Ik zit met het volgende probleem. Op het werk willen we een testopstelling maken met behulp van DC motoren. Hiervoor is het nodig dat we kunnen gebruik maken van positiebepaling.
In de motor die gebruiken zit een Hall Effect Sensor. Het is de bedoeling om deze sensor aan te sluiten op een PLC zodat we de positie kunnen bepalen/sturen. Maar we weten niet precies hoe we het geheel kunnen aansluiten.
Uit de motor komen 4 draadjes, 2 om een spanning op de motor te plaatsen en de 2 andere die op de tekening omschreven staan als "positive sensor" en "negative" sensor.
De hall effect sensor is van het type "Allegro A3187LU". deze is geschakeld met 1 weerstand en 2 condensatoren.
Heeft er iemand een idee van hoe wij het aantal pulsen kunnen binnenbrengen in de PLC? (De reactietijd van onze ingangskaarten is 0.2ms, 24VDC input)

Op de motor staat een spanning van 12V, en trekt gemiddeld 0.3 A. Indien de motor tegen de eindstop loopt stijgt de stroom naar 4A.
Hier staat een datasheet:
http://datasheets.ru/datasheets/161393/data-A3187LU.html
Je mag tot 24V (via een weerstand) op de collector zetten. De uitgang van de sensor mag tot 25mA sinken.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik niet echt veel ervaring heb met elektronica. Heb ergens wel een basiskennis maar die reikt niet echt ver.
Via de datasheet ben ik niet echt veel wijzer geworden. Integendeel, er staan meer gegevens in die ik niet snap, dan gegevens die ik wel versta.
Maw, kan je misschien wat meer uitleg geven?
Neem een spanning van 24V. Sluit de + via een weerstand van 10k aan op "sensor positive". Sluit de - aan op "sensor negative".
Verbind nu "sensor positive" ook met de ingang van de PLC.
"Sensor negative" gaat naar de nul van de ingang van de PLC.
Misschien kun je de voedingsspanning van de PLC hiervoor wel gebruiken.
MGP
LDmicro user.
Als die R (3K9) in de behuizing zit dan kun je niet aan de collector van die hall sensor, dan zit je met een probleem.
Wat je dan wel kunt doen is een optocoupler gebruiken waarvan de led in serie staat met de 'sensor-positive' draad.
De opto uitgang kan dan aan de plc gelegd worden.
Deksels, nu zie ik wat je bedoelt. Er zit niet alleen die Hall in, maar nog extra onderdelen.
Als de PLC met weinig stroom toe kan, zou je de externe weerstand gewoon goed hoog kunnen nemen. Dan wordt de spanning toch nog vrij laag.
@Markie_jr, hoe laag moet de spanning aan de ingang van de PLC worden wil hij hem als "nul" zien?
Hangt van de PLC (merk/type) af 
--edit--
ga uit van onder de 5V is het "0"
en boven de 15V "1"
De ruststroom van aangesloten tweedraadssensoren mag over het algemeen maximaal 1,5mA zijn
[Bericht gewijzigd door GJ_ op (31%)]
Het probleem is ondertussen opgelost.
We hebben gewoon de motor aangesloten op 12V, 1 van beide draadjes van de sensor aan de 24V uit de PLC, het andere naar een weerstand en van die weerstand terug naar de min van de voeding uit de plc. Over de weerstand (3K9) hebben we dan een ingang van de PLC aangesloten waardoor we nu telkens een puls krijgen door de Hall sensor.
In het begin lukte dit ook nog niet, maar we zijn toen tot de constatie gekomen dat de negative en positieve klem van de sensor verkeerd aangesloten waren. En hierna waren de problemen opgelost.
Aan allen bedankt voor de hulp