Ik heb last-minute nog besloten een aanpassing aan mijn project te doen. Ik zal eerst even wat uitleggen:
De WM8816 volumecontroller heeft een analoge en digitale Vcc. Deze zijn beiden 5V. Volgens de datasheet (die volgen we toch allemaal?) MOETEN die twee pinnen aan elkaar komen. Tevens moet die voeding heel schoon zijn. Da's de situatie.
Nou dacht ik.. als ik ze aan mekaar moet knopen, dan moet ik dus de digitale 5V wel heel goed ontkoppelen met spoeltje/C als LP filter.
Toch geeft me dat niet een geruststellend gevoel. Dus kreeg ik het idee.. Als ze dan aan elkaar moeten zitten, dan de digitale en analoge voeding op een dedicated +5V regelaartje. Dan zijn de spanningsnivo's van de digitale seriele interface nog steeds juist, maar het ding is dan wel volledig 'los' van de digitale +5V.
Als het volume niet geregeld wordt, dan staat er geen enkel signaal op de digitale besturingslijnen. Zelfs geen clock. Die clockt alleen tijdens data overdracht. Dus er komt in rust geen interferentie dat ding in.
Maar nu is de vraag... ik heb 15V reeds gereguleerd voor de analoge ingangstrap van de amp. Als ik daar nu nog een regelaartje achter zet, zou ik gebakken moeten zitten. Het IC neemt niet meer dan maximaal een 10mA worst case op. Dus dan zou de regelaar maximaal 100mW moeten dissiperen.
Ik wil geen TO92 7805 gebruiken, maar ik zoek iets dat zeer zuiver regelt, hooguit enkele uV regelruis heeft. Iemand een idee welk soort regelaar ik het beste gebruiken kan? Moet wel enigsinds makkelijk te verkrijgen zijn bij (web)shops