hij schijnt 150mhz te halen, kan dat voor zo'n oud ding?
tevens zit er een spectrum analizer bij maar of je daar wat aan hebt weet ik niet, iemand enig idee tot hoeveel mhz die spectrum analizer gaat(type 3372)

p.s nightwalker heeft of had er een maar zijn e-mail adres is @zonnet

[Bericht gewijzigd door turboturbine op (15%)]

millihertz ? ( mhz ) of megahertz ( MHz ) ?

lol megahertz

ik heb het al gevonden 0.05us das 25 megahertz volgens mij dat klopt wel met internet daar stond 20mhz dan lult die verkoper ook maar een eind uit zijn nek, toch had hij het over 150mhz wat in het boekje stond maar meschien is dat iets anders dan

[Bericht gewijzigd door turboturbine op (91%)]

50ns is idd 25MHz ... dus bij 25MHz staat er 1 periode op je scherm, bij 150 staan er 6, logisch :#

Post eens een foto ofzo, en lees de manual als je die hebt / kan verkrijgen :)

EDIT: 50ns totale tijdsbasis is trouwen 20 en geen 25 MHz

[Bericht gewijzigd door Mr Soldeer op (14%)]

0.05 us dat maakt het toch niet echt ongeloofwaardig dat je 150MHz kan halen. Mijn philips heeft 1MHz als vert. frequentie, en 35MHz als bandbreedte. Maar die heeft nog wel een 10x vert. vergroting.

@free, tis miereneukerhertz met een kleine m...

:P

[Bericht gewijzigd door (Z)weetvoetje op (12%)]

Even naar het bord kijken heren.
De bandbreedte van een scoop is niet het inverse van de tijdbasis! Dat zijn twee verschillende parameters.
Het is natuurlijk wel een indicatie.
Een scoop van 100MHz zal geen tijdbasis hebben van 1µS. Dat zou niet zinvol zijn.

De opgegeven bandbreedte van een scoop is de 3 dB bandbreedte van de vertikale versterker.
Dit is de waarde waarbij het signaal maar 70% van de werkelijke waarde meer aanduidt.
En die kan beduidend hoger zijn dan de horizontale tijdbasis.

Een voorbeeldje:

We hebben een sinus van 1 MHz/1Veff en willen die op een fictieve scoop met een tijdbasis van 1 µS en een vertikale BB van 1MHZ weergeven. Wat zien we?
1 sinus van 0,7Veff. (30% meetfout)

We hebben een blokgolf van 1MHz/1Vp
Wat zien we: Een soort sinus van ongeveer 0,5Veff
Doordat de versterker niet in staat is de harmonischen te versterken en zelfs de grondgolf te weinig versterkt.

Dus om een blokgolf van 1MHz minofmeer correct weer te geven op een scoop met tijdbasis 1µS heb je een vertikale versterker nodig met een 3dB BB tot 10 MHz!

Het is dus een grove vergissing te denken dat je met een 1 MHz scoop golfvormen tot 1 MHz kunt bestuderen.

Ik ben niet tot in detail gegaan, maar ik hoop dat je mijn redenering kunt volgen.
Denk er maar eens over na.

Op 6 juli 2007 23:24:26 schreef (Z)weetvoetje:
0.05 us dat maakt het toch niet echt ongeloofwaardig dat je 150MHz kan halen. Mijn philips heeft 1MHz als vert. frequentie, en 35MHz als bandbreedte. Maar die heeft nog wel een 10x vert. vergroting.

@free, tis miereneukerhertz met een kleine m...

:P

tkon zijn he ! . er waren indertijd scoops met zeer lage timebases ( gebruikten een storagebuis )

aha ja het zal wel nou ik laat dat lompe ding maar zitten ik heb mijn handen al op een 150mhz ding weten te krijgen alleen nog ophalen