Op 18 september 2007 00:15:23 schreef Henry S.:
Dat zit wel goed, meer bias gaf geen effect?
Nee, niet dat ik kon zien. Het was wel onbelast gemeten want mijn hoofdtelefoon zou denk ik in rook opgaan als ik er 14Vpp aan leg
De 33 ohm halve watt weerstand die ik er in mijn domigheid eerst had aangehangen als belasting deed dat trouwens ook 
De clipping is bij nader inzien eerder rond plus min 13.75V, voor zover ik dat nauwkeurig kan inschatten op mijn scoop. Zou ook meer kunnen kloppen want ik denk dat hij onmogelijk lager kan gaan dan 2Vbe boven de -15V.
Ik heb ondertussen wel een spectrum kunnen opmeten bij 1KHz door middel van een ADC-216 PC-scoop van picotech. Die is 16-bit en is een bruikbare audio spectrum analyzer. Volgens de (grove) THD meting van dat ding zou het rond de 0.002% uitkomen.

De blauwe curve (moeilijk te zien wel) is het spectrum van mijn testsignaal, afkomstig van een Hameg HM8037. De rode is die van de versterker. Het spectrum werd opgemeten met een belasting aan de versterker (een senheiser 475). R27 werd zodanig ingesteld dat het uitgangsignaal weer dezelfde amplitude had als het ingangssignaal.