Error:I/O operation timed out

marcob

Golden Member

Een HEX Bestand is gemaakt voor een bepaald type PIC, dus kan niet zomaar in een ander type. Heb je daar op gelet?

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

Ja ik heb hem van de site van MMsoft (ook member van CO)
Daar staat bij dat hij voor een 16F628A is deze heb ik ook..
maar het zou natuurlijk verkeert kunnen zijn..

Maaar.. Ik heb hier 2 PIC16F628A's liggen

De ene schuif ik hem zo in.. maar dan werkt de KITT scanner niet.. en dan schuif ik hem in de andere en die pakt hem niet :(

[Bericht gewijzigd door Technojunk op vrijdag 4 mei 2007 09:51:32

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
marcob

Golden Member

Mischien zou je hem een mail kunnen sturen, of een Nieuw toppic openen. Deze ging over je eerste probleem. Nu heb je een volgend probleem. Mischien reageren er meer mensen. Ik weet zo niet wat het kan zijn. Ben zelf ook net een beginneer in PIC programmering.

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

Op 4 mei 2007 10:24:55 schreef Technojunk:
Hallo,
Naar een stuk of 3 PIC's te geprogrameerd te hebben wou ik de KITT scanner van http://members.lycos.nl/mmsoft/Elektronica-index.htmlgaan maken , (naar meneden scrollen tot de KITT scanner)
Ik heb de schakeling op een breadboard gezet en ik wil de HEX. in de PIC gaan laden.
Krijg ik opeens deze eror:

verify eror at adres: 0x0000. Valeu in image is 0X2860 and valeu in target is 0X3FFE

wat houdt dit in?

Er staa bij dat hij voor de 16F628A is maar die gebruik ik ook

Hij wist de PIC ook perfect..
Ik denk ik pak even een andere.. hier laad hij hem er perfect in.. maar nu zet ik hem in de schakeling en doet hij niks..

Wie o wie heltp mij uit de brand? ;)

meer info graag

welke programmer (software + hardware), hoe is je schakeling, programmeer je in-circuit?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 4 mei 2007 19:10:46

If you want to succeed, double your failure rate.

waarsch. is die eerste pic naar de klote aangezien hij hem daar helemaal niet inlaad. probeer is een ander programma in te laden of hij dan wel doet(lijkt me sterk aangezine die andere pic wel doet). en heb je verder je schakeling wel geod opgebouwd?

Op 4 mei 2007 10:40:50 schreef Jochem_S:
meer info graag

welke programmer (software + hardware), hoe is je schakeling, programmeer je in-circuit?

zie vorige topic http://www.circuitsonline.net/forum/view/47813

[Bericht gewijzigd door buzzer op vrijdag 4 mei 2007 10:42:52

Op 4 mei 2007 10:41:44 schreef buzzer:
zie vorige topic http://www.circuitsonline.net/forum/view/47813

@TJ: Hmz, nieuw topic openen en er vanuit gaan dat iedereen in je vorige topic de achtergrond-informatie gaat zoeken? Had het dan in dat topic gehouden, of maar een fatsoenlijke openings-post...

If you want to succeed, double your failure rate.

Oke je hebt gelijk

Ik gebruik de Galva-wisp met bumbleBee

In alle PIC's krijg ik mijn eigen programatje in,
maar die van MMSoft krijg ik er niet in

Hoe mn schakeling is? --> kijk op de site van MMsoft

En ja ik prog ICSP

[Bericht gewijzigd door Technojunk op vrijdag 4 mei 2007 10:52:41

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

En bij de ene pic lukt het dat programma van mmsoft erin te krijgen, maar bij de andere niet?
Misschien iets met de LVP fuse? Kan me herinneren dat er dan weleens iets mis kon gaan met programmeren. Had geloof ik iets te maken met timing en levels bij reset. Geen idee hoe dat met galva-wisp/bumblebee zit, werk daar zelf niet mee.

If you want to succeed, double your failure rate.

nou.. ik heb 3 PIC'S

PIC1 -> lukt niet geeft eror --> een andere HEX. wil wel
PIC2 -> lukt niet geeft eror --> een andere HEX. wil wel
PIC3 -> laad hem er in --> steek haal de ICSP draadjes er uit.. doet hij niks.. deze is geloof ik kapot want toen ik er een LED mee wou laten knipperen deed hij het ook niet :(

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Misschien kunnen de bumblebee/wisp gebruikers meer nuttige dingen zeggen, maar ik vraag nog maar eens of je target goed is ingesteld (628A), het programma overeen komt met je target, etc.

Vooral het verhaal dat een andere HEX file wel lukt is vreemd en doet vermoeden dat er iets in compatibaliteit niet in orde is. Alle fuses ook goed?

