Lampje met 24 LED's bij Action voor 1,99.
Er gaan drie AAA-batterijtjes in. De LED's zijn niet van superkwaliteit, er zit bij sommigen een roze-blauwe zweem in het wit. Er komt wel een aardige bak licht uit. Aan de achterkant zit een magneetje en een inklapbaar haakje voor bevestiging.
Het lampje heeft drie standen en kan niet volledig uitgezet worden. Bij stand 1 licht de buitenste ring LED's uiterst flauw op, dat zal wel bedoeld zijn als orientatieverlichting om het ding terug te vinden. Stand 2 laat de binnenste LED's branden, bij stand 3 komt de buitenring daarbij.
Gemeten stroomverbruik is 24 mA, 110 mA en 160 mA. Die orientatiestand is dus zo zuinig niet.
Afijn, veel licht/LED's voor weinig geld.
/edit @MAH: Het zijn zeker geen warm-witte LED's. Er zit eerder een vieze blauwzweem over. Maar lichtblauw kun je ze ook zeker niet noemen. Hou het maar op eng-TL-balk-wit...
De behuizing is van betere kwaliteit dan je voor de prijs mag verwachten. In eerste instantie had ik 'm gekocht om de LED's uit te slopen maar ik hou 'm nu maar gewoon intact. Tegen het stroomverbruik pruts ik er wel een extra schakelaartje in, die ruimte is er wel.
[Bericht gewijzigd door 6502 op 24 mei 2009 17:24:24 (12%)