@SparkyGSX : Allemaal leuk en aardig, maar waar is DealExtreme gevestigd ? Op de site zie ik een telefoonnummer met een tijdsverwijzing naar HKT / GMT+8.
Je mag 3x raden, zolang je maar geen Aziatisch land noemt
Ik geloof dat de consumentenrechten daar iets anders in elkaar steken dan hier, binnen Europa....
Daarnaast zie je nu dus hoe weinig mensen de werkelijke specs (kunnen) controleren en daar achteraf ook nog bij de verkoper over klagen...
Met andere woorden, een prima methode om als verkoper van je rommel af te komen met toch nog een leuke winst. En die paar klagers,... ach die neem je voor lief.
Een paar voorbeelden :
Ik had 2 jaar geleden een akkefietje gehad met een 16GB USB stick vanuit de US. Dat bleek een 2 GB-stick (16 GBit) te zijn. Na de betaling, maar voor de levering werd ik door andere kopers gewaarschuwd voor dit hiaat. Gelukkig zat ik op dat moment zelf in de US. Bij het bellen werd ik geconfronteerd met een slome dame van de "helpdesk" die werkelijk flink zat tegen te werken. Uiteindelijk is het rechtgezet, maar na veel moeite, en dan ook nog dankzij de familie waar ik op bezoek was. Had ik het vanuit Nederland moeten doen, dan kan ik je vertellen dat ik een flinke veer had moeten laten.
En op een dergelijke werkwijze ben ik ook gestuit met 5mm LED's vanuit China. Daar trok ik dus aan het kortste eind, omdat ik niets kon ondernemen. De moeite en kosten zouden hoger zijn dan het aankoopbedrag van enkele honderden EURO's.
Ook ruim 2 jaar geleden had ik een digitale scope gekocht uit Duitsland. Bleek bij levering defect te zijn. Kontakt opgenomen met de verkoper : ik mocht het terugsturen en zou een nieuwe geleverd krijgen. Na terugsturen was de verkoper gevlogen. "Gelukkig" werd het teruggestuurde pakketje geweigerd door de mensen die op dat moment nieuw in dat pand zaten. Eindresultaat : geld weg en dan maar een defecte scope. (Ik zoek nog altijd een hobbyist die het voor me kan / wil repareren)
Vanwege diverse ervaringen, ben ik dus feller gekant tegen dit soort verkooppraktijken.
Maar goed, genoeg off-topic. Zijn er nog nieuwe interessante aanbiedingen ?