big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Nieuwe opdracht en tevens een kickje omhoog:
Foto van een stuk niet alledaagse meetapparatuur, wat niet op elke hobbytafel voorkomt, waar je trots op bent, vertel ook wat er speciaal aan is.
- - big bang - -
Mijn trim zendertje! Geen Heathkit maar een Spaanse Retexkit, ik gebruik deze nog iedere week voor een of ander HF klusje, met buizen natuurlijk!
Nieuwe opdracht:
Je eigengemaakte, meest complexe, *analoge* schakeling!
Thevel
Golden Member

Rd12tf, wat ben je vlug, ik was nog een foto aan het maken van mijn curve tracer,komt niet op elke hobby tafel voor.
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
chuckie
Honourable Member
Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Simpel gezegd een grafiek tekenen, van de collectorstroom als functie van de basis stroom, van een transistor.
jup, die tekent dit soort plaatjes :
Alleen ziet mijn "tracer" er wat minder fancy uit 
Voor spek en bonen een complexe analoge schakeling :
Een Ray Wilson VCO
chuckie
Honourable Member
Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Ja, en tevens meester van dure meerslagspotmeters! D'r moet ooit eens een vrachtwagen met die dingen voor Sine's deur gekanteld zijn. 
Ernstig: hoedje af, hoor! Op een gaatjesprint kan je nu eenmaal niet even met de muiswijzer klikken om na te gaan waar dat printspoor heen loopt...
big bang
Yup, de Lochmaster! 
Ik heb ook al lang gesnopen dat Guido lekker in zijn spullen zit en er niet op bezuinigd, proper werk!
Sine, jij mag ook een nieuwe opdracht opgeven.
- - big bang - -
Op 16 augustus 2008 21:08:14 schreef pros:
Ja, en tevens meester van dure meerslagspotmeters!
2 euro/stuk in Rosmalen een paar jaar geleden, ik heb het halve bakje meegenomen geloof ik ( heel slecht altijd die beurzen, ik kan alles gebruiken, vraag maar aan chuckie
)
Nieuwe opdracht :
Een stuk bijzondere techniek
Dat mag een onderdeel of een apparaat zijn.
Voorzetje :
Phlogiston
"If a rocket goes up, who cares where it comes down." - Wernher von Braun
Klopt, een onverwoestbare oscillator 
De werking is heel simpel, de uiteinden van de U-buis zijn verbonden met twee kamers, in eentje daarvan bevind zich een weerstandsdraad, die verwarmt de lucht en drukt het kwik omlaag, daardoor wordt de stroom naar de verwarming onderbroken, het geheel koelt af en het kwik pendelt terug.
electro_freakz
Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "
electro_freakz
Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Op 17 augustus 2008 01:18:29 schreef Sine:
Klopt, een onverwoestbare oscillator
Ziet er ontzettend gaaf uit, maar wat is het nut? net zoiets als mijn mechanische oscilator trampobot? Of heeft het echt een toepassing?
electrofreaks:
Een beetje fatsoenlijke voeding zet je natuurlijk op met dikke trafo's, dat gaat niet echt smd... denk ik
De voeding van de cansat was wel klein, altans, als je de batterij niet meerekend.
Stynus
Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be
Op 22 augustus 2008 21:16:10 schreef electro_freakz:
de kleinste voeding die je zelf hebt gemaakt (het liefst SMD)
Mijn mini voeding 
http://www.elektronicastynus.be/Projecten/labvoeding/MiniLabVoeding/in…
Nieuwe opdracht:
Een zelfbouw versterker
Nog niemand ?
Hier moeten toch zelfbouwers genoeg zijn met een ampje ?
Geloof het of niet, dit is een balans uitgangstrap met twee keer 6V6 als eindbuis en een ECC83 als amp en fasedraaier.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
En dan gaan ze zeuren als je eens een weerstand scheef op een printje zet... 
wat is de nieuwe opdracht?
[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op (16%)]
big bang
Leuk hoor 
Eentje die af is dan :
Eeeh ... volgende opdracht :
Post wat er NU op je breadboard staat, hoe meer onderdelen hoe beter, dus geen uC met drie rand componenten.