jwb
Vroeger was ik Schizofreen, maar... nu gaat het goed met ons
Ik ben na zo'n 18 jaar niets meer met elektronica gedaan te hebben weer begonnen, en helaas is veel van mijn kennis "verdampt", dus het kan zijn dat ik in jullie ogen soms onzin uitkraam.
Een oscilloskoop stond, na een dmm, hoog op mijn verlanglijstje, omdat ik dat vroeger ook had, en het een tamelijk onmisbaar apparaat vond. Ik heb inmiddels een PM3240 gekocht 
20 jaar geleden waren logic analyzers helemaal onbetaalbaar, en aangezien ik toen veel met digitale elektronica (TTL was toen hot) bezig was kwam ik kanalen te kort. Ik vond toen een voorzet (multiplex?) schema om meerdere kanalen te verkrijgen.
Nu wil ik oa ook met microcontrollers gaan stoeien, en heb dus ook meer dan 2 kanalen nodig. Dus dacht ik erover om weer naar zo'n schema op zoek te gaan. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?
Volgens mij heeft in de halfgeleidergids van Elektuur vorig jaar ook zo'n schema gestaan? Heb het blad alleen niet zelf hier bij de hand...
morc
Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!
http://www.elektuur.nl/Default.aspx?tabid=28&year=-1&month=-1&…
Hier te downloaden.
8 kanalen op 1 scoop
treinfreak
Look at me, I can't fly.....
Ze zijn er ook voor de analoge versie, weet zo even niet waar ik ze gevonden heb maar heb ze in ieder geval gezien voor 2 kanalen.
Wordt automatische geswitcht tussen de kanalen en op de scoop lijkt het dan of je beiden tegelijk ziet. Aleen het triggeren van de scoop was een ramp bij deze schakelingen omdat de scoop gaat trigeren op het select signaal.
is dit niet makkelijker met de PC?
die staat (bij mij dan) toch al op de werkplek
er zijn genoeg simpele en goedkope schema's te vinden om je PC om te toveren tot zoiets
hier staan al 2 links : http://del.icio.us/drmutex/logic.analyzer
[Bericht gewijzigd door Shiptronic op ]
Als je al een scoop hebt, is het niet moeilijk via een simpele schakeling een multiplexer te bouwen...
Met klokgenerator, een 8 - teller aansturen,
met die 8 teller een multiplexer en op de uitgang daarvan via een latch naar een weerstands deler netwerkje, en je hebt een simpele 8 kanaals oscilloscoop om één en nullen weer te geven.