de randen loopt, en wssg dus een chip waaraan deze vast zit.
zodra je je pasje op ongeveer max 10 cm van de lezer houdt * de lezer is in dit geval een kastje ter grootte van een sleutelkastje, met een wit vlak erin verzonken aan de voorkant, met een groen lampje erin.*
zie je het lampje na een vrij korte tijd (of direct) oplichten, waarna je een pieptoon hoort, die 10sec. aanhoudt, dat is de tijd waarin je je kluisje moet zien te openen, anders blijft hij dicht totdat je je pasje er weer voorlangs haalt.
duidelijk?
timmie
niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
@pcnerd er begint voor mij wel iets te dagen over een eventueel circuitje hiervoor maar moet ik nog ff uitdenken ik werk zelf liever over msn maar waar zit het irc kanaal?
pcnerd
Take a parachute, and jump!
Op 7 september 2006 20:49:02 schreef timmie:
@pcnerd er begint voor mij wel iets te dagen over een eventueel circuitje hiervoor maar moet ik nog ff uitdenken ik werk zelf liever over msn maar waar zit het irc kanaal?
irc.xs4all.nl en dan #cochat
als je niet bekend bent met irc, wil ik je wel ff een mailtje sturen hoe je daar komt met chatzilla (mozilla firefox plugin) en dan zal ik je op irc wel ff helpen met configureren, werkt best of niet Lucky?
.
//edit:
zo ziet mijn pasje er trouwens uit als je hem doorlicht, echter dan zwart wit, maar het moet hetzelfde zijn:
[Bericht gewijzigd door pcnerd op ]
Op 7 september 2006 20:49:02 schreef timmie:
@pcnerd er begint voor mij wel iets te dagen over een eventueel circuitje hiervoor maar moet ik nog ff uitdenken
Simpel gezegd: Dat gaat nooit werken.
Ik heb het hier over de passieve 125 kHz tags: De tag doet niks anders dan een spoeltje kortsluiten. Alle elektronica (dus betreffende gevoeligheid en afstand) wordt door de lezer bepaald. Om grotere afstanden te halen: meer RF vermogen en een grotere antenne voor de lezer, aanpassingen aan de tag zijn zinloos. De lezer kan met behulp van AM of FM detectie (door absorptie van de tag) dus data heen en weer kletsen. Zo ongeveer ziet dat eruit (Schema komt uit een datasheet van een EM4005 tag van EM Microelectronic):
De tag is dus passief (daarom heet ie ook zo).
Met sommige tags (zoals de HiTag-S van Philips) kan je ook meerdere tags in het EM veld detecteren en ze allemaal (achter elkaar) uitlezen.