Ik ben op dit moment bezig met de restauratie van een Sony CV-2100 ACE recorder reel to reel uit 1969. Laag serie nummer (no# 125).

Heeft iemand enig idee waar ik vandaag de dag nog de service doc kan opsporen ?

Verder heb ik geen ervaring met sony spul uit die tijd, wie kan mij vertellen hoe betrouwbaar de ELNA elco's nog zijn na al die jaren ? Ouder dan 1977 heb ik ze nog niet onder handen gehad. Dus preventief vervangen of lekker laten zitten ?

Groeten Dominic

Hoi Dominic (volgens mij post jij ook wel eens wat op het 'oude radio' forum...), ik neem aan dat de video niet werkt omdat je de doc zoekt ?
Als het een prof. apparaat is, misschien wel het NOB of Omroep-museum of Marcel van het TV museum ?
Qua elco's: als het er goed/droog uit ziet lekker origineel laten lijkt me, ik heb ooit Sony tv's uit 73 gehad en kan me geen elco problemen herinneren.

probeer het hier eens www.videoinfo.nl hij heeft zowat alle
systemen die er ooit geweest zijn,en kan ook tips geven

Nou na 1 ... 2 ... 3 keer grondige inspectie van de elco's toch maar tot de conclusie gekomen dat het er allemaal prima in orde uit ziet.

Stekker erin pats pats pats pats pats pats ! Jawel 6 keer .... licht uit .... automaatje weer in zetten en jawel 6 elco's eruit .... nu heb ik dus WEL een service doc nodig :P

Word vervolgd... als ik een service doc heb.

Dat is ook dom, oude apparatuur die een tijd niet gespeeld heeft moet je rustig opstarten met een variac, de condensatoren kunnen dan weer formeren.

OUDE APPARATUUR DIE EEN TIJD NIET GESPEELD HEEFT MOET JE WEGGOOIEN ...

Op 6 augustus 2007 23:36:24 schreef The Headhunter:
Dat is ook dom, oude apparatuur die een tijd niet gespeeld heeft moet je rustig opstarten met een variac, de condensatoren kunnen dan weer formeren.

Ik ben niet de stomste hoor. Ik heb al menig buizenradio opgestart in mn leven. Dus met een Variac ben ik bekend....

De Voedings elco's zijn er ook niet uit geklapt die hebben een nachtje staan formeren aan een voeiding. De eerste die eruit klapte is op het video bord aan de zijkant, het zijn allemaal elco's die in de circuits zelf zitten niks in de voeding (die zijn van nippon).

Even wat ouwe koeien uit de sloot: ik heb de service doc voor de Sony CV-2100CE

Johan

Op maandag 4 augustus 2025 23:06:41 schreef 3D:
Even wat ouwe koeien uit de sloot: ik heb de service doc voor de Sony CV-2100CE

Mooi dat je dat wilt delen! Als je wilt dat mensen je kunnen bereiken, is het wel handig om je mailadres niet op verborgen te zetten.

Dag Maarten, ik begrijp dat je de recorder nog steeds hebt en er verder mee wil?
De doc heb ik op papier en zal ik scannen, daarna gaat de doc terug naar de eigenaar die er nog wat brood mee hoopt te verdienen.
Mijn mailadres is niet bewust verborgen maar ik voel er niet voor het op de site te zetten ivm spam ed.
Het scannen zal nog wel even duren maar zodra het klaar is ben jij de 1e die het hoort.

Hoi 3D,

Ik las je PM elders, dus ik ging even zoeken wat ik gemist had ;-) Ik ben niet degene met de recorder, dat is Dominic. Hij komt nog wel op het forum denk ik, maar zie hem niet heel veel reageren dus best kans dat hij dit berichtje mist.

Hij heeft zijn mailadres ook niet openbaar staan, vandaar mijn opmerking. Dit forum kent geen PM systeem, maar het mailadres wordt als afbeelding in je profiel gezet. Werkt goed genoeg denk ik, ik heb er nog nooit spam op gehad.