Ik zou graag mijn computer als functiegenerator willen gebruiken. Ik heb hiervoor een aantal vragen:

- Wat is de formule om een mooie sinus te maken, waarvan de amplitude en frequentie instelbaar is?

- Hoe kan ik berekenen hoeveel bits breed dit signaal moet worden om een goed signaal te krijgen.

- Als ik dit signaal uitstuur wil ik dit in een geheugen zetten. Dit geheugen zendt dan constant dit signaal uit. Hoelang moet het signaal minimaal duren om een goed resultaat te krijgen?

ik weet niet of je weet hoe de usb poort werkt, maar daarmee kun je alleen data verzenden in complete blokken met drivers en externe weerstanden om de snelheid te bepalen (full speed/half speed ofzo), dus ik denk dat je geen functiegenerator kan maken met usb. het kan op zich erug lastig met poorten, behalve je geluidskaart, want andere poorten werken met logische niveau's, 5 of 0 volt, 12 of -12 volt.

correct me if I'm wrong.

ik doe het op de volgende manier:

Ik heb een printje wat ik op de USB poort aansluit. Door middel van dit printje heb ik 20 i/o lijntjes naar buiten.Deze lijntjes kan je hoog(5V) of laag (0V) maken.

Nu wil ik graag weten hoeveel van die lijntjes ik nodig heb om een mooi DIGITAAL signaal te maken wat ik vervolgens door een D/A converter kan omzetten in een analoog signaal.