Op 28 juli 2008 22:36:15 schreef Gevallenopstraat:
Een transistor in een metalen behuizing met koelster
Jaha, nog niet zo heel lang geleden kwam je die heel regelmatig tegen, nu niet meer zo 
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Ik moet wel zeggen, het wekt nostalgie op, zo'n transistor kerstster zoals wij ze noemden. Doet me herinneren aan m'n eerste boekjes in de elektronica van Mhr. Dieter Nührmann.
Hij had zo'n 3 delige reeks:
Experimenteren met spanning en stroom
Experimenteren met dioden en transistoren
Experimenteren met elektronische schakelingen
en daar werden ze ook gebruikt en met foto's getoont. Vol bewondering lezen..., waar is de tijd
- - big bang - -
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 28 juli 2008 22:54:08 schreef klein is fijn:
Vooral die weerstand-over-jumper doet het 'm pros.
Ik zie 'm nie?
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
linksonder de atmega, onder die bruine weerstand zit links naast een To92-behuist geval een groene weerstand over een bruine jumper.
(hoeveel kleuren weerstanden heb je wel niet: die oude donkerbruine, groene, lichtblauwe, donkerblauwe, de standaard lichtbruine...)
Compact printen maken is een kunst... kijkt naar step-up uit KLM2, waar nog een beter spoeltje in moet, maar die toch wel mooi is
En de 24 uur is voorbij...
Je kleinste SMD ooit op gaatjesprint gesoldeerd
voor mij zou dat eerder genoemde step-up zijn, maar ik ben benieuwd naar jullie creaties. Ik wil KIF vriendelijk verzoeken tot de laatste paar uur te wachten alvorens te posten.
[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op (12%)]
Op 30 juli 2008 09:19:06 schreef Lucky luke:
Je kleinste SMD ooit op gaatjesprint gesoldeerd
voor mij zou dat eerder genoemde step-up zijn, maar ik ben benieuwd naar jullie creaties. Ik wil KIF vriendelijk verzoeken tot de laatste paar uur te wachten alvorens te posten.
Bedoel je daarmee klein als in afmetingen, of als in pinafstand? (en moet het meer dan 2 pinnen hebben indien het om afmetingen gaat)
ligt het aan de foto, of aan mij of heeft pin 23 van de Atmega nu echt geen metalen sokje in de IC socket waar hij in zit?
indien geen sockje: waarom? beschadigd socket die je hiervoor maar gebruikt hebt of wellicht een hardware fout waarvoor de socket gemodificeerd moest worden?
Hahaha, die is lachen.
Kan die ook iets (elektronisch) doen?
[Bericht gewijzigd door bvbart op (47%)]
picsels
Volgend project: 7-seg gaming displays; dan dec-1982 labvoeding afmaken, dan funcgen met ad9833 afmaken, dan...
hmm gebruik de zoekfuncite hier: ik heb zo eens een hele serie erop geschopt, maar kon het zelf niet vinden. ze staan ook nog ergens in een uploadarchief meen ik...
Thevel
Golden Member
Op 30 juli 2008 16:31:16 schreef picsels:
3mm LEDjes maken
En soms ook duo Led's 
Jochem
Zonde, zoiets moet (en kan best) knipperen.
Op 30 juli 2008 09:19:06 schreef Lucky luke:
linksonder de atmega, onder die bruine weerstand zit links naast een To92-behuist geval een groene weerstand over een bruine jumper.
Ahh, wacht, fysiek 'over'.. ik dacht aan parallel (ontwerpfout ofzo). Zo heb je inderdaad maar zo een 3-laags print gemaakt eigenlijk. 
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Op 30 juli 2008 15:03:29 schreef Reinier van Mourik:
Niet het kleinste maar wel het meest nutteloze
[afbeelding]
En ook geen SMD onderdeel in te vinden... Nouja, de 24 uur is toch weer voorbij. Wie verzint er een nieuwe opdracht?
Technojunk
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
neoel
Rather a (_E=MC2_) than a (_?_).
Er is al bijna een week voorbij, zal ik dan maar een andere opdracht posten?
een project met creatief gebruik van een lcd.(dus niet op de gebruikelijke manier)
neoel
Ja, dat wel, maar het zou kunnen dat er andere creatieve manieren zijn. Deze vind ik trouwens wel geweldig.
jalee
met vriendelijke groet, jalee
wou proberen om een lichtkrant van te maken, is nog niet helemaal gelukt

dan hier de opdracht......denk.
zelfgemaakte rc auto, boot, vliegtuig of zo iets
tralala
Huidig project: Hexapod
Eigen project:
Info (site under construction!)
Nieuwe opdracht:Zelfgemaakt biped (Lopende robot met twee benen)
neoel
Jochem
@Jalee: bedenk wel dat zo een lcd driver heel weinig stroom kan leveren, direct een ledje eraan hangen zal niet lukken.
[Bericht gewijzigd door Uranium op (11%)]
jalee
met vriendelijke groet, jalee