Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar software waarmee ik de data kan loggen en analyseren van mijn Voltcraft M3650D multimeters en een Voltcraft ScopeDMM 750 middels de RS-232 interface.
Via Google ben ik o.a. al QtDMM en nog een ander klein progje speciaal voor de ScopeDMM 750 tegengekomen. Echter wil ik deze software op een laptop gebruiken waar geen linux op geinstalleerd staat.
Kent iemand een dergelijk programma zoals QtDMM welke de data van beide multimeters begrijpt maar dan voor Windows? Of in iedergeval de data van de ScopeDMM 750.
Groetjes,
Dave
Heb je de source? Kijk eens of je wat met Cygwin kan. Daar bouwen. Komt een executable uit die voor zover mij bekend ook onder winshit runt.
Whaha, een Linux fanaat.. Nou zelf ben ik ook behoorlijk Linux-fanaat en draaien daar diverse systemen op hier. Echter voor deze toepassing is het lastig om een dual-boot te gebruiken aangezien ik op dezelfde laptop een Windows applicatie nodig heb welke weer niet goed onder Linux (met Wine) werkt. Anders moet ik NOG een laptop aanschaffen puur hiervoor, niet echt de bedoeling.
Maargoed, zeer goede tip. Volgens mij is deze source te downloaden dus zal zometeen eens kijken.
Thanks!
Misschien iets te vroeg gejuicht. Ik zie dat de QtDMM software wel de Voltcraft M3650D ondersteund, maar de ScopeDMM 750 zie ik niet in de lijst voorkomen.
Maargoed, ga het toch even proberen t.b.v. de M3650D.
Wellicht is er nog andere software voor Windows die de ScopeDMM 750 ondersteund. Dus suggesties zijn altijd welkom.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Je hebt je oplossing wellicht nu, maar toch, jouw eerdere antwoord m.b.t. dual-boot vond ik een beetje raar. Marco69 had het over cygwin, dat draait zelf onder Windows. VMware zou ook nog een optie zijn, even afgezien van $$.
edit: tjee, die link bij C* ziet eruit als een mooi stuk software voor die 35 euro
[Bericht gewijzigd door Jochem op (16%)]
Dat was meer als onderbouwend verhaal bedoeld waarom ik software zocht die ik persé onder Windows wilde draaien.
VMware zou inderdaad ook in het uiterste geval een optie zijn om de software in een Linux-omgeving te draaien.
Maar in 1e instantie was ik op zoek naar een stukje software voor Windows.
De software die bij C* te bestellen is bevalt me zeer goed en biedt veel meer mogelijkheden dan de software waar ik het in het begin over had (QtDMM).