luidsprekers ontwikkeld voor slechthorenden

ik heb ook even na lopen denken en denk dat als je een GOEDE luidpsreker hebt (al dan neit met elktronische of mechanisch filter) dat een slechthorende OOK beter onderscheid kan maken.

gewoon omda thet onderscheid verder uit elkaar ligt.

verder klinkt leuk zo'n filter, maar ik zie niet in hoe je dat doet met 1 luidspreker het volledige audiospectrum weergeven! zelfs niet met de duurste van de duruste luidspreker denk ik dat je nog niet 20 hz tot 20 khz kunt overbrengen. En dan ook nog een mechanisch alles eruit filteren.
wat ik dus niet snap hoe ze uit 1 bron dan alles toch kunnen filteren en weer bij elkaar brengen...

Das op zijn zachtst gezegd knap

je mag een tweeter en woofer nl niet zomaar parallel aan elkaar zetten meestal moet daar toch wel een filtertje tussen!

ik blijft toch maar even bij mijn 4 weg kasten.

[Bericht gewijzigd door High met Henk op (18%)]

@HmH:

Elektrostatische luidsprekers zijn in staat om een extreem breed spectrum weer te geven.
Lage frequenties zijn vormen wel een probleem en worden vaak niet goed weergegeven.

Een slecht gehoor kan zich op zeer veel manieren manifesteren.
Denk aan verminderde of geen resposie op geluid, meestal eerst een vermindering bij hoge frequenties, vervorming en bijv. Tinnitus of Hyperacusis.

Het begrip 'slechthorend' is dus nogal breed..