Hoe je het bedenkt?
Nouja, ik ben tegenwoordig misschien een al wel een enigszins volwassen zweetvoet van maat 45, maar vroeger, toen ik nog een klein zweetvoetje was, beleefde ik er eindeloos plezier aan om elco's op te laden, en daarna de draadjes tegen elkaar te houden .
Tja, en daar ga je dan wat dingen mee doen. Bijvoorbeeld aluminiumfolie ertussen, kijken of je erdoorheen kon branden. Dat ging perfect, dus ging ik dan mooi me naam in het aluminiumfolie branden en dat soort dingen...
Een stuk later kwam ik op een gegeven moment op een beurs stukken dubbelzijdige print tegen, 1m^2 voor 2 euro ofzoiets. Geen geld dacht ik, dat komt altijd van pas. Dus ik kocht een stukkie. Nouja, ik was van plan er een HF printplaatje van te maken. Dus ik probeer daar eens met een mes in te snijden. Nouja, dat ging voor geen meter. Toen met een dremel en een slijpschijf. Nog steeds een rotwerk. En, je raad het al, toen bedacht ik wat ik vroeger altijd met aluminiumfolie deed, dat dat ook best met koperfolie op een stukje plastic kan... En idd. even wat klooien, en ik kon prachtig printjes tekenen met een draadje. Dat draadje werd echter wel erg warm, dus: Water toevoegen. Dat had tevens de eigenschap dat het printje een stuk netter werd.
Tja, en toen was het deze zomer een week lang ontzettend warm weer, te warm om op me eigen kamer (ligt pal op het zuiden) iets te doen. Dus ik ging in de schuur maar een plotter maken. Ik had het idee al wat langer, en tja, dan ga je het eens uitvoeren he...
@HenryS. Ik stuur dit aan d.m.v. Mach2. Die kan HPGL files lezen, die ik maak met Target3001. Target3001 is een PCB ontwerpprogramma dat een functie heeft ingebouwd waarmee je 'insulation milling' kan doen. Tis niet helemaal ideaal, maar het werkt iig wel een beetje.
Het hulpprogramma'tje in Mach2 dat HPGL files omzet is eigenlijk niet helemaal naar me zin. Ik zou het het liefst zo maken dat ik zelf de volgorde kan kiezen waarin ik de baantjes uitfik, dat zou een hoop moeilijkheden bespqren. Maar ik vrees dat ik niet zo'n programmeer-genie ben. (nouja, ik heb iig geen zin om me erin te verdiepen)
@Mxtheo: Er zijn hier zelfs nog mensen die zijn blijven steken in het tijdperk van voor de logische poortjes (nouja, ik gebruik ze wel eens, maar alleen als het echt niet anders kan. Liefst alles mooi analoog!)