hallo

ik weet niet of mijn probleem gepast is in dit forum maar wil toch even mijn probleem kwijt.

mijn computer in de werkplaats 133 MHz, 32 MB ram heeft telkens weer registerfouten na een installatie waarna hij opnieuw opstart een vorige registerbackup terug zet. dit kan zeer lastig zijn.

ik heb windows 98 reeds opnieuw geinstalleerd op een met fdisk en format C: bewerkte harddisk, maar het probleem blijft onopgelost. scandisk vindt ook geen beschadigingen op de harddisk.

wie kan mij helpen?

edit:

windows registercontrole
Er heeft een fout plaatgevonden tijdens het verkrijgen van toegang tot het systeemregister
windows start opnieuw en zal het systeemregister repareren.

-na herstart-

Microsoft registercontrole
Windows heeft een fout in de systeembestanden gevonden en een recente reservekopie van de bestanden teruggezet om het probleem op te lossen
Druk op enter om de computer opnieuw te starten

-computer herstart en alles werkt weer-

groet, Erik

[Bericht gewijzigd door Erik Joosten op ]

Je kunt met dit probleem heel goed terecht op een site waar een speciaal computerforum aanwezig is:
http://gathering.tweakers.net

Daar zitten een heleboel mensen die veel van pc's afweten.

Krijg je die registermelding na elke installatie, ongeacht welke software je installeerd.
Wat is de melding precies, en is deze ook steeds hetzelfde.
Na het opnieuw installeren van Win98, kreeg je dezelfde melding na installatie ook.
Heb je de mogelijkheid om een ander cd-tje te proberen van Win98.
Mocht je in het bezit zijn van een legale versie, dan kan ik eventueel mijn Win98se op me server voor je zetten.

Ps, ben een vaste forum bezoeker van Got :P

Heb ik ook al meegemaakt. Het probleem is dat de pc herstart terwijl de buffer van de HD nog niet leeg is. Er bestaat ergens een patch van MS dat een vertraging veroorzaakt net voor het herstarten, zodat de buffer volledig verwerkt kan worden.

ga naar:

www.helpmij.nl
OF
forum.computertotaal.nl

daar zitten de echte computers nerd's
hier zitten alleen electro nerd's

Op 26 maart 2003 18:54:00 schreef Diamon:
Krijg je die registermelding na elke installatie, ongeacht welke software je installeerd.
Wat is de melding precies, en is deze ook steeds hetzelfde.
Na het opnieuw installeren van Win98, kreeg je dezelfde melding na installatie ook.
Heb je de mogelijkheid om een ander cd-tje te proberen van Win98.
Mocht je in het bezit zijn van een legale versie, dan kan ik eventueel mijn Win98se op me server voor je zetten.

Ps, ben een vaste forum bezoeker van Got :P

krijg die melding als er van te voren iets gewijzigd is in het register, dus door iets te installeren ofzo. ik krijg dus niet elke keerdeze melding. de melding is altijd hetzelfde. direct in het begin als de computer net weer opnieuw is opgestart komt de melding van register fout, computer wordt geherstart, het register wordt weer in orde gemaakt, de computer start weer opnieuw op en dan krijg ik de melding niet. Als ik hem weer tegen kom zal ik hem precies citeren.
ik heb geen beschikking over een andere win98 cd. ik gebruik win98 second edition.