Win98 staat alleen de optie "inbellen toegestaan" toe als er een modem gedetecteerd wordt. Soms staat er geen spanning op het GSM modem aan boord van een schip waardoor de inbel optie uitgezet wordt. Daarom wil ik op COM 1 met electronica faken dat het modem altijd aan staat. Hoe doe ik dat? Welke pinnen moeten hoog of juist laag?

Volgens mij vraagt windows de modem-id-string uit, en niet een één of ander hoog/laag signaal op een pin van je plug.

Weet je ook waar ik meer informatie daarover kan vinden?
Kan ik ook zo'n modem id string faken?

[Bericht gewijzigd door Alex Talsma op ]

Die ligt volgens mij vast in je modemchip of de EPROM die in de modem zit.

Als ik me niet vergis moet je een soort loop tussen de Rx en de Tx van de com poort maken.
Dit kan via een simpele schakeling, deze moet ik dan wel opzoeken. Intresse of is het al niet meer nodig?

Intresse of is het al niet meer nodig?

Daar heb ik HEEL VEEL interesse in! Kun je dan het modem er parallel op aansluiten? Als je het zou willen mailen graag! contact@alextalsma.nl

[Bericht gewijzigd door Alex Talsma op ]

zet anders de handshaking uit. Standaard staat dze op hardware.

Op do 21-03-2002 17:53:37 schreef sven:
zet anders de handshaking uit. Standaard staat dze op hardware.

Het industrieel GSM modem heeft perse hardware handshaking nodig.

leg een brug tussen
Request to Send 7
Clear to Send 8

&

Data Set Ready 6
Carrier Detect 1
Data Terminal Ready 4

pinnummers voor 9 pins. (kant PC)
Brug moet je dan wel wegnemen indien je echt de hardware-handshaking nodig hebt. Maar test gewoon dit eerst.

Op za 23-03-2002 00:34:03 schreef sven:
leg een brug tussen
Request to Send 7
Clear to Send 8

&

Data Set Ready 6
Carrier Detect 1
Data Terminal Ready 4

pinnummers voor 9 pins. (kant PC)
Brug moet je dan wel wegnemen indien je echt de hardware-handshaking nodig hebt. Maar test gewoon dit eerst.

Je moet wel tussen pin 1-4 en pin 6 een condensator doen!!
Ik geloof 4n7.
Suc 6