ik heb nog een cd reader liggen, blijkbaar kan je die gebruiken voor een autoradio, mits je die + en - voedingen kunt maken. ik heb dat eens gevraagd in een computerwinkel.
normaal kun je die gebruiken voor audiocd's te laten spelen.

wie heeft dit al geprobeerd of denkt dat zal lukken?

Al geprobeerd en het werkt op 2 pinnen zet je 12 V en op de andere 2 5 V moet je ff kijke weet niet precies welke als je dan een cd erin doet begint hij automatisch af te spelen.

Je kunt inderdaad gewoon een cd brander gebruiken als cd speler. Je moet even kijken hoe je de molex stekker moet aansluiten. In je Pc is rood 5 V dan krijg je 2 keer zwart met 0 V en dan geel met 12 V. Je kunt heel makkellijk uit een oude PC misschien een oud molex snoer knippen en dat gebruiken om je cd-brander aan te sluiten.

Vraag: volgens mij is een cd reader niet hetzelfde als een cd writer of een cd rewriter welke in de volksmond ook wel brander heten.
Wat is precies een reader? gewoon een cd-rom station?

Op 15 maart 2003 22:25:48 schreef kingjotte:
Vraag: volgens mij is een cd reader niet hetzelfde als een cd writer of een cd rewriter welke in de volksmond ook wel brander heten.
Wat is precies een reader? gewoon een cd-rom station?

Read(er) vertaalt naar Nederlands: Lezer.
Hij bedoeld waarschijnelijk een normale CD speler uit de computer.
Sommige CD's worden vanzelf afgespeeld, sommige ook niet. Daarom zitten vanaf 1995 als ik me niet vergis twee knoppen op CD spelers. Open/Close en Play/skip. Zodat zonder OS toch in computers of buiten de computer simpel CD's via de line out kan afspelen.
Aan de achterkant zit een line out connector welk je naar de line in van een autoradio kan voeren.

ik heb nog nooit meegepaakt dat cd's direct begonen te draaien (spelen) als ik die gewoon in een Pc cd-speler legde als die enkel aangesloten was met de spanning
(niet met de brede data kabel dus)

t enige dat dat bij mij doet is open en toe gaan en da is't... (zelfs niet als ik op play druk)

ik dacht altijd begrepen te hebben dat de software ervoor zorgde dat die begon te spelen (herkenning van de bestanden en wat ermee te doen)

[Bericht gewijzigd door whoopi op ]

Het werkt alleen als je een play/pauze en stop enz. knoppen erop hebt.

Je hoeft dan alleen maar de voeding erop aan te sluiten en aan de achterkant zit gewoon een audioaansluiting, werkt perfect. Ik weet alleen niet in hoeverre je last gaat krijgen van verkeersdrempels.

zou het mogelijk zijn om met een avr of pic een interface te maken, zodat je hem kunt besturen zoals je eigen cd speler?

Op 16 maart 2003 12:26:02 schreef Martijn Berntsen:
zou het mogelijk zijn om met een avr of pic een interface te maken, zodat je hem kunt besturen zoals je eigen cd speler?

Ja dat moet lukken, moet je alleen de IDE interface nabouwen en uitzoeken met welke commando's je hem kan aanzetten enz.

Op 16 maart 2003 12:27:23 schreef Bastiaan:

[...]

Ja dat moet lukken, moet je alleen de IDE interface nabouwen en uitzoeken met welke commando's je hem kan aanzetten enz.

Dit ga ik dus ook moeten leren, ik ga namelijk ergens in Juli/augustus aan het zware AVR werk beginnen en een MP3 speler maken op basis van een cdrom drive en een VS1001K chip van een inkoopactie van Bernardski hier op het forum.

ik dacht zelfs dat er hier op t forum al ergens een topic ging over die ic en wa dan ook ge kon maken om die aan te sluiten en te besturen zonder pc

gevonden

http://www.circuitsonline.net/forum/view.php?id=2950&highlight=cdrom

[Bericht gewijzigd door whoopi op ]