If you want to succeed, double your failure rate.

Ben beginner.. euh.. wat zijn fuses?
En ja ik heb alles goed ingesteld op de 628A

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Henry S.

Moderator

Op 4 mei 2007 10:10:45 schreef marcob:
Mischien zou je hem een mail kunnen sturen, of een Nieuw toppic openen. Deze ging over je eerste probleem. Nu heb je een volgend probleem. Mischien reageren er meer mensen. Ik weet zo niet wat het kan zijn. Ben zelf ook net een beginneer in PIC programmering.

Een nieuw topic was dus echt niet de bedoeling!
Graag de moderatie aan de moderators overlaten.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik heb het programma eens na gekeken, en zag dat ik bij List een '628' en bij include een '628A' had vermeld.
Nu verwacht ik niet dat dit het probleem is.
Maar voor de zekerheid heb ik je een nieuwe hex file gemailt (waarbij beide als 628A zijn opgegeven).
Probeer die eens...

code:


LIST P=16F628
include <P16F628A.INC>

Oke ik ben nu niet thuis maar kijk morgen even!

PS: ik wou ook de looplicht er in programeren omdat dit het zelfde schema was.. maar de HEX. van het looplicht doet het ook niet!

PS1: Foto's komen als het goed is morgen!! van het klokje dan ;)

[Bericht gewijzigd door Technojunk op vrijdag 4 mei 2007 19:58:19

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Shiptronic

Overleden

kun je het programma van het knipper ledje nog wel laden, en werkt deze dan ook goed?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Jaa.. deze kan ik wel laden en dan doed hij het ook perfect

[Bericht gewijzigd door Technojunk op vrijdag 4 mei 2007 20:24:01

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Shiptronic

Overleden

dan is er toch wat anders aan de hand, de code had je toch al geprogrameerd? en die deed het toch ook?

als dat nu niet meer werkt, ligt het niet aan de hex file maar erden anders aan, programmer b.v.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 4 mei 2007 20:22:02 schreef shiptronic:
dan is er toch wat anders aan de hand, de code had je toch al geprogrameerd? en die deed het toch ook?

als dat nu niet meer werkt, ligt het niet aan de hex file maar erden anders aan, programmer b.v.

Hoezo? het HEX. van dat LEDje gaat er zo in hoor en hij doet het ook!!

Alleen die HEX. van de KITT scanner moet het nu doen.. ben aleen niet thuis dus kan het niet proberen..

Alleen die HEX. van het looplicht deed het ook niet: zelfde erorr dus ik denk dat dit het zelfde probleem is snapie? ;)

[Bericht gewijzigd door Technojunk op vrijdag 4 mei 2007 20:27:47

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Kun je wel een LEDje laten knipperen inmiddels?

@MMSoft:
Stuur de hex ook eens naar mij toe, dan kan ik hem testen (doe maar via 'contact' knop op www.picbasic.nl , zet niet graag het e-mail adres hier neer)

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl

Ja het LEDJe doet het perfect! ben al bij deel 3 ;)
Die schakelaartjes zij ook leuk ;)

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

@Shiptronic: Hoezo? het HEX. van dat LEDje gaat er zo in hoor en hij doet het ook!!

Alleen die HEX. van de KITT scanner moet het nu doen.. ben aleen niet thuis dus kan het niet proberen..

Alleen die HEX. van het looplicht deed het ook niet: zelfde erorr dus ik denk dat dit het zelfde probleem is snapie?

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Ik wil eerst die HEX zelf eens proberen.
BumbleBee heeft problemen met sommige fuses.
Maar ik weet niet of dat het probleem hier is.
Probeer het anders eens met XWisp2 i.p.v. BumbleBee.

Zie www.picbasic.nl/instelling_xwisp2_nl.htm

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl

Op 4 mei 2007 20:35:52 schreef Frits Kieftenbelt:
Ik wil eerst die HEX zelf eens proberen.
BumbleBee heeft problemen met sommige fuses.
Maar ik weet niet of dat het probleem hier is.
Probeer het anders eens met XWisp2 i.p.v. BumbleBee.

Zie www.picbasic.nl/instelling_xwisp2_nl.htm

MMsoft zij dat er wat niet klopte.. dat heeft hij aangepast en moet het nu doen (Als het goed is)

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

...@MMSoft:
Stuur de hex ook eens naar mij toe, dan kan ik hem testen (doe maar via 'contact' knop op www.picbasic.nl , zet niet graag het e-mail adres hier neer)

Hoe kan ik een bijlage mee sturen ?

@MMsoft: Zou je ook eens kunnen kijken naar de HEX. van die looplicht met 15 LED'jes?

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje