Na een tijdje wil ik de D.A.R. robot gaan maken, ik dacht er al veel eerder aan maar toen vond ik het nog te moeilijk, nu snap ik het. Ik zoek alleen 2 gelijke motortjes, dat is meteen het probleem, ik heb wel motortje maar nooit ergens 2 uit gehaald, dus mijn vraag, waar kan ik tegen lage verzendkosten 2 motortjes vinden? ik heb al wat rondgezocht, maar telkens tegen hoge verzendkosten, terwijl die motortjes wel minder dan 30 mm dik zijn en dus door de brievenbus mogen. Het vermogen maakt niet zoveel uit, als ze maar rond de 6 volt werken. Alvast bedankt.

Ja, ik kreeg ook een nieuwsbrief met dat nieuws, maar heb 2 weken geleden nog besteld, met ook 7,50 korting, maar toch bedankt. Ik zoek goedkopere motortjes, zonder transmissie, ik denk dat ik misschien al wat heb, maar dan moet ik een nikko bestuurbare auto slopen waar ik toch niks mee doe.

Als je die toch sloop haal de ontvanger der uit en maak je robot rc.
Alleen is het dan geen robot meer ...

Ja, heb ik ook aan gedacht, en heb ook wel een betere rc-set met servo's, maar dan is het inderdaad geen robot meer vind ik.

of je regelt (kijk je systeembeheerders eens lief aan)
2 cdrom's
en haalt hier de motoren uit (om het laatje open te doen)

deze zijn met tandwielen zeer sterk

Daar heb ik ook al aan gedacht, heb hier nog een werkend laadje liggen van een DVD speler, waar 3 gelijke motortjes in zitten, maar heb al 2, maar betwijfel of die niet te snel zijn, maar ze werken ook al op 3 volt, en dan rijden ze goed of misschien maak ik de motor regeling van de site, maar moet eerst zien of die wel werkt op 6 of 9 volt.

Op 11 oktober 2006 16:36:09 schreef niels v.v:
Ik zoek alleen 2 gelijke motortjes

Ik ken de D.A.R. niet, maar als je motortjes zonder vertraging kan gebruiken dan is er van alles wat je kan slopen. Kijk eens rond bij Blokker ofzo.

Vertraagde motortjes zijn duurder. Ik heb bv http://www.voti.nl/winkel/p/MOT-11.html

Ik zocht ook niet echt op motortjes met vertaging, want deze zijn zwaarder en duurder, wat u zegt ga ik ook zeker doen, want in vrij veel spullen zit wel een motortje (speelgoed).

Op 13 oktober 2006 16:42:44 schreef niels v.v:
Ik zocht ook niet echt op motortjes met vertaging, want deze zijn zwaarder en duurder

klopt, maar met van die kleine motortjes zonder vertraging heb je het probleem dat je ze zelf nog moet vertragen, anders zijn ze niet erg practisch (of je moet de as zelf zien te gebruiken als wieltje (bv met een eind flexibele kous ofzo). Als je een goed ontwerp hebt voor een robot met motortjes zonder vetraging wil ik zulke motortjes wel in m'n winkel opnemen, ze zijn niet zo duur (max E 2).

elektronica-onderdelen.nl had ze een tijdje voor 95 ct.
die zijn op zich wel leuk, alleen een beetje slap als je er niet zelf een vertraging achter zet. echter, op 12V zijn ze leuk voor een klein licht robotje. (echter, waar haal je 12V vandaan als het licht moet zijn... er zelf met een batterypack achteraan lopen?)

als je toch gaat slopen, dan kan je beter de RC ontvanger eruit slopen en de servo's door een micro-controller laten aansturen. je hebt dan snel een robot-karretje.

Dick Best heeft nu ook motertjes op zn site staan. ik heb ze nu ook gekocht en het zijn mooie motertjes en ook sterk. ze kosten 1 euro nogwat

Ik had een Dick Best al een mailtje gestuurd, en daarna heeft hij ze er op gezet. Ik heb nu al 2 motortjes die goed zijn voor mijn robotje, en heeft al gereden.