pc op stereo aansluiten

Die is reeds verbonden, kost 1,5 euro.

De vergeetachtigheid bewijst grotere diensten aan het hart dan het geheugen aan het verstand.

Op 1 april 2003 14:11:34 schreef Roel:

[...]

ok, hoe moet ik die 2 tulp + jackplug dan aan elkaar verbinden?

Als je de jackplug hebt, en je begint aan de opening waar de draad aan moet gesoldeerd worden, heb je eerst een lang stuk, dat is de massa, dan een kleiner stuk, dat is geluid rechts, en het tipje is geluid links.

Op de tulpstekkers doe je de massa aan allebei de omhulsels, en geluid links aan het pinnetje van een witte tulpstekker, en geluid rechts aan een rode.

[Bericht gewijzigd door Thomas op dinsdag 1 april 2003 17:42:47

Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.

Je kan een splitter gebruiken als je zowel je stereo als de boxenset van je compute wil aansluiten op je computer. Dan hoef je niet telkens de kabel te verwisselen.
Om je PC met de aux-ingang van de stereo te verbinden heb je een kabel nodig met aan de ene kant een jackplug (die past in de computer) en aan de andere kant twee tulpstekkers (die passen in je stereo en worden ook wel cinchstekkers genoemd).
Kijk maar eens op conrad naar 'cinch' en kies in het bovenste menutje 'cinch-jackplugkabels' Zulke kabels moet je hebben.

Newbie member

plaatje: http://www.electronicaonline.nl/Stekkers%20en%20Konnektors_bestanden/A…

beschrijving: 2x tulp female naar 3,5mm jack stereo male

die kan ik dus ook gebruiken??

Hieper de piep!
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Als je die gebruikt kan je een normale tulp-verlengkabel gebruiken. Dit lijkt me niet zo handig omdat je dan niet een extra set boxen op je pc kan aansluiten (waar een splitter volgens mij voor bedoeld is).
Het onderdeel wat je laat zien zit al verwerkt in een jackplug-cinchkabel.

Newbie member

vraagje, cinch en tulp is toch het zelfde: RCA?
Of heb ik het nou mis... In iedergeval, als je pc dicht bij je stereo staat, gewoon zo'n kabel kopen. Zijn lekker goedkoop, goed van kwaliteit. scheelt een hoop geklooi ten op zichte van het zelf maken van die dingen.

:) :) allemaal bedankt, tot zover weet ik genoeg :) :)

Hieper de piep!

ik heb ff een TEKENING gemaakt. klopt dit een beetje?

Hieper de piep!

Op 1 april 2003 17:39:21 schreef Roel:
ik heb ff een TEKENING gemaakt. klopt dit een beetje?

Klopt helemaal :).

Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.

Op 1 april 2003 16:20:13 schreef Syb:
vraagje, cinch en tulp is toch het zelfde: RCA?
Of heb ik het nou mis...

any?

hoe je dat getekend hebt weet ik niet helemaal zeker of dat goed gaat. Ik heb dat ook wel eens gedaan maar dan maakt hij van 2 speakers zeg maar 1 speaker moet je maar uit proberen

[Bericht gewijzigd door Jeroen13 op dinsdag 1 april 2003 19:24:31

//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight

zo te zien heeft hij eerst jackplug gesplit, en die heeft (in dit geval) 2 kanten. Hij heeft het niet helemaal getekend zoals het professioneel zou zijn, maar het is wel goed. Alleen, hebben jouw boxen zelf versterker of zo?

neej die splitter maakt er dan een linkse kanaal van en een rechtse kanaal

//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight

Op 1 april 2003 19:22:36 schreef DJJeroen:
hoe je dat getekend hebt weet ik niet helemaal zeker of dat goed gaat. Ik heb dat ook wel eens gedaan maar dan maakt hij van 2 speakers zeg maar 1 speaker moet je maar uit proberen

Dan heb jij geen splitter gebruikt maar een plug die van 1x stereo 2x mono maakt.

neej gewoon een splitter heb het nog na gevraagt

//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight

als jij een splitter koopt van:
3,5 stereo naar 2x3,5 STEREO kan hij er niet mono van maken.

Wat jij dan waarschijnlijk gekocht hebt =
2,5 stereo naar 2x3,5MONO. en ja, dan krijg je dat ja.

gewoon 3,5 inch voor achter in de computer

//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight

dat is stereo, maar je hebt daar 2 soorten van, MONO en STEREO. oftewel, drie en twee aders. mono heeft 2, stereo 3. waarmee je dus 1 respectievelijk 2 kanalen hebt

Op 1 april 2003 19:22:36 schreef DJJeroen:
hoe je dat getekend hebt weet ik niet helemaal zeker of dat goed gaat. Ik heb dat ook wel eens gedaan maar dan maakt hij van 2 speakers zeg maar 1 speaker moet je maar uit proberen

DJJeroen heeft wel gelijk want ik heb laatst ook zo'n kabel gemaakt (100% stereo dus). precies als op het schema van roel.
toen ik alles aangesloten had had ik heel mooi geluid maar later merkte ik dat ik alleen mono had.

maar het gekke is dat als ik bv de tulpstekkers uit m'n radio haal ik weer stereo heb op m'n pc boxen.
en andersom ook (dus stereo uit m'n radio als de pc boxen eruit zijn).

het is voor mij een raadsel hoe dit kan en zou het wel willen weten.

Danny
p.s. ik heb dus echt GEEN monostekkers ofzo gebruikt.

Op 1 april 2003 20:58:37 schreef Danny:

[...]

DJJeroen heeft wel gelijk want ik heb laatst ook zo'n kabel gemaakt (100% stereo dus). precies als op het schema van roel.
toen ik alles aangesloten had had ik heel mooi geluid maar later merkte ik dat ik alleen mono had.

maar het gekke is dat als ik bv de tulpstekkers uit m'n radio haal ik weer stereo heb op m'n pc boxen.
en andersom ook (dus stereo uit m'n radio als de pc boxen eruit zijn).

het is voor mij een raadsel hoe dit kan en zou het wel willen weten.

Danny
p.s. ik heb dus echt GEEN monostekkers ofzo gebruikt.

uhm...vreemd, weet iemand hoe dat dan komt, zou ik ook wel willen wetuh?? maar als bijvoorbeeld alleen de stereo aanstaat dan heb je wel stereo-geluid, en als ze allebei aanstaan (stereo +PC) dan heb je mono...echt gek :+

[Bericht gewijzigd door Roel op dinsdag 1 april 2003 21:21:13

Hieper de piep!

hmm, inderdaad wel vreemd. IN iedergeval een reden om deze oplossing zowiezo dus niet toe te passen. Hoe zit het als je gewoon een kabeltje zelf maakt, en die split, doet hij het dan nog steeds?
......---- stereo
----<............
......---- boxen.

en dat met alle aders

Ik heb zelf zo'n kabeltje gemaakt, en ik had gewoon stereo.

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Dat bedoel ik, misschien dat die plugjes wel verkeert zijn, ik had een rca spllitter, 2x rca naar 1, met 1 aansluiting deed hij het normaal, met 2 halveerde hij het volume. Dus zal wel aan plug liggen, probeer gewoon eens een kabeltje te maken