Timberwolf
Dit was het dan
Ik weet dat iedereen zegt dat je beter je printerpoort kan gaan aansturen inplaats van je seriele poort. Maar het probleem is dat het altijd aan moet kunnen worden gestuurd, ik kan dus niet m'n printerkabel er in gaan proppen en die andere er uit halen. Dus het moet wel. Ik heb geen kont verstand van C++ en die shit.
Ik heb eigenlijk alleen een programmatje nodig waar ik het mee kan regelen, maar kan het nergens vinden. Heb wel iets van portTalk gevonden, maar ik weet niet of dat het nou is. Misschien dat er iemand iets weet waar het wel mee kan.
parallelle poort
een veilige oplossing is een inzet parallelle poort, dat kan via een isa of een usb, maar pci zal wat ook wel kunnen
je seriele poort kan ook wel, maar dat is een stuk ingewikkelder, en je kan het ook niet direct doen
Kijk voor de aardigheid hier eens:
http://www.jvdw.nl/
Ik heb destijds het programma CTL RS232 (16 bits) gebruikt en dat ging erg goed. Zo te zien is er inmiddels ook een 32bits uitvoering...
Marijn
Of gebruik Visual Basic met het MSComm OCX-control, heb ik ook gebruikt voor een RS485 netwerk, (is RS232 maar met andere signaal niveaus ongeveer), werkt echt makkelijk !
En het zit gewoon in Windows...
Mzzls,
Antoine
Timberwolf
Dit was het dan
okikidoki
Dat onderste bericht snap ik niet helemaal
Al die moeilijke taal zegt mij niet zo veel. Maar heel erg bedankt allemaal. En ik ga kijken wat ik met dat CTL-programmatje kan doen. Heel erg bedankt allemaal!