Hoi
Het is dus een Diesel en die zijn helaas niet OBD2 compatible, deze zal het dan ook niet gaan doen.
Ben zelf er al mee bezig geweest maar is wel gelukt om contact te krijgen maar nog geen zinnige data retour.
De diesel vallen nl. niet onder de OBD2 regelgeving.
GR
Paul

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op ]

Hoi
Dat de mercedes wel lukt is een uitzondering.
Ik heb deze zelf nog niet getest met de elektuur tester.
In ieder geval doen Alfa, Opel, Volvo, Vag, Peugeot het niet.
De veranderingen aan de software vallen op dit moment wel weer mee was even een omschakeling toen OBD2 verplicht werd voor de benzine motoren en de Euro3 norm inging met zgn 0 uitstoot dwz na koude start binnen +/- 10 sec. geen CO en CO2 ong 10%.(Vandaar dat bij de Euro3 motoren tot 4000rpm geen koppel meer te vinden is....)
Het is zo dat veel auto's een iso stekker hebben, de amerikaanse hadden die in 1985 al....
Dit wil nog niet zeggen dat de software compatibel is.
Helaas komen er veel soorten baudrate's voor.
Wel is het bv weer eenvoudig de Diesels met Bosch EDC15 systeem het Flash geheugen te lezen en schrijven zodat tuning simpel is.
Dit lezen en schrijven is bij de benzine versie's weer niet zo eenvoudig je moet een toegangs code weten.
Om OBD2 gegevens te lezen wordt er met 300 baud data opgevraagd maar als je de goede toegangscode geeft kan dat met 10.400 baud.....

Ik repareer dagelijks Motormanagent systemen zodat ik veel tegen deze problemen aan loop, ook doe ik zgn. chiptuning dus ook de software kraken met name de checksum's kost slapeloze nachten.
Groeten
Paul Welther

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op ]