Als ik in normale onbelaste toestand de voeding op het lichtnet heb aangesloten moet ik dan ook ergens spanning meten of is alles spanningsloos????

en hoe zit het mt de minimale belasting op V7, 0.1A??

Nb.
V2 is rode draad??
V7 is...... (heb geen paars)

[Bericht gewijzigd door Jan-Peter vd Wal op ]

Op 25 juli 2003 13:08:57 schreef Jan-Peter vd Wal:
Als ik in normale onbelaste toestand de voeding op het lichtnet heb aangesloten moet ik dan ook ergens spanning meten of is alles spanningsloos????

en hoe zit het mt de minimale belasting op V7, 0.1A??

Nb.
V2 is rode draad??
V7 is...... (heb geen paars)

De belasting op V7 moet idd 0.1A zijn kon het er wel bij vermelden maar dacht dat je zelf wel zo fris zou zijn dat ook op te merken in de datasheet;)

wat de plek van deze draden betreft ik zie het zo snel ook niet misschien toch nog wat speurwerk en iig uitsluiten welke het niet kunnen zijn (zwarte gele enz)

kzal nog es ff kijken of ik er wat over kan vinden

/edit Jan-Peter kan je de voeding ff los halen misschien staat bij de draden op de print al wel waarvoor ze zijn en kan je zo de +5 Vsb vinden;)

Nou, het volgende heb ik gevonden. Op de print staan inderdaad een aantal gegevens (tjes). Kon het nog net hier en daar lezen vanwege allerlei plakspul ed. op de print en onderdelen die ervoor zitten.

Ben er nu ook achter dat ik niet naar de grootste stekker moet kijken maar naar een veel kleinere. Daar zitten namelijk die verschillende voltages op (volgens de print).
Ik ga meten en heb op een aantal wel spanning staan.
Heb op 1 van de aansluitingen +5V. Dit is volgens mij de gene waar minstens 3a van getrokken moet worden. Heb er een Halogeen lampje aan gehangen van 20W, (ong. 4A.)Brand lekker.

Maar nu kan ik niet die andere vinden waar dus minstens 0.1A (en hoogstens 1.5A) van getrokken moet worden. Doe dit met behulp van een weerstandje van ongeveer 12Ohm

Wat gaat ermis????????

Ga nu eerst slapen....zzz

de voeding openen en dan kabel volgen die naar powergood circuit gaat ofzo ? gaat veeeel sneller

Ik heb de draad gevonden op de print waar -"PG"- bij staat. Ik neem aan dat dat de Power Good is??

EN wat kan ik daar mee doen dan??

Meestal hebben die een hoog signaal nodig. Dus +5V.
Prik hem eens met een R in serie op de +5V.

ik meen dat ik eens een keer op gathering.tweakers.net had gelezen dat je ook nog de witte/grijze kabel moest doorverbinden aan de massa

bij de ene is het de witte bij de andere is het de grijze
gewoon ff proberen kan geen kwaad heb ik hier ook gedaan omdat mijn voeding niet meer aansprong toen ik het power knopje indruk

edit:
dit is dacht ik de site waarvan ik het had gevonden:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/99195/1/25/?

[Bericht gewijzigd door Peter R. op ]

Zal ik ook iets nuttigs zeggen het is de groene naar massa (de groen aan zwart leggen), als ie dan niet aangaat, is ie dood :)

Ok zal ik eens iets zeggen
wit moet aan massa (power good) en groen moet aan massa (start) het kan wel dat hij niet goed gaat werken zonder de nodige belasting

Powergood moet je niet aansluiten, lang niet elke moederbord geeft zo'n signaal af, als je dat aan massa hangt denk de voeding juist dat het niet goed is.

Zal IK dan nog even wat zeggen: Heb hellemaal geen groene draad, stond nl hiervoor al beschreven.

HEb al vanalles geprobeerd om aan massa te hangen of iets dergelijks. Gebeurt niks. Heb wel een verbruiker aan de +5V hangen (rode draad) welke meer dan 3A (moet)nemen.

Heb alleen nog op de paarse draad +3V staan. Oranje is PG....

Ben ten einde raad......;(

Is het dan wel ATX ?

[edit]
Paars is 5VSB (5 volt standby moet je zeker niet kortsluiten naar massa :D)

[Bericht gewijzigd door Antoine op ]

misschien kun je hier iets mee?
http://www.technick.net/public/code/index.php
pin9 &pin14 via weerstand met elkaar verbinden
pg geeft 5v als spanningen vanuit voeding stabiel zijn

[Bericht gewijzigd door k.p.meinesz op ]

Op 26 juli 2003 22:16:11 schreef Antoine:
Is het dan wel ATX ?

[edit]
Paars is 5VSB (5 volt standby moet je zeker niet kortsluiten naar massa :D)

Volgende keer ff het begin forum lezen :+

Op 26 juli 2003 22:28:08 schreef k.p.meinesz:
misschien kun je hier iets mee?
http://www.technick.net/public/code/index.php
pin9 &pin14 via weerstand met elkaar verbinden
pg geeft 5v als spanningen vanuit voeding stabiel zijn

-Dat van pin9 en 14 is zeker voor een ATX???

Op 27 juli 2003 00:44:06 schreef Jan-Peter vd Wal:

[...]

-Dat van pin9 en 14 is zeker voor een ATX???

ga ff naar pinout en dan naar atx
kijk ff naar de aansluitingen van atx
mijn idee is pin 9 (+5v)standby in rust (uit 5v)
naar pin 14 (remote on/off) zou dus een puls moeten zijn

ftp://ftp.compaq.com/pub/supportinformation/techpubs/maintenance_guides/123385-003.pdf

Even dit bestandje downloaden. In bijlage A staan de Compaq powerconnectors beschreven. Misschien zit ie daar tussen.

Helaas, maar toch bedankt;). De connector van mij zit er nie tussen.

heeft hij niet de geest gegeven?

Ik weet het niet, Heb wel spanning van +5V en een spanning van +3V. op de connector (de kleine, waarvan de coderingen op de print staan, zoals +3.3Vaux, PG, 5.5vaux etc etc.)

Maar krijg het niet voorelkaar om hem aan te krijgen....

staat de voeding niet al aan, of meet je alleen die standby spanningen?

De belastingen van 0.1A en 3A heb je vanzelfsprekend dan wel hangen??