Error:I/O operation timed out

Op 3 mei 2007 12:14:09 schreef marcob:
Gaan we struktureel storing zoeken.

Op PIN 2 staat ongeveer 5 volt. Ook ten opzichte van pen 1 van de SUB-D15?
Zo Ja: Wat staat er over D1, dat moet iets minder dan 5 volt zijn.
Dan verder meten, wat staat er over D2, D3 en D4

Wat ik altijd doe, is spanningen meten en deze in het schema erbij zetten. Dan kijken waar je iets geks ziet.

-Op PIN 2 staat ongeveer 5 volt. Ook ten opzichte van pen 1 van de SUB-D15? --- Ja

-Wat staat er over D1, dat moet iets minder dan 5 volt zijn.--- Hier meet ik maar liefts .021

D2: .260
D3: .064
D4: .572
D5: .033

Maar ik weet niet of ik goed meet want ik druk gewoon mijn meetpennen tegen de ene kant en de andere kant van de diode

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
marcob

Golden Member

De spanning over D1 is niet goed, veel te laag!
Zit D1 er wel goed in? Anders haal deze even los.
De andere waarden zijn wel goed.

Wat meet je ook alweer aan de in en uitgang van D5

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

D5: .033

D1: zit goed!.. hij wijst naar de 2 weerstandjes.
Moet ik hem los solderen? en dan

PS: Het LED'je brand ook niet meer (DE groene)

[Bericht gewijzigd door Technojunk op donderdag 3 mei 2007 12:40:45

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
marcob

Golden Member

Sorry ik was onduidelijk, Ik bedoel de spanning ten opzichte van de massa.

Want SUBD pen 2 was 5 Volt, dus de anode zijde en de catode zijde van D5 moeten ook ongeveer 5 volt zijn.

Wat is de spanning over C1.

Het lijkt op een print fout, wat je hebt, kun je eens een foto maken.

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

Hoe bedoel je pen 2 was 5 V? Ik heb gewoon de + op pen 2 gezet en dan de min op pen 1 en dit gaf 5V

C1= .022V

Foto's komen er aan

[Bericht gewijzigd door Technojunk op donderdag 3 mei 2007 13:30:24

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

sorry voor de rommel kwaliteit

hier de fotos: (de link ernaar dan )
http://www.mijnalbum.nl/Album=KOB4CSRZ

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
marcob

Golden Member

Ik zie ook niks vreemds aan de print. De print komt bij Frits vandaan, en mag er dus vanuit gaan dat die goed is.

Wat je moet doen, is met je meter alle sporen volgen en dan kijken of er ergens een breuk zit. Dat lijkt er namelijk op.

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

Al gedaan.. echt nergen nieda noppens no..

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Shiptronic

Overleden

het lijkt of er een sluiting zit , vanaf de + van de elco loopt er baantje schuin naar benenden naar een pad , dit pad lijkt sluiting temaken dmv een puntje soldeer tin.

is het best tezien op foto 3

ook tussen pootje 2 en 3 van de 9polige connector lijkt er iets te zitten wat er niet hoord

volg ook eens de banen, waar is er nog wel 5V en waar valt deze spanning weg?

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op donderdag 3 mei 2007 13:42:35

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
marcob

Golden Member

Pfff, wordt moeilijker.

Maar wat meet je op de anode en catode van D5. En dat ten opzichte van de MASSA (pin 1 van SUBD-15) Dat mis ik nog even.

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

@shiptronic:
Dit hoor zo.. kijk maar bij de print van picbasic.nl
hier loopt een spoortje onder door maar dat kun je niet zo goed zien op mij foto's

Allen ik vind het echt heeeel raar.. PS: Mn led doet het in keer gewoon niet meer!.. :(

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
marcob

Golden Member

Allen ik vind het echt heeeel raar.. PS: Mn led doet het in keer gewoon niet meer!..

Dat klopt, er staat maar 0.22 volt over C1, dus die led gaat niet branden.
Als je voedingsspanning weer goed is, brand je LED ook weer

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

De PIC zit verkeerdom in 't voetje....

marcob

Golden Member

De PIC zit verkeerdom in 't voetje....

Ik zie het ook, zal toch niet zoiets simpels zijn. Ik heb de TS gevraagd te meten zonder de IC's in de voetjes

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

ik had een tijdje geleden hetzelfde probleem. wel met de wisp628. zie http://www.circuitsonline.net/forum/view/45075 misschien heb je wat aan. bij mij was de pic in de wisp kapot.

Op 3 mei 2007 13:49:49 schreef Zonnepaneeltje:
De PIC zit verkeerdom in 't voetje....

basseer je dat op die foto?

[Bericht gewijzigd door buzzer op donderdag 3 mei 2007 13:57:07

Anode D5= .046

Cathode D5= .038

als ik cathode meet en dan de andere pin op DB-15 pen 2 meet ik 4.98

Dit zijn de metingen de de PIC verkeerdom in zn voetje :(

Marco: Moet ik alles even overnieuw meten met de PIC goed in zn voetje?

[Bericht gewijzigd door Technojunk op donderdag 3 mei 2007 13:58:56

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
marcob

Golden Member

Anode D5= .046

Cathode D5= .038

Ten opzichte van wat is deze spanning?

En eerst de spanningen meten zonder PIC en opto's in de voetjes

[Bericht gewijzigd door marcob op donderdag 3 mei 2007 14:00:58

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

Nieuwe meetingen:

Cathode D5:3.77
Anode D5:3.67

met alles in zn voetje
Meeting pen 5 en pen 14 van de PIC'zn voetje: 0.02
Meeting pen 5 en pen 14 van de PIC in een voetje: 0.16
hierbij waren de opto's uit hun voetje

[Bericht gewijzigd door Technojunk op donderdag 3 mei 2007 14:06:11

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
marcob

Golden Member

Dat lijkt er meer op, maar is nog te weinig, ja kan niet zomaar één volt kwijt zijn.
Waar hou jij je massa pen van de meter? (en ook zonder PIC)

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

Op 3 mei 2007 14:04:42 schreef marcob:
Dat lijkt er meer op, maar is nog te weinig, ja kan niet zomaar één volt kwijt zijn.
Waar hou jij je massa pen van de meter? (en ook zonder PIC)

aan pen 1 van de 15P sub-D connector

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
marcob

Golden Member

Ik ben even de draad kwijt.

Even overnieuw:
De Multimeter, de min aan PIN 1 (15p SUB-D)
EN met de plus meten:

PIN 2 (15p Subd) =
Anode D5 =
Katode D5 =
PIN 14 PIC =

Hierna draai je het om, dus plus pen aan PIN 2 van 15p Subd en dan de massa meten, en dan overal 5 volt meten.

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

niet kloppende waardes

[Bericht gewijzigd door Technojunk op donderdag 3 mei 2007 14:39:47

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
marcob

Golden Member

Zoals je zelf ziet dit klopt niet.
PIN2 en Anode D5 liggen in het schema aan elkaar, dus daar kan nooit spanningsverschil tussen zitten.

En laat nu eens de PIC uit het voetje. Een hoofdregel is, als je een schakeling gebouwd hebt, pas de IC's plaatsen wanneer je de spanningen hebt gecontroleerd!!

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

Oke.. moet ik even meten met hier de meetingen zonder alle IC's?

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
marcob

Golden Member

Oke.. moet ik even meten met hier de meetingen zonder alle IC's?

Jep, die IC komen later wel. Eerst de spanningen goed krijgen

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years