Show your projects! Part 2.

Dit topic is gesloten

nog ff @ zweetvoetje: vervang dat pinnetje door een pen en maak het zodat het gebruikt kan worden om iets mee over te schrijven :P

Voor zweetvoetje...

Ben even beetje op internet aan het zoeken geweest.

http://inwe.hogent.be/elektromechanica/cursussen/prod&trans/4em/th…

is wel intressant om door te lezen.

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

@iedereen: bedankt voor het enthousiasme en meedenken.

@jovak: hmm... bedankt voor de link, ga ik zo even lezen...

Ik heb de electromagneet nu anders gedaan, die bestuurt de pen nu via een hefboompje, en dat werkt mooi soepel.

kheb het printje nu nog eens gedaan, en hij is nou een stuk netter. Gewoon goed bruikbaar. Nou moet ik in de toekomst nog eens goed kleine boortjes gaan kopen, want met 1.5mm is het toch wel erg lomp...

Het oppervlak blijkt ondanks een beetje aanslag toch zeer goed te solderen. Het is niet nodig om het eraf te schuren ofzo, gaat perfect. (nog wel even uitkijken met wat er in de toekomst gebeurt, misschien blijkt het wel uit te bijten ofzo)

Wel moet je er erg op letten dat de print klopt, en dat je het pennetje niet over delen laat gaan die door andere printbanen al geïsoleerd werden. Dan maakt het pennetje continu contact met dat stuk geïsoleerde print, voor langere tijd. Aan de randen van het geïsoleerde stuk loopt dan stroom door het water naar de aarde, wat veel ionisering en erosie aan de randen teweeg brengt. Er kunnen baantjes door beschadigd worden, maar het is vooral een lelijk gezicht, omdat er dan allemaal donke aanslag op komt.

Tja, het tempo... 25 min. voor de Pic-programmer van de site is nou niet echt snel. Nou gaat het apparaat ook wel niet helemaal op topsnelheid omdat de sturing niet helemaal klopt, maar het blijft toch aan de trage kant. Volgens mij kan ik zo'n 2m printbaan per uur maken.
Maar er is waarschijnlijk nog wel enige ruimte voor verbetering als je hetzelfde principe op een serieuze plotter toepast. Je zou dan denk ik de spanning omhoog moeten gooien, en een kleinere elco moeten gebruiken. Dan kan je lekker snel laden, en het vonkt ook wat beter. Ik zit nu toch al ongeveer aan de max. precisie en snelheid van mijn bouwsel, dus ik heb geen zin om er nog veel aan te gaan doen.
Maar goed, ik ben er nu tevreden over, en in de loop van de tijd zal je hier misschien wel eens een foto van een door mij gemaakt printje tegenkomen.

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
Anoniem

even mn link geupdate. iemand zin om te kijken?

Op 15 november 2006 20:49:45 schreef Peter Rus:
even mn link geupdate. iemand zin om te kijken?

Ziet er mooi uit hoor!

Ik zie dingen die je nooit voor mogelijk hield. Ik maak ze mogelijk. Ik kan je pijn en lijden laten zien. In tegenslag vind ik hoop, in de verhalen die ik hoor inspiratie. Ik kan je veel vertellen. Wat ik doe? Ik ontdek. Mijn wereld is jouw wereld.

Op 15 november 2006 20:49:45 schreef Peter Rus:
even mn link geupdate. iemand zin om te kijken?

welke link? k zie niks.. (maar kan ook aan e browser ligge)
--edit--

beetje jammer dat bij mij het relatie-reclameblok over de bovenste text staat...

[Bericht gewijzigd door MAH op woensdag 15 november 2006 21:46:53

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Op 15 november 2006 21:20:30 schreef MAH:
[...]welke link? k zie niks.. (maar kan ook aan e browser ligge)

Zie zijn vorige post;-)

Op 15 november 2006 22:13:07 schreef Blanckaert Tim:
[...]

die werkten ervoor toch ook al d8 ik?

Je hebt gelijk, maar hij heeft de site die er achter ligt wat veranderd;-).

Op 15 november 2006 20:49:45 schreef Peter Rus:
even mn link geupdate. iemand zin om te kijken?

Ik heb nog maar even gekeken. En meteen even op een broodplankie in elkaar gestoken. Werkt goed! Alleen even wat RGB's gepakt. Dan komen de kleuren mooier tot hun recht.(vindt ik:-))

Edit:Typefout gefixt

Op 16 november 2006 16:42:35 schreef Blanckaert Tim:
[...]

heb ik een dag niet geleefd?

maar gelukkig bedoelde je RBG's

Als je iemand wilt verbeteren moet je het natuurlijk wel goed doen;-)
Het is namelijk RGB. http://nl.wikipedia.org/wiki/RGB-kleursysteem

Anoniem

Op 15 november 2006 22:44:46 schreef Blanckaert Tim:
[...]

d8 al, dat noemen ze dan site geupdated, mja

Niet exact. de host was minder fijn en dus heb ik hem op de wat betrouwbare geocitie-reclame-dispenser gezet. tijdelijke oplossing zeggen we maar.

Op 16 november 2006 16:49:00 schreef elektrohenri:
[...]

Als je iemand wilt verbeteren moet je het natuurlijk wel goed doen;-)
Het is namelijk RGB. http://nl.wikipedia.org/wiki/RGB-kleursysteem

ok, mijn exccuses, nu ook gemerkt hoe snel een fout met die 3 toetsen gemaakt is

Die staan toch netjes in volgorde van linksboven naar rechtsonder? :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Op 16 november 2006 19:33:37 schreef pros:
Die staan toch netjes in volgorde van linksboven naar rechtsonder? :-)

Haha. Ik wilde het niet zeggen, maar jij dacht dat dus ook.;-)

Op 16 november 2006 19:37:40 schreef elektrohenri:
[...]
Haha. Ik wilde het niet zeggen, maar jij dacht dat dus ook.;-)

ja inderdaad, maar met snel typen wil de synchronisatie van de vingers soms wel eens mislukken dusja

Heb vorige zondag een alarm geinstalleerd dat alarm slaat wanneer de diepvriezers in een ijscremewinkeltje te warm worden. Is 2 maand geleden nog gebeurd wanneer een jobstudente knopje van een van de diepvriezers afzette |:( , gevolg 750€ puur verlies.

Is nog vrij primitief maar ben aan een volgende bezig met lcd (nu kunnen de temperaturen niet afgelezen worden) en zal draadloos verbonden zijn met de vriezers.

http://users.telenet.be/christiaensjan/co/DSC01887%20(Medium).JPG
http://users.telenet.be/christiaensjan/co/DSC01886%20(Medium).JPG
http://users.telenet.be/christiaensjan/co/DSC01905%20(Medium).JPG
http://users.telenet.be/christiaensjan/co/DSC01907%20(Medium).JPG

True story bro!

Ai ai probeer eens wat netter te solderen. Verminder je de kans op storingen drastisch mee. Het kan aan mij liggen, maar volgens mij als je het printje iets minder chaotisch route (minder bochten, meer rechte lijnen eventueel dubbelzijdig maken) het er veel beter uitziet.

Hoe werkt het precies zijn dat ingangen die bussen die bovenop de behuizing zitten. Dus je kunt tien tempsensors aansluiten.

[Bericht gewijzigd door WilToyo op vrijdag 17 november 2006 00:20:49

Maak me niet gek, ik ben al gek.

ik wou de print zo klein mogelijk houden, dus alles tegen elkaar geplakt, beter niet gedaan, was niet echt gemakkeliik te solderen :). Ik wou ook zo weinig mogelijk draadbruggen, heb er nu 2 moeten gebruiken, vandaar dat mn banen wat omweggetjes maken.

Bovenaan 10 ingangen voor de ntc's aansluiting voor de adaptor en een aansluiting voor nog een buzzer op een ander verdiep er op aan te sluiten.

5 dual opamps geschakeld als comparator en een 555 voor ledjes en buzzer de laten knipperen/piepen. Bij aansluiten van een sesor licht de bovenste groene led op bij alarm knippert de onderste rode led en gaat de buzzer piepen. de drukknop dient om de buzzer 10 minuten stil te leggen totdat de vriezer weer koud genoeg is.

True story bro!

Op 16 november 2006 23:29:37 schreef plantrekker:
Heb vorige zondag een alarm geinstalleerd dat alarm slaat wanneer de diepvriezers in een ijscremewinkeltje te warm worden. Is 2 maand geleden nog gebeurd wanneer een jobstudente knopje van een van de diepvriezers afzette |:( , gevolg 750€ puur verlies.

Is nog vrij primitief maar ben aan een volgende bezig met lcd (nu kunnen de temperaturen niet afgelezen worden) en zal draadloos verbonden zijn met de vriezers.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

moi; zeker handig voor een ijscreme winkel...(zekers na zo een verlies..wat heb je met die jobstudent gedaan?)

bij welke temperatuur slaat het alarm aan?, want 0° is al te laat denk ik...

en hoe luid is de buzzer, want die moet toch over het hele huis hoorbaar zijn lijkt me?

Op 16 november 2006 23:29:37 schreef plantrekker:
Heb vorige zondag een alarm geinstalleerd dat alarm slaat wanneer de diepvriezers in een ijscremewinkeltje te warm worden. Is 2 maand geleden nog gebeurd wanneer een jobstudente knopje van een van de diepvriezers afzette |:( , gevolg 750€ puur verlies.

Is nog vrij primitief maar ben aan een volgende bezig met lcd (nu kunnen de temperaturen niet afgelezen worden) en zal draadloos verbonden zijn met de vriezers.

Voor een volgende versie misschien een idee om een tweede print te maken met de aansluitingen en deze met een flatcable naar de hoofdprint te leiden. Het scheelt je een hoop losse draden en ziet er daardoor een stuk netter uit.

Verder leuk project :-)

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

Gheghe die studente zit nu opgesloten in de kelder.>:)

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

Dit topic is gesloten