Hallo allemaal,
Kan er mij misschien iemand een schema bezorgen van een digitale VU meter. Ik bedoel zo eentje met een zo groot mogelijk aantal LEDīs waar er meer gaan branden als het signaal sterker wordt.
Vriendelijke groeten
William

heb je al gekeken naar de datasheet van de lm3914/lm3915??
daar zal het waarschijnlijk wel opstaan

ik heb wel een hele grote Vu meter schema :) stond ergens in een elektuur boekkie maar volgens mij kan je hiervoor ook die hd led meter gebruiken en er bijvoorbeeld 10mm leds indoen dan heb je ook een heel gaaf effect

** tweede post verwijderd **

Op zo 03-03-2002 20:09:44 schreef William:
Kan er mij misschien iemand een schema bezorgen van een digitale VU meter. Ik bedoel zo eentje met een zo groot mogelijk aantal LEDīs waar er meer gaan branden als het signaal sterker wordt.

Wat jij bedoelt is niet digitaal maar analoog. Overigens kan je op deze site gewoon een schema vinden van een LED VU meter.

Marcel

Aan allen
Marcel heeft natuurlijk gelijk, het is inderdaad een analoge. Ik had gewoon een VU meter met LED uitlezing moeten vragen en ja er staat er eentje bij "schakelingen". Mijn excuses hiervoor Marcel.. ik had er over gekeken.
Deze VU meter teld 10 Ledīs. Is er een mogelijkheid om aan een schema te komen voor een VU meter met vb 20 Ledīs of kan dit schema misschien aangepast worden voor 20 Ledīs.
īt is misschien veel gevraagt maar je weet maar nooit.
Vriendelijke groeten
William

Je kan 2 LM3914's in "serie" zetten.

Hugo
Op blad 8 van de datasheet LM 3914 (op die van de LM3915 ook) staat er een cascade schakeling van 2 LM 3914īs is het die, die "serie" schakeling jij bedoeld?
En zo ja hoe integreer ik dat in het bestaande schema van de VU meter in de rubriek "Schakelingen" want die draait rond een LM3915. (of maakt dat niets uit?)
Ik ben namelijk niet zo een kei in het tekenen en/of aanpassen van een schema maar als je een kant en klare tekening zou kunnen sturen dan krijg ik er wel een PCB van gemaakt.
Alvast bedankt bij voorbaat.
William

Erik
Als je de mogelijkheid hebt van jou schema van die hele grote VU meter uit Elektuur door te mailen mag je dat altijd doen. En sorry voor die laattijdige respons.
Vriendelijke groeten
William

is best ik zal hem es effe inscannen en dan stuur ik hem wel naarja ik denk dattie vanavond komt

Dat bedoel is ook. Daarom "serie" in quotes.
De LM3914 is lineair de andere werkt logaritmisch.

Zie blad 15 van de datasheet van de LM3915, daar staat het volgens mij uitgewerkt.