pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Op 4 september 2008 21:11:03 schreef pros:
Bedoel je zoiets doms:
[afbeelding]
Waterdicht neem ik aan 
pros
Grrr... Had ik mijn grote mond maar gehouden! Het bedenken van een originele opgave is heel wat moeilijker dan het tonen van het gevraagde.
Muziek is nog niet aan bod geweest, denk ik. Dus: graag een schakeling die zelfgemaakte klanken produceert. Dat mag voor mijn part net zo goed een uitgekiend muziekinstrument zijn als een ding-dong die "dang-deng" doet.
@Henry: nadat bodem en onderzijde ondergedompeld werden in "vloeibaar rubber" (dakherstelling-spul), zal het wel een tijd waterdicht zijn. Hoop ik.
[Bericht gewijzigd door pros op (17%)]
buizenexperiment van KIF? iemand een link?
EDIT: heb het topic gevonden helaas zijn de plaatjes dood
[Bericht gewijzigd door gideon_wackers op (42%)]
pros
Op 4 september 2008 21:36:45 schreef gideon_wackers:
buizenexperiment van KIF? iemand een link?
SMD audio-spul in een buis. Moet ergens in "Show your projects" terug te vinden zijn...
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
pros
Op 4 september 2008 21:36:45 schreef gideon_wackers:
buizenexperiment van KIF? iemand een link?EDIT: heb het topic gevonden helaas zijn de plaatjes dood
Daar ben ik ondertussen ook achter gekomen. Zonde, het was echt een pareltje...
pros
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Oef, nieuwe opdrachten worden moeilijk ... ehhh ...
Mobiele elektronica : iets aan auto fiets boot motor oid
Mooi !
Tegenwoordig kun je die dingen kopen .... had je er toch patent op moeten aanvragen 
Wat is de volgende opdracht ?
Display is een DL1414T, de oude garde, met de starsky (was dat de benaming?) 25-segment letters (de nieuwe zijn helaas 5x7 matrix). Als ze nog verkocht werden zou ik er bakken van kopen. Hier nog een closeup die ik eerder al eens op Co had geplaatst
Opdr: Een DIY schakeling die zó nuttig is dat je je afvraagd waarom het niet op de markt is.
Ik trap alvast af met mijn Ohm Pieper
Het is in feite deze schakeling: http://www.circuitsonline.net/circuits/view/13 met een 10nF condensator (dacht ik mij te herinneren), een piezo speaker aan de uitgang en twee meetpennen ipv weerstand R1. Hij meet alles van doorverbindingen, weerstanden, diodes, spanningen (hij gaat gewoon nog hoger piepen als je spanning toevoegd) en lekstromen (tikt zelfs met 1 à 2 Hz als ik 1 meetpen aan de computer hang, de andere meetpen beetpak en mijn hand op een gipsen tussenmuur plaats. Ik heb deze al zeker 14 jaar, (gemaakt toen ik 12 was)
(ik doe natuurlijk niet mee als winnaar van mijn eigen opdracht)
pros
Heb je daar een oud 9V-blok leeggemaakt, er je schakeling in gestopt, en de oorspronkelijke klemmen gebruikt om contact te maken met een 9V-blok dat voor de spanning zorgt? Knap dingetje!
msicaron
'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)
Leuk dingetje, zou je eens een schema willen posten van wat je juist bedoeld want ik geraak er niet echt aan uit :s
Thx Zom-B 
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Op 5 september 2008 20:28:03 schreef Zom-B:
Display is een DL1414T, de oude garde, met de starsky
starBURST
Op 5 september 2008 20:28:03 schreef Zom-B:
Display is een DL1414T, de oude garde
Ik vond dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=5K-RcW9b6zc
24 zijn om, maar ik had toch graag jullie nuttige projectjes gezien.
post een foto van je microcomputer waar je zelf in hebt lopen solderen
de 24 uur zijn weer om dus een nieuwe opdracht:
post een foto van een uit de hand gelopen project...
bv. een leddimmer waar je later een LCD, RGB functies enz aan toe hebt gevoegd...
Deze is een beetje vol ... tijd voor een nieuw topic
Hier : http://www.circuitsonline.net/forum/view/65143
[Bericht gewijzigd door Sine op (35%)]