het grote interessante aanbiedingen topic

Dit topic is gesloten

Op 19 mei 2009 22:14:28 schreef Yellow Walk:
Of het groot is weet ik niet, maar best interessant:
DIY MP3 player - $26
http://blog.makezine.com/archive/2006/02/diy_mp3_player_26.html

helaas is deze uit 2006, en het lijkt me toch wel een geweldig apparaat.
weet iemand zoiets dat nu nog verkrijgbaar is?

Op 27 mei 2009 22:32:29 schreef Roland van Leusden:
USB to RS232 Dongle with Extension Cable

Bedankt, dat is nou handig: een keer echte specs van zo'n ding. Heb je dit toevallig ook op DX-forum bij het artikel vermeld?

Overigens kan het volgende week best een ander ding zijn, maar prima te gokken voor zo'n bedrag.

If you want to succeed, double your failure rate.

Over die USB-RS232 converter: wat verwacht je dan voor 2 euro per stuk? Je hebt natuurlijk gelijk dat de specs op de website zouden moeten kloppen, maar je gaat me toch niet vertellen dat het je echt verbaast he?

Het verbaast me idd niet. Mijn post is meer informatief bedoelt, wat krijg je nou als je zoiets koopt. Ik heb een getest met een uC boardje (Rx & Tx) en het werkt. Geen idee of het werkt als je ook CTS,DTR enz gaat gebruiken. Voor het geld vindt ik het een goede deal, het printje kun je zo uit de behuizing schuiven trouwens.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
bjokal

Golden Member

Op 28 mei 2009 07:56:06 schreef oddish2211:
[...]

helaas is deze uit 2006, en het lijkt me toch wel een geweldig apparaat.
weet iemand zoiets dat nu nog verkrijgbaar is?

Die is nog steeds te krijgen via ebay. Je moet even in deze ebay winkel kijken.
Hij staat onder de rubriek AV Media MP3 MP4.
Deze module kost nu ca 24 Euro ex verzendkosten.

Ik heb er zelf ook een gekocht voor een projectje en verwacht binnenkort de postbode aan de deur ;-)

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

Op 27 mei 2009 22:40:03 schreef Sine:
[...]

Waarmee meet je dat ? 14mA trekt de batterijen langzaam maar zeker ook leeg, en 1A uit penlites gaat niet echt lang goed.

nou dat ding op mijn labvoeding en de fluke er tussen op apmere stand en meten maar :+

maar ja na enig speurwerk blijk dat de binnen ring heel zachtjes brand dus die van mijn kan ook niet helle maal uit. dat verklaart waarschijnlijk die 14 mA. hmm vreemd was me eerder niet op gevallen dat die ook zachtjes branden, terwijl hij uit hoort te zijn.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Op 28 mei 2009 12:11:45 schreef bjokal:
[...]
Die is nog steeds te krijgen via ebay. Je moet even in deze ebay winkel kijken.
Hij staat onder de rubriek AV Media MP3 MP4.
Deze module kost nu ca 24 Euro ex verzendkosten.

Ik heb er zelf ook een gekocht voor een projectje en verwacht binnenkort de postbode aan de deur ;-)

ik heb hem al besteld ;)

Wat een lcd zit er op die mp3 speler. Met een speciaal soort achtergondverlichting: een blacklight

@Pientertje: Zodat hij in het donker ook niet te zien is!

Om even terug te komen op die action lamp: ik had er al eentje en heb die eens open getrokken. Naast een drukknop en een witte 'blob', vind ik een diode, 2 weerstanden (1 SMD en 1 trough hole) en 2 torren.

De multimeter bevestigt het vermoeden: die blob doet niks anders dan 1, 2 of geen tor aansturen. Die diode zit in serie met de voeding van die blob (beetje spanningsval creëren???) en die weerstanden zijn voorschakelweerstanden voor de torren.
De LEDs staan ten dele botweg parallel en per bundeltje weer in serie met het volgende bundeltje. De inwendige weerstand van de batterij moet er maar voor zorgen dat de stroom niet te hoog wordt. Meer dan dat kan ik er - in mijn exemplaar - niet van maken.

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

Op 28 mei 2009 12:11:45 schreef bjokal:
[...]
Die is nog steeds te krijgen via ebay. Je moet even in deze ebay winkel kijken.
Hij staat onder de rubriek AV Media MP3 MP4.
Deze module kost nu ca 24 Euro ex verzendkosten.

Ik heb er zelf ook een gekocht voor een projectje en verwacht binnenkort de postbode aan de deur ;-)

eej das handig! k wist niet eens dat dat ook bestond gelijk ook maar een bestelt :)
bedankt.

[Bericht gewijzigd door Tinus016 op donderdag 28 mei 2009 22:19:49 (72%)

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

toevallig op een veiling site gekomen van faillissementen

ik denk dat daar soms kloppen te doen zijn

kijk bijvoorbeeld eens opo:

http://www.troostwijkauctions.com/uk/stock/02-12338-146/

of

http://www.daanveilingen.be/Item.aspx?ItemId=541088&CategoryId=5#

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Op 28 mei 2009 10:37:43 schreef Roland van Leusden:
[...]
wat krijg je nou als je zoiets koopt.

Waar het mij om gaat is de verkoopmethode. Je koopt iets met hoge specs voor een spotprijs. Blijkt achteraf dat de specs niet kloppen. Meeste kopers malen er dan niet om (of controleren de specs niet).
Kortom : "Hoe kom je als verkoper toch nog van outdated spul af, zonder dat de kopers meteen morren ?"

Misschien kan ik beter vragen : als met de werkelijke specs werd gestunt, had je het dan ook zo snel gekocht ?

Of, wat dacht je van het volgende : Labvoeding, 30V, 5A voor 60 EUR !
En dan blijkt achteraf dat er maar 1A geleverd kan worden. Dan zeg je toch ook niet : Ach nou ja, voor mijn projecten gebruik ik zelden meer dan 800 mA.

Of, nog wat dichter bij huis en ook vaker te zien in de praktijk : LEDs met een hoge lichtopbrengst voor een dumpprijs.... Niet veel kopers kunnen de lichtopbrengst ook daadwerkelijk controleren / meten. Ik kan je garanderen dat veel verkopers (uit met name Azie) hierop speculeren.

Het is misschien wel goedkoop, maar je krijgt uiteindelijk niet wat je beloofd werd. En dat vind ik bedenkelijk, ongeacht de prijs.

Ik zie je melding dan ook vooral als een waarschuwing, wat ik enorm waardeer. Wie weet wat nog meer in die shop verkocht wordt tegen fors verkeerd geadverteerde specs ?

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat het niet eerlijk is, en je zou dit zelfs oplichting kunnen noemen. Aan de ene kant zou je het bij dergelijke prijzen en zo dit soort dingen ook wel kunnen verwachten, maar dat is niet eerlijk tegenover andere webshops die voor lage prijzen wel leveren wat ze beloven.

Je kunt die spullen altijd terugsturen en je geld terug eisen, of een vervangend product dat wel aan de specificaties voldoet. Er is immers een koopovereenkomst, waarbij de ene partij heeft aangegeven wat ze zullen leveren en tegen welke prijs, en de koper heeft aangegeven die producten wel voor die prijs en voorwaarden te willen afnemen.

Nu zijn er wel gevallen bekend waarbij de verkopende partij de overeenkomst kan ontbinden, het geld teruggeven, en geen producten leveren, als het duidelijk is dat de koper ter kwader trouw heeft gehandeld. Dit was bijvoorbeeld het geval bij Dell; op de website stond een computer te koop met leuke specificaties, maar bij het invoeren van de prijs was er een klein typefoutje gemaakt; 8,99 euro in plaats van 899 euro.

DealExtreme zou in het geval van die voeding kunnen claimen dat het een typefout was, en de voeding maar 0.5A kan leveren. In dat geval zouden ze alsnog verplicht zijn het product terug te nemen en je geld terug te geven.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

@SparkyGSX : Allemaal leuk en aardig, maar waar is DealExtreme gevestigd ? Op de site zie ik een telefoonnummer met een tijdsverwijzing naar HKT / GMT+8.
Je mag 3x raden, zolang je maar geen Aziatisch land noemt :+
Ik geloof dat de consumentenrechten daar iets anders in elkaar steken dan hier, binnen Europa....

Daarnaast zie je nu dus hoe weinig mensen de werkelijke specs (kunnen) controleren en daar achteraf ook nog bij de verkoper over klagen...
Met andere woorden, een prima methode om als verkoper van je rommel af te komen met toch nog een leuke winst. En die paar klagers,... ach die neem je voor lief.

Een paar voorbeelden :
Ik had 2 jaar geleden een akkefietje gehad met een 16GB USB stick vanuit de US. Dat bleek een 2 GB-stick (16 GBit) te zijn. Na de betaling, maar voor de levering werd ik door andere kopers gewaarschuwd voor dit hiaat. Gelukkig zat ik op dat moment zelf in de US. Bij het bellen werd ik geconfronteerd met een slome dame van de "helpdesk" die werkelijk flink zat tegen te werken. Uiteindelijk is het rechtgezet, maar na veel moeite, en dan ook nog dankzij de familie waar ik op bezoek was. Had ik het vanuit Nederland moeten doen, dan kan ik je vertellen dat ik een flinke veer had moeten laten.

