Koert
pff.....
1: ja dat bedoel ik
en dat is bijgevolg veel gunstiger dan een zekering die steeds springt (zonder lamp ertussen)
en
2: duh ik ben niet achterlijk, maar het maakt dan ook geen z@k uit of je die truc nu gebruikt bij 1,5 of 27,5kV.
Verder lezen dan uwe neus lang is dus.
[Bericht gewijzigd door Koert op ]
Op 9 juni 2003 00:52:47 schreef Hugo Welther:
Ik heb hier twee acculaders mee gebouwd voor loodgel accu's, werkt perfect.
Ik gebruik een 7Ah en 4,5Ah loodgel accu, die ik hier mee laadt in een kleine 5 uur.
Als je een A-meter er tussen zet zie je netjes de stroom teruglopen naar bijna nul, als de accu vol is. Er blijft dan een klein stroompje lopen als druppellading.
Geachte heer,
Ik heb ook getracht een loodaccu lader te bouwen m.b.v. de PB137, maar elke keer is deze heel warm geworden en defect geraakt. Ik heb het gebouwd, zoals ik de datasheet staat aangegeven.
Kunt u mij vertellen wat ik fout heb gedaan??
Ik wil namelijk een autocdspeler in een boombox inbouwen. Als ik de stekker in de stopcontact steek, wordt de cdspeler gevoed van uit de 14V/3A DC-adapter en wordt ook de accu opgeladen, maar als ik de strekker eruit trek, moet de speler gelijk op de accu verder spelen.
Op 9 juni 2003 00:52:31 schreef beertje_01:
welk laadstroom mag er maximum lopen want ik heb ook nog twee loddaccus die ik wil opladen (een voeding heb ik van 13.8 volt) en dan met een weerstand stroom beperken of hoe?
Er mag geen hogere laadstroom lopen dan "intial current" wat op je accu staat meestal iets van 2 A ligt er aan wat voor accu je hebt.
Lees de rode tekst eerst even voor je in een bejaard topic gaat reageren.
Na drie jaar zal TS er wel uit zijn, bovendien is die al twee jaar niet meer aktief op CO.
[Bericht gewijzigd door GJ_ op (19%)]