ik heb zo'n beetje het hele huis (lees: alles licht overal).
Dit topic is gesloten
ik heb zo'n beetje het hele huis (lees: alles licht overal).
Op 25 augustus 2008 13:36:35 schreef tomtenberge:
lees: alles licht overal
schrijf: alles ligt overal
[Bericht gewijzigd door Jochem op maandag 25 augustus 2008 14:32:39 (74%)
Op 25 augustus 2008 14:32:08 schreef Jochem_S:
[...]schrijf: alles ligt overal
lees: ik zeur
Nou, hier licht alles overal en ligt alles overal:
Mooie werkplek pros.
Je ziet echt het pros-geel op je meet apparateur enzo
Maar ondangs al die spullen, toch maar weer een oude vertrouwde multimeter
:s ik durf mijn werkkamer hier echt niet te posten..het is al zo erg , dat er een route beschrijving op de deur hangt , waar op staat hoe ik zonder ernstige schade , mijn weller berijk.. , als ik vacantie heb ,en de handel het op geruimt , post ik hier een foto van een doolhof aan electronica..
tot zo ver , chris
helaas zijn het flight case's van een kisten bouwer uit het noorden :s
Golden Member
Leuk overal kastjes van de praxis:P
Die kastjes zijn vrijwel overal te krijgen Over 't algemeen wordt er gesproken over raaco (kloon) kasten ..
En de maatvoering is ook gelijk, lekker makkelijk voor tussenschotjes.
@ chris duzz:
Ja, maar dat willen we juist zien!
Foto "Vóór" en "Nà"
Prima plekkie Pros.
Zelf ben ik "verbannen" naar de zolder welke gedeeld moet worden met oa de wasmachine, droger en strijkplank.
Door de schuine wanden van het puntdak mis ik wel wat bergruimte, maar dat is een luxe probleem.
OM
Da's wel een mooie verzameling apparatuur, Parus! Eigenlijk moet je ze allemaal inschakelen, en dan bij nachte een foto nemen...
hier mijn plekje,
soldeerstation net weer opgeruimd vanwege ruimte gebrek op het bureau:P
http://www.uploadarchief.net/files/download/herschaalde%20kopie%20van%…
weinig werkplek maar het is te doen. moet alleen steeds alles weer in kasten doen als ik iets anders wil doen en daar heb ik nogal een hekel aan. maar het is niet anders.
helft van me apparatuur staat nu in de kast achter het bureau en om daar bij te komen moet ik weer onder het bureau duiken maar daar nu geen zin in. komt nog wel een keer.
timo
Roeien met de riemen die je hebt! En dat lukt best aardig zo, gezien de beperkte ruimte die ik zie. Ik zou nog opteren voor een raaco-kastje aan de muur (in plaats van het gordijn?)
@Parus: een zolder is prachtig hoor, nou alleen nog die huishoudelijke apparaten zien te dumpen voor nog meer ruimte!
[Bericht gewijzigd door Jochem op zondag 28 september 2008 20:18:28 (25%)
Dan ook even mijn plekkie en spulletjes showen
assortiment weerstanden en condensators en alle andere toeli:
draai en freesbank:
Hier komt binnenkort nog een 19" lcd touchscreen + dell optiplex bij te hangen, voor CNC gestuurde shit
Alleen mijn grootste vijand is de tijd
soldeerstation
Labvoeding
belichtingsbak
etsbak
ik heb eigenlijk nog geen foto van mijn elektrnica werkplek, maar ja, hij is toch niet zo heel groot Meestal werk ik ook nog eens overal verspreid. ene keer op burea waar die schapjes staan, dan aan een ander bureau, en an weer in de garage
Gr. Rik
Mijn 'rotzooi'.. Enorm ruimtegebrek, dus alles lekker op elkaar.
- tusb3210 bordje (8051), met standaard hd4470 lcd display.. Ombouw heeft formaat van een autoradio, display heeft jaren geleden in m'n auto gezeten als headdisplay van de caraudio computer. (Helaas overleden wegens roestige auto..)
En huidige situatie, wat meer zooi. Breadbordje is een testopstelling voor 10x10 ledmatrix... Links in de hoek nog een stapel velemankitjes (Via-Via gekregen)
Golden Member
In ieder geval voorzien van goede Fluke meters !!
@RoelA: volgens mij creeer je je ruimtegebrek zelf. Ik zie zo al een aantal mogelijkheden om je werkoppervlak beter te benutten. En dan bedoel ik dus niet opruimen, maar bijvoorbeeld een plankje voor de labvoeding, de doosjes op onderste foto (l.b.) niet op je werkblad, en ook de assortimentslaatjes aan de muur.
Op 29 september 2008 19:09:25 schreef help:
In ieder geval voorzien van goede Fluke meters !!
Komt uit een erfenis..
@Jochem_S, Ja, en erboven staan planken met 10 jaargangen Kijks, die moeten ook aan de kant...
[Bericht gewijzigd door RoelA op maandag 29 september 2008 19:45:22 (17%)
Vandeweek nieuwe soldeerstations gekregen inclusief stuk of 10 soldeer punten staan naast de weller die ik al had.
Waren bij mijn oom op het bedrijf afgeschreven. zijn daar overgestpat op wellertjes. Kan ik eindelijk solderen zonder punt vervangen. Werken perfect
Op 29 september 2008 19:42:20 schreef RoelA:
Komt uit een erfenis..
Geluk bij een ongeluk zegmaar.
Wijlen mijn opa was electricien, ofwel, hij had een electra-winkel. Helaas is het doosje met smeltzekeringen wat jarenlang in de meterkast stond (en aangevuld werd met nieuwe als het op was) een keer door moederlief weggegooid ("dat doosje was leeg"). Geen kwade opzet, waarschijnlijk had ze niet eens gezien wat voor naam erop stond; dat was ook mijn achternaam!
Jammer maar helaas, het was geen Fluke meter, maar dat doosje zou ik graag nog gehad hebben.
Jochem_S, Ja, en erboven staan planken met 10 jaargangen Kijks, die moeten ook aan de kant...
Wegflikkeren die handel, kijk je nooit meer in en levert lekker wat ruimte op!
[Bericht gewijzigd door Jochem op maandag 29 september 2008 19:49:31 (14%)
Moderator
Op 29 september 2008 19:42:20 schreef RoelA:
[...]
[afbeelding]
Ik werk elk dag met de rechter Fluke, super meter.
@Jochem_S, Ja, en erboven staan planken met 10 jaargangen Kijks, die moeten ook aan de kant...
Marktplaats.
Hier net het zelfde, de rechter meter gebruiken we ook dagelijks op het werk, de Fluke 187.
Ik geloof zelfs dat de levenslange garantie hiervoor gegeven wordt. Maar wat verstaat de verkoop onder "levenslang"? Van de eigenaar of van het beestje zelf?
Maar het is in ieder geval een zeer goed meettoestel.
- - big bang - -
Ik heb o.a. de 112 (middenste op RoelA's plaatje) en --raar maar waar-- dat beschermings-stickertje zit ook bij mij nog steeds op z'n plaats.
Haha.. Ja, erg fijne dingen..
Scope is ook erg leuk, alleen de led-backlight is ver heen. Misschien eens openschroeven en wat nieuwe lampjes inzetten..
Dit topic is gesloten