En op een dergelijke werkwijze ben ik ook gestuit met 5mm LED's vanuit China. Daar trok ik dus aan het kortste eind, omdat ik niets kon ondernemen. De moeite en kosten zouden hoger zijn dan het aankoopbedrag van enkele honderden EURO's.

Ook ruim 2 jaar geleden had ik een digitale scope gekocht uit Duitsland. Bleek bij levering defect te zijn. Kontakt opgenomen met de verkoper : ik mocht het terugsturen en zou een nieuwe geleverd krijgen. Na terugsturen was de verkoper gevlogen. "Gelukkig" werd het teruggestuurde pakketje geweigerd door de mensen die op dat moment nieuw in dat pand zaten. Eindresultaat : geld weg en dan maar een defecte scope. (Ik zoek nog altijd een hobbyist die het voor me kan / wil repareren)

Vanwege diverse ervaringen, ben ik dus feller gekant tegen dit soort verkooppraktijken.

Maar goed, genoeg off-topic. Zijn er nog nieuwe interessante aanbiedingen ?

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

Wat betreft dealextreme: als iets stuk is of niet aan de verwachtingen voldoet, sturen ze je zonder morren een nieuwe. In geval van een out-of-spec USB/RS232-convertor heeft dat niet veel zin, maar ze doen het toch. Geld terug is wat lastiger, maar ook niet onmogelijk bij DX.

Wat betreft de rest van de ervaringen: tja, das altijd lullig.

If you want to succeed, double your failure rate.
bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

baco army goods geeft mij een fout aan, product niet gevonden.

Hmm bij mij nu ook, 5 min geleden ging het nog. Mss heeft bprosman de laaste stuks gekocht :+ ?

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)
Diamon

Golden Member

Baco-amry-goods heeft wel leuk spul, ik d8 dat ringkerntrafo's best prijzig zijn: Ringkerntrafo, 2 x 30 volt 8 amp. 250VA.
Slikt de CO Labvoeding deze spanning/stroom ?

Nee, opzoek naar een ander ontwerp.

ELV
Elektuur 82
etc etc

Op 28 mei 2009 02:21:54 schreef oxurane:
USB :
- PL-2303HX : USB 1.1 compliant.
- DealExtreme : USB 2.0 complaint.

En DealExtreme heeft helemaal gelijk. Om verwarring bij consumenten te voorkomen, is besloten door de USB commissie dat USB1.1 een subset vormt van USB 2.0. Fabrikanten die ooit iets USB-1.1 compatible hebben gemaakt zijn derhalve ook USB2.0 compatible!

m.i. zou handig zijn geweest dat USB-1.1 gewoon "1.5 of 12 Mbps" had betekend, en USB-2.0 gewoon "kan 480 Mbps (en evt zo nodig 12 of 1.5)". Ik durf te wedden dat jij dat ook vind. De commissie heeft echter anders besloten, en iedereen moet daarom USB-2.0 compliant claimen om mee te komen met de rest. (je gaat toch niet een USB-1.1 product kopen als je voor het zelfde geld een USB-2.0 product kan kopen?)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op marktplaats:
Aangeboden 80 stuks, 2 pin molex c-grid met 2.54mm header - wired, 70 stuks, 2 pin 2.54mm header

http://link.marktplaats.nl/256112832

Koop hier uw kristallen bol - in 2008 ga ik m'n projecten afmaken, echt waar ....... nouja in 2009 dan ..... ehh 2010 ....

En iemand die het wel heel hard nodig heeft: 15 euro geboden!

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 29 mei 2009 11:45:50 schreef SparkyGSX:
/knip
Nu zijn er wel gevallen bekend waarbij de verkopende partij de overeenkomst kan ontbinden, het geld teruggeven, en geen producten leveren, als het duidelijk is dat de koper ter kwader trouw heeft gehandeld. Dit was bijvoorbeeld het geval bij Dell; op de website stond een computer te koop met leuke specificaties, maar bij het invoeren van de prijs was er een klein typefoutje gemaakt; 8,99 euro in plaats van 899 euro.
\knip

das in de wet opgenomen onder "redelijkerwijs" wat wil zeggen dat je er redelijker wijs vanuit moet kunnen gaan dat het product kost wat er bij staat in dit geval is 8.99 voor een nieuwe pc neit redelijk en dus wordt de koopovereenkomst nietig verklaart. overgens heef bol.com dat een tijd terug gehad met een LCD tv.
[/offtopic]\

en dan nu ontopic:

Niels is weer bezig met een samenkopen actie op touw te zetten. zodra het er door is laat ik het wel weten(tenzij iemand mij voor is)

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

Dit topic is gesloten