Vuurkat
Een koude oorlog is een oorlog waar GEEN vuurwapens worden gebruikt, alleen kernwapens.
Ik wil graag die 10 watt versterker bouwen die op deze site staat, maar waarom kost ie €7,50 terwijl de 18 watt versterker maar de helft kost? De 18 watt versterker is toch 2x een 10 watt versterker?
Vuurkat
[Bericht gewijzigd door Vuurkat op ]
pcnerd
Take a parachute, and jump!
misschien zijn de prijzen van de luidspreker bij de ene wel en de ander niet weggelaten.
desnietaltemin zijn de begrotingen toch heel erg onbetrouwbaar, vooral omdat er niet bij staat hoe ze eraan zijn gekomen.
de prijs is dan ook voor iedereen anders, en het lijk me niet zo heel moeilijk om die zelf te bepalen.
Vuurkat
Een koude oorlog is een oorlog waar GEEN vuurwapens worden gebruikt, alleen kernwapens.
Bedankt:p
Voor de moderators: kijk ff de prijslijsten na.
Volgens mij kan dit topic wel dicht, maar misschien heeft iemand nog een andere reden?
roelvh
Master Industriële Wetenschappen: Elektronica-ICT
mijn bereking die ik overlaatst gemaakt heb (voor alles ex. voeding en draad) (voor 10W versterker)
aantal €/stk tot.
Printplaat 1 0,75 € 0,75 €
Koelichaam 1 0,62 0,62 €
Tda2003V 1 1,75 € 1,75 €
Schroef 2p 1 0,54 0,54 €
Weerstanden: 4 0,10 € 0,40 €
Cond. 100 nF 2 0,15 € 0,30 €
Cond. 10 µF/16V 1 0,12 € 0,12 €
Cond. 470 µF/16V 1 0,35 € 0,35 €
Cond. 47 nF 1 0,15 € 0,15 €
Cond. 1000 µF/16V 1 0,50 € 0,50 €
Diode 1 0,15 € 0,15 €
3,5 mm jack 1 0,35 € 0,35 €
Schroefje 3mm 1 0,10 € 0,10 €
totaal 6,08 €
Vuurkat
@ elektro_freak
Bedankt -> volgens mij klopt die berekening wel:D.
Ik wil die regelversterker maken met 2x de 10 watt versterker (totaal wordt ongeveer 20 euro). Maar wat bedoel je met schroefje 3mm?
@ debbes
Ja dat lijkt me nog het meest logisch.
[Bericht gewijzigd door Vuurkat op ]
roelke.nl
AVR powerd
nee ik denk eerder dat ze bij 18 watt bij reichelt hebben samengesteld
en bij de andere bij de lokale elekroboer
Op 28 juni 2007 17:20:39 schreef Vuurkat:
Maar wat bedoel je met schroefje 3mm?
Met spuug krijg je hem niet vast aan het koelblok 
Die schroef 2p lijkt mij een printkroonsteen.
roelvh
inderdaad,
even ter illustratie:

het leuke is, ik heb hem verkocht voor 15 € (meer dan het dubbel van de inkoopprijs)
Vuurkat
Iedereen bedankt voor de reacties!
Ik denk nog even na over de dingetjes die er nog bij komen (toonregeling, vu meter enz.).
Vuurkat
roelvh
voor wat moet het gaan dienen ?
voor thuisgebruik en kleine feestjes is de 10 Watt versterker al meer dan genoeg (vindt ik toch, bij mij draait hij altijd op 1/7 van zijn vermogen of zo)
Op 28 juni 2007 22:01:56 schreef jelmerjan:
mijne erres iets in boven de 50 watt
en sonab in de 100 wattErres 6394
en
Erres 6194
en
Sonob R4000-2/S
Hele of halve watts ?????
de SX6394 is inderdaad 2x 45w echte watts, mooi ding hoor. 2e helft jaren 70, gelijk aan de philips AH394. toen was philips nog een kwaliteitsmerk...
van de sonab kan ik alleen plaatjes vinden, geen duidelijke beschrijving. hij schijnt 2n3055's in de eindtrap te hebben. vermogen zal ook iets van 50w zijn.
[Bericht gewijzigd door Ledlover op ]
Vuurkat
@ elektro_freak, het wordt een versterker die niet de hele tijd op vol vermogen moet. Als er een 5 watt versterker zou staan, zou ik die 2x maken. En een beetje extra vermogen is ook altijd leuk voor de bassen:p equalizer van mp3speler op bass, en de regelversterker ook.
Op 28 juni 2007 22:01:56 schreef JelmerJan:
mijne erres iets in boven de 50 watt
en sonab in de 100 wattErres 6394
en
Erres 6194
en
Sonob R4000-2/S
Heb je toevallig het schema van die versterker liggen, op internet vind ik alleen downloads waar je voor moet betalen.
Ik had die 2 ooit ook, heb er nog wat onderdelen van maar weet niet met welke spanning dat ik die moet aansturen, dus vandaar...
JelmerJan heeft een emailadres, gebruik dat ipv dit topic offtopic en niets toevoegend te kicken.